naar 4 flessen & heel vroeg wakker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Emm27, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Het is vast al 1000x gevraagd, dus sorry! Maar ik zit een beetje met vragen over mijn dochter van 5 maanden.

Ze krijgt nu nog 5x 180/6. Wanneer worden dit 4 flessen? 'moet' dit bij 6 maanden? Ze drinkt alles nog helemaal op, voor de laatste fles wordt ze niet wakker maar die drinkt ze dus wel leeg, als ik die niet geef wilt ze snachts drinken. Ze krijgt inmiddels wel bijvoeding, groente + fruit.

Verder wordt ze steeds vroeger wakker! eerst om 7.30, toen om 7.00 en nu echt al om 5.45..... Wie heeft er een tip? Ze wordt gewoon vrolijk wakker hoor, en krijgt dan een flesje waarna ze binnen een uur vaak weer naar bed wilt. Wie heeft een goede tip? Het cb geeft af en toe van die rare adviezen, hoor liever ervaringen van andere mama's

oh ze is trouwens 6,8 kilo!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met de fles maar wel met rare adviezen van het CB, hou op schei uit..
    Volgens "moet" je kindje helemaal niets! Je bent ook begonnen met bijvoeding,dus dan is het zoiezo altijd zoeken naar wat nu werkt.Ze zal langzaam aan wat meer gaan eten en zo vind je dan een nieuw ritme. Dus ik zou zeggen stapje voor stapje,als die 5 flessen te veel worden merk je het wel lijkt me.
    Wat betreft het wakker worden,volgens mij gaat dat vanzelf weer over.Zoontje van vriendin wou met 6 maanden opeens weer een fles s'nachts.Was na week of 3 weer over.

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik moet op 3 voedingen zitten van het cb nu hij zes maanden is haha .. Hij vraagt nog om nachtvoedingen en overdag krijgt hij 4 voedingen waarvan 2x bv en 2x kv Met 5 maanden zaten we ook nog op 5 overdag en ineens wilde hij vroeger de nacht in, was hij langer wakker overdag en.ging vanzelf 1 voeding overdag) eraf. Ze geven t vanzelf wel aan! Zeker als het groente en.fruit eten meer word.. Hier is dat sinds een week en.beide flessen worden zichtbaar kleiner... Heb liever nog wat kleine flesjes dan ineens 3 grote... Ook met slapen want hij wil min. Fles tussen zijn slaapje ibn dus wij zitten.nog wel f p die 4.

Je niet ongerust maken.dus.. Gaat vanzelf...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat ze vroeg wakker wordtis niet zo raar, ze kan natuurlijk geen klokkijken en het wordt steeds vroeger licht, je hoort de vogels steeds vroeger.

Hoeveel flessen je op een dag geeft hangt echt af van wat je kind wil. Wil je kind vaker een fles, dan geef je er vaker een, en dan is de fles gewoon wat kleiner.

Als een kind 600cc per dag mag, dan maakt het echt niet uit of dat 6 flessen van 90/3 of 3 flessen van 180/6 of 4 of 5 van iets er tussen in zijn.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geef je nog steeds een fles na de vaste voedingen? Want hoewel iedereen hier zegt 'je kindje geeft het zelf wel aan',is mijn ervaring toch anders. Mijn dochter at al snel een stevige portie groenten maar dronk erna nog steeds een volledige fles leeg. Omdat ik dat toch wat veel begon te vinden, heb ik die fles op een dag gewoon niet meer gegeven. Ze maalde er niet om, kwam niet vroeger voor de volgende maaltijd en bleef gewoon even goed groeien. Dus misschien gewoon eens proberen?

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Eens met Shakes, ik ben na de fruithap de fles gaan minderen. Van 150, toen 120, toen 90, etc....

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier precies zo, niks zelf fles laten vallen.
    Maar inmiddels bijna 6mnd en nog steeds 180/6 x 5 :$.

Gisternacht begonnen met afbouwen en gestart met Pepti 2.
    Pepti is licht verteerbaar, dus met Pepti 1 afbouwen is niet gelukt.

Nu om 23u niks gegeven (wel speen want werd uiteraard wakker want kreeg dan altijd een fles)
    Kwam zelf vannacht 0.50u, toen 90cc met maar 2 schepjes gegeven en is gaan slapen....tot 7.15u :D.

Maar dat komt denk ik ook doordat ik naar Pepti 2 ben gegaan....
    Oh en fles van 19.30u heb ik 210/7 gedaan ;).

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Goh, lastig allemaal... Ik denk nu dat ze niet genoeg eet om een fles te vervangen overdag. Omdat ze nu vaak haar eerste fles om 6 uur krijgt, zou ik, als ik 4 flessen ga geven dus de laatste om 18.00 uur geven, dan is de nacht wel heel lang, weet niet of ze dat red.

Mag je al flessen vervangen door bijvoeding voor 6 maanden? Dat nog niet toch? Nou, misschien gaat ze het zelf wel aangeven door niet alles meer op te drinken, maar vraag het me af. Ik heb nog nooit gehad dat ze haar fles niet leegdronk...

Ze is ook 'anders' de laatste weken, ze slaapt moeilijker in, iets wat ze normaal heel goed zelf kon. Misschien is het gewoon een fase.
    Ik zal binnenkort wel weer eens proberen de laatste fles niet meer te geven. de vorige keer was ruim een maand geleden en toen werd ze wel snachts wakker, maar ze wordt nooit wakker voor de late fles, dus wie weet wilt ze hem nu niet meer. Volgens mij kan dat ineens zo zijn.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe groot is haar portie groenten of fruit misschien? Je hoéft natuurlijk niet te minderen in flessen, maar zoals gezegd: mijn dochter bleef haar flessen tot de laatste druppel leegdrinken, maar toen ik die na haar groenten schrapte, had ze daar geen enkel probleem mee. Dus je hoeft ook niet te wachten tot ze het zelf aangeeft. Maar dat weet jij als mama wel het beste.

En als je 4 flessen geeft, kom je toch niet automatisch uit om 18u voor haar laatste fles? Dat is toch gewoon een beetje spelen met voedingstijden, afhankelijk van de wensen van je kindje. Mijn dochter heeft bv in de voormiddag (na haar ochtendfles) nooit honger, dus haar tweede maaltijd van de dag is pas om 11u30.

10. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Even niet helemaal on topic, maar mijn dochtertje is nu een jaar en word sinds het vroeger licht is ook eerder wakker. Het is gewoon een uur verschoven van 7.00 naar 6.00 uur denk idd dat het ligt aan het eerder licht worden :) ze heeft namelijk geen honger maar is gewoon wakker :)

11. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Juni83, ja ik denk ook dat het komt door het licht, maar soms wordt ze al 5.15 wakker en dan is het nog niet licht. Volgens mij heeft ze dan geen honger.

Ik ga nu de laatste fles niet geven, ik kijk wel wanneer ze wakker wordt. Ben benieuwd hoe dat nu gaat.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor zes maanden mag bijvoeding geen melkvoeding vervangen.

Hou je er ook rekening mee dat je het beste een pauze van ee uur aanhoudt tussem vast voedsel en fles? Kunstvoeding remt de opname van voedingsstoffen en bouwstoffen, dus als je meteen na groente een fles gaat geven dan is de groente alleen maar vulling en geen voeding!

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    nou, mijn vraag is (deels) beantwoord! Ik heb het geprobeerd en ze sliep als een roosje tot 7.00 uur! Op 4 flessen dus, ben trots!
    Blijkbaar gewoon een kwestie van proberen en als het niet lukt het een paar weken later nog eens proberen.

dirksmama; daar heb ik nog nooit van gehoord, heb je daar een bron van?

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo is over 14 dagen 5 maanden oud en hij drinkt 4 flessen van 210/7 en krijgt om 17.00 uur watgepureerde groente. Wij hebben hem ook een tijdje om 23.00 uur wakker gemaakt voor zijn 5e flesje van 180 cc maar wij merkte dat hij daar steeds minder van dronk omdat hij te moe was.

We zijn toen eigenlijk tegen de adviezen van het cb in toch met ons gevoel meegegaan en nog belangrijker met wat hij zelf aangaf. Hij krijgt nu sinds 3 weken dit:

07.00 210/7 Nutrilon1 met 2 schepjes bambix
    11.00 210/7 Nutrilon1
    15.00 210/7 Nutrilon1
    17.00 groentehapje tot hij niet meer wil met wat rosevicee
    19.00 210/7 Nutrilon1 (3 schepjes) en Nutrilon Forte (4 schepjes)

Deel Deze Pagina