Naar 5 flessen lukt niet

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dobbie, 20 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hier sinds een paar weekjes van 5(150ml) naar 4(180ml) gegaan. Ze meldde zich, nadat ik met 180 begon snachts niet meer en het e.e.a. opgevraagd bij het consultatie bureau en dat kan gewoon gezien haar leeftijd en gewicht. Maar ook net waar ze behoefte aan heeft.
    Ze kreeg voorheen 5x150 om 7.00,11.00,15.00,19.00 en de laatste om 23.00.
    Ben nu overgestapt naar 180x4. De laatste krijgt ze dan om 20.00 uur en slaapt dan door tot 7.00 uur.
    Wordt snachts niet wakker meer. Gebeurd dat een keer wel, dan denk ik gewoon 180ml te geven als 5de fles zeg maar.

2. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha Rijo geen probleem hoor. Ik haal stiekem ook veel info uit jouw topics. Zelfde fase (2 kids), ongeveer zelfde leeftijd van de kleine en zelfde strubbelingen ;)

Hier hebben we gisteren eindelijk de knoop doorgehakt om haar niet meer wakker te maken voor de laatste fles en om op te hogen naar 150. Ze kwam om 3 en 7 uur. Laatste fles gehad om 20:30. Helemaal prima dus. Als we haar wel wakker maakten om 00:30 uur kwam ze tussen 4 en 5.
    Wat mevrouw wel nog even moet leren is dat ze na de nachtvoeding wel weer moet slapen. Dat doet ze dus niet. Poept ook standaard s nachts en wordt denk ik te wakker van het verschonen. Verder volg ik elke nacht tip al op....het is een fase zullen we maar denken.
    Gelukkig heb ik een fantastische man die met liefde de helft van de nachten doet waardoor we om en om toch zelf kunnen slapen.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mag jij maar 5x per dag 150 of 6x 120 geven?
    Ons zoontje is ook 8 weken en 5 kg en wij mogen sinds een week 6x per dag 150 geven, ipv 6x per dag 120. Hij blijft hongerig helaas.
    5x Per dag lijkt mij ook wel fijner, maar dan zou ik 180 gaan geven.

Wat zijn haar tijden overdag met 5x per dag? Toevallig komt hij ook rond 3 en 7 uur en dan voor het slapen om 21 uur.

4. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi Nijntje,
    Toevallig gisteren naar het CB geweest. Die gaven aan dat 6 x 150 ook prima was. Vind ik zelf echter wat vreemd, dan zit ze met nog geen 2 maanden al aan de maximaal toegestane hoeveelheid FV en daar moet ze het dan minimaal nog 2 maanden mee doen. Mijn zoontje zat met 2,5 maand ook al op de max zag ik net. Maar dat was echt een hongerlapje. Overigens redde hij het met de maximale hoeveelheid prima tot aan de 4 maanden.
    Maar goed, ze lijkt het zelf te gaan regelen en uit te komen op 5 flessen. Vandaag 3/7/11:30/16/20. Mocht ze vannacht eerder komen waardoor we 7 uur met de tweede fles niet gaan redden, dan geef ik denk ik een klein flesje.

Deel Deze Pagina