Ophogen flesvoeding, vaker spugen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kanelly1981, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Dag dames,

Ik zit even met het volgende:

Mijn dochter is nu 4,6 kilo, en kreeg voordat we afgelopen vrijdag weer bij het consultatiebureau waren, 6 flesjes van 120 cc, dus echt afgegoten naar 120 in de fles. Hierbij kwam ze gemiddeld nog een keer per nacht, ze gaf nooit melk terug na de voedingen. Ik heb het idee dat het spugen daardoor komt, of kan het ook andere oorzaken hebben?

Nu mochten we op advies van het bureau de voeding ophogen naar of:

-6 x 135cc of 5x165cc. Nu waren we begonnen met die laatste, maar mijn dochter heeft nu al 3 maal een klein deel van de voeding teruggegeven. Het lijkt wel of ze in zo'n grotere hoeveelheid niet aankan in een keer.

Zal ik dan toch maar bij 6 voedingen van 135 blijven? Ze slaapt alleen wel al door, dus dan moet ik vanaf haar 1e voeding wel om de 3uur geven, anders red ik 6 voedingen gewoon niet op een dag!
    Graag jullie tips en advies!

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Sem heeft bij ons ook last gehad van veel spugen, wij hebben toen minder in de fles gedaan en met 5 cc per dag (elke avond laatste fles 5 cc meer en dag erna die hoeveelheid aanhouden) opgehoogd
    we gaven haar op verzoek dus niet perse om de drie uur. ze sliep ook door. heb zelf dus altijd naar sem's vraag gekeken en niet naar wat volgens het cb moet, ook aangegeven op cb en op verzoek voeden vonden ze hier prima.
    mocht je twijfelen of de kleine goed groeit kun je altijd een keer extra laten wegen.
    Hopelijk heb je wat aan mijn lange verhaal
    succes!

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier wat zelfde probleem

haar dag is maar 13 uur dus op die tijd moek 5 flessen van 150/6 geven, krijgtz e dus niet op. hier drinktz e zelfs te weinig.

af en toe ook overgeven , heeftw el reflux, en als ik push datz e toch nog wat zou drinken, omdatz e eig te weinig binnen krijgt, komt het er ook uit, dus dat doe ik niet meer, zolang ze gelukkig is ist ok he

gr

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    150/6?? bedoel je niet 150/5??

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier in duitsland zijn ze van mening dat zo'n kleintje wel neemt wat t nodig is, dus op verzoek en zoveel ze wil (wel een ander soort voeding zeg ik erbij).

eerst dronk ons meisje teveel en gaf dat bij t boertje of iets later terug. ik denk dat je de flessen langzaam moet ophogen of voeden op verzoek, zolang ze er geen last van heeft dat ze iets teruggeeft, is dat niet erg (buiten t wassen dan....)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat je dochter bepalen hoeveel ze wil en wanneer. Dring niet aan als een fles nog niet leeg is, maar noteer gewoon hoeveel ze drinkt. Ze laat je vanzelf wel weten wanneer ze geen nachtvoeding meer hoeft door zich 's nachts niet meer te melden!

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik herken dit probleem ook. Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden oud en we hebben inmiddels alles geprobeerd van 8 x 90/3 op een dag tot 4 x 180/6. En inmiddels krijgt hij medicijnen tegen maagzuur want hij bleef gewoon spugen. Nu met zes maanden krijgt hij 6 x 120/4 met jbp en 2 eetlepels rijstebloem door zijn laatste fles. Ieder kind is anders en hij doet het hier het beste op, het spugen blijft maar hij gooit gelukkig niet meer zijn halve fles eruit zoals toen hij nog 180/6 kreeg. Ik denk dat je goed moet kijken naar je kindje en een beetje mee moet veren. Ik heb er altijd goed op gelet dat hij niet teveel of te weinig voeding binnen zou krijgen. hij is keurig op gewicht en slaapt gewoon de hele nacht door. En toch is iedere dag net weer ietsje anders qua indeling. Ze pakken over het algemeen echt wel wat ze nodig hebben. Als jouw kleintje meer gaat spugen zal 150/5 teveel zijn. Het enige waar ik soms een beetje tegen aan loop is het slapen overdag. Omdat hij slaapt van 19.30 tot 8.30 moeten we in de overige 11 uur 6 flessen en een fruithapje proppen. Dat betekend dus veel korte slaapjes overdag. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders zou ik het even met het cb bespreken, want wat niet gaat, gaat niet!

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Je gaat denk ik wel erg snel omhoog. Dat is ze niet gewend.
    Wij zijn ook gaan ophogen, maar idd tot hij zelf aangaf. Kon soms 50 soms een 10 overblijven. Na een kleine week is hij van 120 naar 150 gegaan. Deze drinkt hij nu vaak tot 10 a 20 cc leeg.
    En hij komt nu sinds 2 dgn 5 keer, nog wel in de nacht, maar bv zo:
    5.00
    9.30
    13.30
    17.30/18.00
    23.00
    Als het goed is wordt die van 5.00 steeds later.. We zijn wel even het 'schema' van 7/11/15/19/23 kwijt, maar is nu nog niet zo ramp (ben nog thuis) en zie wel hoe het loopt...

Deel Deze Pagina