zwanger van de 3e, zo snel achter elkaar!

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by dewie, May 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dewie

dewie Actief lid

Jul 29, 2006
    100
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben erg blij, want ik ben zwanger! Ik wilde er altijd al 3 dus nu ga ik enorm genieten van mijn laatste zwangerschap! Alleen is het een totale verrassing, ik heb twee kerels van 2,2 jaar en 8 maanden. Wat is het druk straks! Ik vroeg me af, zijn er nog andere die dit ook hebben gehad, zo dicht op elkaar? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe anderen dit hebben ervaren...

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Gefeliciteerd :D
    Ik heb er zelf geen ervaringen mee want bij die van mij zitten er een aantal jaren tussen.
    Lekker van genieten !

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    gefeliciteerd!

4. hannah26

hannah26 Lid

May 11, 2009
    27
    0
    0
    leerkracht
    friesland
    Hai,

Van harte gefeliciteerd!!

nog geen ervaring mee..
    Maar het lijkt me wel ontzettend gezellig. Natuurlijk ook wel druk en vermoeiend, maar wat zullen ze samen veel plezier hebben en veel aan elkaar hebben, ook als ze wat ouder zijn. (denk ik) Ik ken twee broers en twee zussen (uit een ander gezin) waar erg weinig leeftijd tussen zit. (1,1 jaar en 1 jaar) Zij hebben een onwijs hechte (ook vriendschappelijke)band met elkaar. Ze zijn dan ook vaak samen onderweg.
    3 kinderen lijkt me zelf ook geweldig.... Heerlijk dat leven om je heen. (ben zelf juf, dan ben je ook wel wat gewend, haha)

Bedenk me net wel, dat het lastiger word, wanneer je "moeilijke"kinderen hebt... Dan is het misschien iets zwaarder.

5. nairam

nairam Actief lid

Oct 8, 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Gefeliciteerd !!
    Ik zelf heb ook altijd gezegt, ik 'wil' 3 kinderen... en de eerste is onderweg.
    (deed vroeger met mijn nichtje vaak naald en draad en daar kwam altijd 3 kinderen uit, vandaar)
    En gezien mijn leeftijd, zal ik ook niet te lang moeten wachten, (als ik er na de 1e er nog zo over denk ;) ) voordat we doorgaan voor nr 2 & 3.
    En ik denk dat kinderen qua leeftijd dicht op elkaar zitten, meer aan elkaar hebben, dan jaren ertussen.
    Heb het ook voor mezelf zo ervaren, broers 4 & 6 jaar ouder, hun in puberteit ik nog kind, ik in puberteit hun volwassen.. dus.
    En het zal zekers de 1e jaren zwaar zijn, maar ik denk dat het later zijn vruchten zal afwerpen.
    En relatief zijn die jaren ook korter.. ( dan als er telkens 2 à 3 jaar tussen zit )

6. lena12

lena12 Nieuw lid

May 8, 2009
    2
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    Katwijk
    He!
    Gefeliciteerd!
    Ik ben zelf ook net zwanger van de 3e. Net 5 weken als het goed is. Mijn oudste is een jongen van nog geen 2,5 en de tweede een meisje van nog geen 10 maanden. Ook erg snel op elkaar dus. Volgens mij wordt het erg druk. Zeker het eerste jaar, als ze alle drie nog thuis zijn, maar aan de andere kant ook wel gezellig. Hoe lang ben jij nu zwanger dan?

7. dewie

dewie Actief lid

Jul 29, 2006
    100
    0
    0
    Hallo allemaal,
    bedankt voor iedereen hun reacties! Maar ik denk ook dat als de kids dichtbij elkaar qua leeftijd liggen, ze er later ook wat aan hebben. Ik wilde dit ook altijd al, maar nu het dan zo echt en definitief is en zo onverwacht.. dan is het toch zo spannend...
    @ Lena: Ja wij liggen erg dichtbij elkaar qua leeftijd van de kids, Ik ben 4,5 week zwanger, dus ook echt net. Was jij niet geschrokken? Of heb jij het wel bewust gepland? Het is inderdaad zeker wel heel gezellig.. alleen nu ik weet komen er zoveel vragen in mn hoofd op me af.. niet normaal..

8. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Gefeliciteerd

9. lena12

lena12 Nieuw lid

May 8, 2009
    2
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    Katwijk
    He Dewie,
    Ja schrok wel even ja. We wilden wel graag een derde, daar waren we over uit, maar zo snel was niet de bedoeling. Maar nu het eenmaal zo is vind ik het toch wel leuk. Ben alweer een beetje aan het idee gewend. Alleen komen er wel een hoop dingen op je af ineens. De oudste twee moeten nu bij elkaar op de kamer. Passen er wel drie autostoeltjes naast elkaar? En ik vraag me ook af wat de familie ervan vindt dat we nu alweer een derde gaan krijgen. Mn moeder vond het wel leuk gelukkig, maar ik denk dat de rest het veel te snel vind. Maar goed, als je het zelf maar leuk vind denk ik dan. Moet over 2 weken naar de verloskundig voor een intakegesprek. Benieuwd wat die ervan zeggen. Ben natuurlijk ook nog erg jong. Maar goed, dat zien wel wel!
    Geniet verder van je zwangerschap!

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    1,864
    0
    36
    Gefeliciteerd! Geniet ervan :D

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!!

12. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hartelijk Gefeliciteerd Geniet er lekker van :D

Wij hebben zelf 2 kinderen 1 is 3 en half en de andere is 10 maanden en willen
    graag nog een kindje

Liefs..

13. dewie

dewie Actief lid

Jul 29, 2006
    100
    0
    0
    Ja dat had ik dus ook, hoe gaan al die praktische dingen? Voordat ik zwanger was, dacht ik, ach dat komt wel goed. Maar nu ik zwanger ben: waar gaan ze slapen, hoe gaat het in de auto, hoe gaat het als we op pad gaan? Het is een hoop denkwerk nu al! Ik heb nog niet naar de verloskundigen gebeld. Ik denk dat ik dat volgende week maar s ga doen. Familie heb ik het nog niet verteld, wel een paar vrienden. Maar meer omdat ik 9 maanden geleden mn vader ook heb verloren, is het ook wel erg snel alles bij elkaar, ik ben nog bezig met het verlies. En het is het eerste kindje waar hij 'niets van af weet' zal ik maar zeggen .( ik geloof wel in de hemel, dus hij zal het van boven wel meemaken) Dus qua familie wacht ik nog even, vind dat nog wel erg moeilijk. Mn vrienden waren stuk voor stuk blij voor ons.
    @lena: ja je bent inderdaad nog jong. Ze vinden mij al jong, maar er zit nog wel 3 jaar tussen. Maar vroeger was het heel normaal toch? ;) Ik wilde altijd al jong moeder zijn.

14. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    Gefeliciteerd !!!

Share This Page