Hoihoi, Ik weet niet vanaf wanneer ik moet tellen voor de eisprong. Het begon vorige week maandag (9 april) met wat roze vegen na het plassen( en wat menstruatiekrampen) Dit "bloeden" hield aan tot en met vrijdag. Het was echt 1 of 2 keer per dag vooral 'smorgens. Vrijdag zou ik ongesteld moeten worden (denk ik). Zaterdag had ik wat roder bloed. Ook een enkele keer, dus ik dacht nu begint het. Zondag weer 1 of 2 keer wat bloed. de 2 dagen erna was het weer zoals vorige week. Pas gistermiddag en avond kreeg ik weer krampen. Vannacht werd ik wakker en toen was ik flink ongesteld geworden. Met daarbij een flink stolsel. Ook vandaag weer wat stolsels en duidelijk ongesteld. Vanaf wanneer moet ik nou tellen om uit te rekenen wanneer ik mijn eisprong kan verwachten? Een paar dagen (ongeveer 3) wat minder bloed, voordat het erger wordt is normaal. Ook wat stolsels is wel normaal. Ik heb de vorige maand wel ovulatietesten gebruikt, maar daar ben ik na 10 dagen mee gestopt omdat ze op waren, ik heb echter geen duidelijk beeld gehad, misschien te vroeg. Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven, want ik heb geen idee meer. groetjes!
Hoi Bebe29, dat is altijd een lastig onderwerp. Wij zeggen eigenlijk dat je moet rekenen dat de eerste dag van je laatste menstruatie de eerste dag met bloedverlies is, hoe weinig ook. Omdat je hormonen dan je slijmvlies af beginnen te breken omdat er geen zwangerschap in nestelt. Maar wat je nu dus beter kunt doen is een vruchtbare periode berekenen. Dus vanaf de eerste dag een beetje bloedverlies en dan bij een regelmatige cyclus 14 dagen verder tellen tot wanneer je veel bloedverlies had en dan 14 dagen verder. Snap je? Zo krijg je een periode waarin de eisprong plaats zal vinden en kun je er met de gemeenschap rekening mee houden. Groetjes Brigitte