op welke plek kom jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

na het topic van kinderen op de eerste plaats vroeg ik me af op welke plaats jullie jezelf zetten.

hier is het lijstje.

man
    kinderen
    ikzelf
    vrienden
    familie

2. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Dat verschilt nogal eigenlijk, licht aan de situatie, maar over het algemeen is het als volg:

Zoontje
    Vriendlief
    Ikzelf
    Familie
    Vrienden
    Rest vd wereld

(vriendlief is het hier niet helemaal mee eens en vindt dat ik mezelf op de eerste plaats moet zetten (behalve wanneer t nodig is om er voor onze zoon of hem te zijn)

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    kinderen , vriend en ik op 1
    de rest op 2 ;)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Op de 1e plaats mijn zoontje, ikzelf op de 2e plaats en familie/vrienden een gedeelde 3e plaats.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier precies hetzelfde..
    Werd me een keer gevraagd 'als er iets zou gebeuren en je mocht 1 persoon per keer redden, wie red je dan als eerste'
    Toen zei ik gelijk mn zoontje en mn man zei dat ook.
    Tuurlijk wil je je partner dan ook redden maar 1 persoon per keer dan gaat de kleine echt voor. *bah moet er niet aan denken...*

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Eerlijk?

Zoontje
    Ikzelf
    Vriend
    Familie
    Vrienden

Ik zou eigenlijk naast zoontje moeten staan, wij staan samen op 1. Als het met mij niet goed gaat heeft dit hoe dan ook invloed op het welzijn van mijn zoontje. Idemdito wat mijn vriend betreft dus eigenlijk staan we met ons drietjes op 1. Maar gaat het enkel om de verhouding tussen vriend en mij dan zet ik mezelf boven hem. Ik hoop dat hij zichzelf ook boven mij zet.

7. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn man en zoon komen allebei op de eerste plaats maar wel op een héle andere manier. Ik kan niet zonder mijn man en zonder mijn zoon.

Tja, en ikzelf eigenlijk ook op de eerste plaats, ik heb misschien minder tijd voor mezelf maar pak zeker mijn rust- en genietmomentjes.

Familie en vrienden staan op de tweede plaats, van beiden houd ik ontzettend veel en ik heb ze beiden hard nodig!

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    hier net zo! alleen familie en vrienden op dezelfde plek

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    sluit me hierbij aan

10. Dana

Dana Niet meer actief

ons gezin op 1, misschien een beetje flauw maar ik voel dat zo, we staan samen als gezin op 1, dan overige familie en dan vrienden etc.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Op 1 mijn gezin en als ik dan écht iemand moet kiezen (zoals het voorbeeld met brandend huis hier boven) dan mijn dochter.
    Mijn vriend en ik op gedeelde 2e plaats. (zet mezelf vaak even opzij voor hem, maar hij andersom ook)
    Dan mijn ouders.
    Daarna mijn vrienden en (schoon)familie gedeeld op 4. Kan niet echt zeggen dat mijn familie veel belangrijker is voor me dan mijn vrienden...
    Hou superveel van m'n familie, maar met vrienden heb ik gewoon veel meer contact/een innigere band.

12. Bri

Bri Niet meer actief

In principe dit.
    Maar in de praktijk kan het zijn dat iemand anders even voorgaat, omdat die het op dat moment harder nodig heeft.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Overigens is het niet zo dat omdat ik mezelf boven mijn vriend zet dit inhoud dat ik áltijd voor hem ga. Natuurlijk zet ik mezelf wel eens opzij voor hem. Maar in het grote geheel vind ik mijn eigen geluk belangrijker. Als ik bijvoorbeeld niet meer gelukkig ben met hem maar hij wel met mij dan zet ik mezelf toch op 1 en kies ik voor mezelf.

Maar wil hij een keer iets anders dan ik dan zet ik mijn eigen mening/idee wel opzij, maar niet altijd. Ik cijfer mezelf niet helemaal weg voor hem en hij hopelijk zichzelf ook niet voor mij.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn beredenering is eigenlijk als volgt:

1 man als mijn vriend gelukkig is gaat het goed met mijn relatie en ben ik ook gelukkig dus dit heeft zijn weerslag op mij waardoor ik gelukkig ben en beter voor mijn kinderen kan zorgen mijn kinderen hebben niets aan een stel ouders die niet gelukkig zijn.

2 mijn kinderen als het mijn kinderen goed gaat heeft dat z'n weerslag op mij omdat ik mij dan geen zorgen hoef te maken (tuurlijk heb je je normale zorgen)

3 ikzelf tuurlijk heb ik een eigenleven maar als ik ongelukkig ben heeft dat eigenleven ook geen zin. ik geniet veel meer van een gezellige avond op de bank met mijn gezin dan dat ik ergens heen zou gaan en hun moet "achterlaten"

4vrienden, mijn vrienden betekenen meer voor mij als mijn familie mijn vrienden zijn er altijd voor mij als er wat is.

5 famillie tja die krijg je erbij zullen we maar zeggen.(op een paar personen na hoor die staan me echt na)

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Gezin
    Familie
    Vrienden
    Werk
    Kennissen

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn meisje
    Vriend lief
    Ik zelf
    Familie en vrienden
    Collega's en clienten

En de rest staat heel ver onder aan.

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Vriend en Chloé op nummer 1!
    Famillie op nummer 2!
    Ikzelf op nummer 3!
    Vrienden op nummer 4!
    Kenissen op nummer 5!

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zet mezelf ten alle tijden op de eerste plaats,want daardoor ben ik een leukere moeder,echtgenote enz ;)

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zeg ook: gezin op 1. En als ik echt zou moeten kiezen, dan staan mijn kinderen op 1. Maar zolang mogelijk zijn de kinderen, mijn man en ik even belangrijk en zorgen we ervoor dat we allemaal goed in ons vel zitten etc. Daarna komt familie en dan komen mijn vrienden. Familie is ook belangrijk, maar ik vind ons gezin belangrijker. Als we dus met kerst niet al onze familie kunnen zien (dat is nogal wat namelijk: 4 verschillende adressen) omdat dat voor de kinderen te heftig is en ik ook met het gezin kerst wil vieren, is dat pech voor hen. Ons gezin gaat voor.

20. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn kinderen op 1
    mijn man op 2
    mijn moeder op 3
    ikzelf op 4
    deel van familie samen met vrienden op 5
    andere deel van familie op 6