Madelief is een echte slaapkop en wordt in de ochtend vaak rond 9 uur - half 10 wakker. De laatste fles krijgt ze om 9 uur s'avonds. In die 12 uur zou ik (volgens het CB) dan 5 flessen moeten geven. Dit krijg ik er natuurlijk niet in en dus zit Madelief sinds deze week op 4 flessen (180+6). Zou dit heel veel kwaad kunnen? Ze drinkt haar flessen echt niet als er te korte tijd tussen zit. De 4 flessen gaan overigens allemaal op. Ik weet dat er zo'n rekenformule is, maar weet die dus niet meer. Ze groeit goed en is een vrolijk meisje die alert reageert op ons. Alvast bedankt.
Hoi Hoi, Hoeveel weegt je kindje? Ik weet van het CB dat ze minimaal 6kilo moeten wegen en/of 4 maanden oud moeten zijn voordat ze naar 4 flessen mogen. Maar ik vind dat je ook gewoon naar je kindje moet kijken er in proppen heeft ook geen zin en als ze zo tevreden is en goed groeit zou ik me daar niet zo druk om maken. Alhoewel je kan ook even cb bellen om te overleggen want gezien je onderschrift is ze nog wel heel klein. Denk wel dat als ze 4 flessen krijgt die wel allemaal op moeten, maar dat doet ze dus al lees ik net Wel grappig dat ieder kindje anders is want die van ons regelt wel automatisch dat hij zijn 5 flessen wilt in kortere tijd. 1e fles krijgt hij 7.30 en zijn laatste om 20.00.
Tja, ik vind je kindje nog wel heel erg jong voor 4 flessen... Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om haar 's ochtends wakker te maken voor een fles en daarna gewoon nog even terug te leggen..
Nee, ik ga Madelief niet wakker maken voor haar flessen. Jasmijn was 3 maanden toen zij overging naar 4 flessen, maar nu slaat die onzekerheid weer toe. Overigens is Madelief wel groter dan Jasmijn was. Volgens mij weegt ze nog net geen 6 kilo. Ik luister maar goed naar haar, als ze de ene keer 4 flessen wil is het prima en anders gewoon 5.
Ik zou gewoon naar je kindje kijken. Liever 4 flessen die helemaal opgaan, dan haar ritme omgooien. Met 5 flessen drinkt ze hoogstwaarschijnlijk even veel of zelfs minder dan nu. Ze geeft het zelf wel aan.
Met 5 flessen gaat de helft maar leeg, dus als ik alles bijelkaar optel dan krijgt ze met 5 flessen minder binnen dan 4 flessen. Ik weet eigenlijk ook wel wat ik wil en wat ik ga doen, maar die onzekerheid komt dan toch weer even om de hoek kijken. Bij Jasmijn heb ik hetzelfde gedaan en die is ook groot geworden, maar ja het moederschap komt soms met twijfels. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Onze zoon is nu precies 11 weken. Vorige week dinsdag moesten wij ook naar het cb. Julian moesten we altijd wakker maken voor de laatste fles en die dronk hij dan niet eens op omdat hij weer in slaap viel. Bij het cb adviseerde ze ons om te kijken hoe hij het zou doen op 4 flessen. Dit doen wij nu en dat gaat eigenlijk heel goed. Ons cb zei dat ze tegenwoordig de richtlijnen niet echt meer volgen, maar meer kijken naar wat het kindje aangeeft.
onze boef is ook bij 2 maanden overgegaan naar 4 flessen. hij kwam gewoon niet meer voor de avondfles en tja wakker maken vond ik ook geen optie omdat ik persoonlijk vind dat ze de slaap ook erg hard nodig hebben. we moesten toevallig naar het cb en toen heb ik het aangekaart en gevraagd wat hun ervan vonden. het antwoord was dat ik het zelf mocht beslissen en als duke het goed zou doen op 4 flessen dat het dan prima was. zolang hij maar goed groeide en tevreden was. ( heerlijk zo een CB). hij zit nu al bijna 2 maanden en het gaat prima met hem. hij was trouwens toendertijd 6 kilo, een kleine beertje, dus hij kon het prima hebben die 4 flessen. ik zou gewoon overgaan, je merkt snel genoeg of ze tevreden is of niet! succes joyce
Er is dan een hop veranderd in 2 jaar tijd, want ik weet nog dat ze bij Jasmijn dat veel te vroeg vonden. Nou ja ik luister maar naar mijn meisje. Ik vind het goed dat ze kijken naar het kind zelf en niet alles op de grote hoop gooien. Niet iedereen is hetzelfde. Madelief heeft gisteren om 20.45ur haar laatste fles gedronken en slaapt nu nog steeds. Volgens mij doet ze het wel goed. Zoals ik al zei, ze is vrolijk en groeit ook goed (volgens mij, moet volgende week naar het CB).
Hier hetzelfde probleem. Ik maak haar alleen wel om 8 uur wakker, maar die fles drinkt ze maar 80 ml! De rest van haar flessen (180+6) gaan bijna allemaal leeg. Daarna gaat ze direct haar bed weer in en wordt om 12 uur wakker! Als ze dit ritme nu eens van 20:00 tot 8 gaat doen ipv van 22:00 tot 12:00, dan hebben wij weer eens een avondje samen hangen op de bank 2 weken geleden woog ze 5,5 kilo!
Ja fijn he een avondje weer een keer samen! Ik ben allang blij dat Madelief nu steeds eerder haar fles krijgt. Die fles van 23.00uur s'avonds was al heel snel vervroegd naar 22.00uur. Dat ene uurtje scheelde al zoveel. Nu wordt het dus ook steeds vroeger. Vanmorgen was Madelief weer om 9.00uur wakker, dus ik ga vanavond maar proberen de fles om half 9 te geven. Op deze manier ligt ze eerder in bed en wordt ze ook minder laat in de ochtend wakker. Ik ben toch om 8.00uur er uit voor Jasmijn. Ben benieuwd. Wat betreft het gewicht van Madelief ik denk dat ze net wel of net niet 6 kilo weegt. Maar we zullen zien volgende week.
Zat mij precies hetzelfde af te vragen! Onze dochter slaapt nu al van 23:00 tot 7:30 en ik moet haar volgens het CB voorlopig 6 flessen blijven aanbieden. Ze heeft alleen de 1e week 7 voedingen per 24 uur gehad en is daarna overgegaan op 6 flessen (op verzoek). Nu ze 's nachts langer slaapt, moet ik haar dus overdag precies om de 3 uur wakker gaan maken om aan de 6 voedingen te komen, terwijl ze altijd zelf om de 3.5/4 uur kwam. Wanneer ben jij overgegaan naar 5 flessen?
Volgens mij slaapt ze het klokje rond als ik haar om 8 uur niet wakker maak! Dus van 22 uur tot 10 uur. Mag van mij wel, maar dan van 20 tot 8
Als je bang bent dat ze te weinig krijgt, waarom bied je dan niet 4 x 210/7 aan? Ze drinkt de flessen helemaal leeg, dus misschien wil ze nog wel meer. Wat ze dan niet hoeft, laat ze gewoon lekker staan.
hoi, en er vergeten bij te zetten dat toen wij overgingen van 5 naar 4, wij eerst 5 keer 180 +6 gaven en nu zitten we op 4 maal 210+7. joyce
Madelief heeft de eerste maand bv gehad, daar dronk ze al maximaal 6x per dag. Toen ik over ben gegaan op de fles was het eigenlijk meteen 5 flessen. Ze dus toen een maand en sinds vorige week zit ik op 4 flessen. Ik zal vandaag haar 210 aanbieden, kijken wat ze daarvan wil drinken. Maar ik heb niets te klagen ze doet het echt goed! Een heerlijk meisje, maak nu echt stukken minder zorgen dan bij Jasmijn!
Hier precies hetzelfde. Yara zit ook al een aantal weken op 4 flessen. Zelfde probleem. Ze slaapt tot 9 uur en om half 8 krijgt ze de laatste fles, ze slaapt dan de hele nacht daarop. Overdag is ze veel wakker, al vanaf haar geboorte, dus ik vind ook dat wat ze slaapt ze gewoon moet kunnen slapen, ga haar echt niet wakker maken.
Ik moet Thijs ook altijd wakker maken voor de laatste voeding. Morgen ga ik 4 flessen proberen. Ik lees hier steeds over 210/7. Is dat ongeveer 235 ml voeding? Of haal je er wat uit en geef je 210 ml voeding?
Als ik 210/7 geef, dan geef ik idd ongeveer 235cc voeding. Mijn meisje was ondervoed. Daarom overgestapt op fles. Eerst 5x 180/6. Daar was ze niet tevreden mee, dus 5x210/7 gegeven (op advies kinderarts). Nu is ze op gewicht, dus cb vondt het wat veel, dus weer 5x 180/6. De laatste tijd slaapt ze langer door en ik moest haar altijd wakker maken voor de laatste fles, dus vandaag voor het eerst proberen met 4 flessen... die doe ik dan wel weer 210/7 Ik las dat het maagje teveel oprekt met 210/7? Is dat zo? Zou een kind ook genoeg hebben aan 4x 180/6? Denk niet dat mijn meisje dan tevreden is, de flessen gaan altijd helemaal op.
Isabella is nu 5 maand, ik geef haar al 4 flessen van 210cc plus 7 vanaf 3 maanden, omdat ze smorgens de eerste fles pas krijgt om half 9 maak ik haar om 23.00 nog altijd wakker voor een laatste fles omdat ik het er overdag niet inkrijg allemaal, dan zit er te weinbig tijd tussen de flessen en drinkt ze heel slecht. Isabella weegt al ruim 8 kilo dus ze kan het hebben, de regel is 150cc voeding per kilo, dus als je kleine 6 kilo weegt mag ze 900cc per dag, maximaal 30 scheppen voeding per dag.... groetjesss