Mijn zoon krijgt elke avond een papfles met Friso kv. Op het pak staat dat je het spul maximaal vier weken open mag laten staan. Wat gebeurt er mee na die vier weken? Waarom zou ik het dan niet meer kunnen gebruiken? En nou niet aankomen met "dat staat op het pak" want dat weet ik .
Nou iets langer kan wel.... Maar na een tijdje(weet niet precies hoelang, 2 weken ofzo) dan word het brokkelig.... Zoals opgedroogd zand zeg maar... En ik heb het daarna niet meer gebruikt, omdat het niet was zoals het hoorde te zijn.. Wat een omschrijving zeg haha hoop dat je het snapt
Het poeder trekt vocht aan, daardoor wordt het klonterig. Door het vocht kunnen er schimmels of bacterien in groeien, dus het bederft. Hoe snel dat gaat? Dat zijn niet die vier weken. Het hangt af van hoe vaak het pak opengaat, hoe de temperatuur is, de luchtvochtigheid, etc.
Ik ben ook nooit zo van de datums hoor En ik kan niet eens onthouden wanneer ik t open heb gemaakt haha Je merkt het snel genoeg als het niet goed meer is