Helaas moeten we gaan provoceren om zeker te zijn of mijn dochter koemelkallergie heeft.. Het gaat net zo goed hier.. Gisteren begonnen met een schema van het cb. Op de eerste 30 ml kwam volgens mij geen reactie alleen laat ze opvallend meer windjes (darmpjes moeten toch altijd wennen aan andere voeding?) Vandaag krijgt ze bij elke fles 2/3 Pepti en 1/3 Standaard. Ze blijft dus windjes laten maar lag ook weer te slikken toen ik bij haar kwam. Toen ik haar terug legde begon ze weer te huilen en ook plat in de box beviel niet. Ze had toen 2 uur daarvoor de laatste fles gehad. Nu zit ze in het wipstoeltje en ze blijft hoorbaar slikken. Nutriton gebruikten we al en dezelfde hoeveelheid aangehouden. Ook krijgt ze al Zantac tegen het maagzuur. Ze slikte eigenlijk helemaal niet meer sinds ze 14 dagen geleden de Zantac voor het eerst kreeg. Ook is ze nu 12 weken en kan ook anders zijn in gedrag door het bekende "sprongetje" Ik wil geen dingen zien die er niet zijn hoor, hoop echt dat ze geen kma heeft dat zou allemaal een stuk makkelijker zijn. Maar ik ben benieuwd waar ik het nu weer aan kan herkennen. Wie heeft er ervaring met thuis provoceren en wat waren evt klachten bij jullie baby's? Ik wil ook niet weer te snel aan de bel gaan trekken bij de huisarts want die krijgt volgens mij al een punthoofd van me... Oh ja in Belgie doen ze het heel anders: als je kindje daar geen klachten meer heeft bij het weglaten van koemelkeiwitten dan gaan ze er daar van uit dat het kma is. Hier moet je het juist gaan uitlokken.. Dit komt van babyplaza.be: Meestal wordt voor het stellen van de diagnose een eliminatie-belastingstest gebruikt: men laat koemelkeiwitten uit de voeding weg, indien de symptomen verdwijnen dan gaat het effectief om een koemelkallergie. Indien de symptomen niet verdwijnen dan moet er een andere oorzaak zijn.
mijn zoontje krijgt ook pepti eerst al met 3 weken zantac en nutriton... met 6 weken zijn we met pepti begonnen! en na de eerste fles zag ik al verschil! na 3 weken ben ik uit mezelf begonnen weer met standaard (50ml) omdat ik zeker wilde weten dat ik het niet fout had gezien! en ik er goed aan deed om pepti te geven.... was ook namelijk bang dat ik spoken zag. maar hij kon gelijk een week niet poepen en kreeg een paar dagen uitslag in zijn nek! wat daarna heel erg moeilijk weg ging.... toen was het voor mij duidelijk! ik loop overigens niet in het ziekenhuis! heb alles samen met de huisarts gedaan en krijg het ook vergoed!
oh trouwens ik had heel erg veel spijt dat ik geprovoceerd had! ik dacht tjee wat heb ik hem aangedaan! als ze het goed doet en niemand ziet het verder zou ik het niet meer doen! je brengt er meer last mee dan wat anders...
Hier ook zo, maar wij zijn op eigen houtje met de pepti begonnen nu 4 weken geleden omdat wij het niet meer aan konden zien. De huisarts wilde dat wij na 2 weken weer vol de standaard voeding gingen geven; zou ze reageren dan kreeg ze een verwijzing voor Pepti. Maar op het cb waren ze hier niet voor en adviseerde de vpk om 4 tot 6 weken aan te houden. Dit dus gedaan. Ook bleek ons meisje overprikkeld en sliep slecht overdag (ook met de pepti). Dus dat aangepakt, dit doen we nu 3 weken en dat gaat super. Vandaar dat ik deze week begin zodat ik echt kan zien als de reactie anders is. Maar goed mijn meisje poept 1x per dag een flinke luier zalfachtige poep maar had nu 3,5 uur na de fles flink diarree. Ik ga toch nog maar even door op deze manier kijken hoe het gaat. Maar als ze echt meer last krijgt dan stop ik meteen. Soms reageren ze pas echt na 48 uur las ik in de folder die ik erbij kreeg. Ik moet wel provoceren volgens het cb en de huisarts krijg ik het anders niet vergoed...!! Maar ik wil het niet aandikken als het niet zo is qua klachten, mocht ze het niet hebben dan zit je wel met een dieet ten onrechte. En we zijn nu inmiddels met pak 4 of 5 à 21 nog wat bezig. Maakt niet uit maar als we er recht op hebben...