na het topic van kinderen op de eerste plaats vroeg ik me af op welke plaats jullie jezelf zetten. hier is het lijstje. man kinderen ikzelf vrienden familie
Dat verschilt nogal eigenlijk, licht aan de situatie, maar over het algemeen is het als volg: Zoontje Vriendlief Ikzelf Familie Vrienden Rest vd wereld (vriendlief is het hier niet helemaal mee eens en vindt dat ik mezelf op de eerste plaats moet zetten (behalve wanneer t nodig is om er voor onze zoon of hem te zijn)
Hier precies hetzelfde.. Werd me een keer gevraagd 'als er iets zou gebeuren en je mocht 1 persoon per keer redden, wie red je dan als eerste' Toen zei ik gelijk mn zoontje en mn man zei dat ook. Tuurlijk wil je je partner dan ook redden maar 1 persoon per keer dan gaat de kleine echt voor. *bah moet er niet aan denken...*
Eerlijk? Zoontje Ikzelf Vriend Familie Vrienden Ik zou eigenlijk naast zoontje moeten staan, wij staan samen op 1. Als het met mij niet goed gaat heeft dit hoe dan ook invloed op het welzijn van mijn zoontje. Idemdito wat mijn vriend betreft dus eigenlijk staan we met ons drietjes op 1. Maar gaat het enkel om de verhouding tussen vriend en mij dan zet ik mezelf boven hem. Ik hoop dat hij zichzelf ook boven mij zet.
Mijn man en zoon komen allebei op de eerste plaats maar wel op een héle andere manier. Ik kan niet zonder mijn man en zonder mijn zoon. Tja, en ikzelf eigenlijk ook op de eerste plaats, ik heb misschien minder tijd voor mezelf maar pak zeker mijn rust- en genietmomentjes. Familie en vrienden staan op de tweede plaats, van beiden houd ik ontzettend veel en ik heb ze beiden hard nodig!
ons gezin op 1, misschien een beetje flauw maar ik voel dat zo, we staan samen als gezin op 1, dan overige familie en dan vrienden etc.
Op 1 mijn gezin en als ik dan écht iemand moet kiezen (zoals het voorbeeld met brandend huis hier boven) dan mijn dochter. Mijn vriend en ik op gedeelde 2e plaats. (zet mezelf vaak even opzij voor hem, maar hij andersom ook) Dan mijn ouders. Daarna mijn vrienden en (schoon)familie gedeeld op 4. Kan niet echt zeggen dat mijn familie veel belangrijker is voor me dan mijn vrienden... Hou superveel van m'n familie, maar met vrienden heb ik gewoon veel meer contact/een innigere band.
In principe dit. Maar in de praktijk kan het zijn dat iemand anders even voorgaat, omdat die het op dat moment harder nodig heeft.
Overigens is het niet zo dat omdat ik mezelf boven mijn vriend zet dit inhoud dat ik áltijd voor hem ga. Natuurlijk zet ik mezelf wel eens opzij voor hem. Maar in het grote geheel vind ik mijn eigen geluk belangrijker. Als ik bijvoorbeeld niet meer gelukkig ben met hem maar hij wel met mij dan zet ik mezelf toch op 1 en kies ik voor mezelf. Maar wil hij een keer iets anders dan ik dan zet ik mijn eigen mening/idee wel opzij, maar niet altijd. Ik cijfer mezelf niet helemaal weg voor hem en hij hopelijk zichzelf ook niet voor mij.
mijn beredenering is eigenlijk als volgt: 1 man als mijn vriend gelukkig is gaat het goed met mijn relatie en ben ik ook gelukkig dus dit heeft zijn weerslag op mij waardoor ik gelukkig ben en beter voor mijn kinderen kan zorgen mijn kinderen hebben niets aan een stel ouders die niet gelukkig zijn. 2 mijn kinderen als het mijn kinderen goed gaat heeft dat z'n weerslag op mij omdat ik mij dan geen zorgen hoef te maken (tuurlijk heb je je normale zorgen) 3 ikzelf tuurlijk heb ik een eigenleven maar als ik ongelukkig ben heeft dat eigenleven ook geen zin. ik geniet veel meer van een gezellige avond op de bank met mijn gezin dan dat ik ergens heen zou gaan en hun moet "achterlaten" 4vrienden, mijn vrienden betekenen meer voor mij als mijn familie mijn vrienden zijn er altijd voor mij als er wat is. 5 famillie tja die krijg je erbij zullen we maar zeggen.(op een paar personen na hoor die staan me echt na)
Mijn meisje Vriend lief Ik zelf Familie en vrienden Collega's en clienten En de rest staat heel ver onder aan.
Vriend en Chloé op nummer 1! Famillie op nummer 2! Ikzelf op nummer 3! Vrienden op nummer 4! Kenissen op nummer 5!
Ik zet mezelf ten alle tijden op de eerste plaats,want daardoor ben ik een leukere moeder,echtgenote enz
Ik zeg ook: gezin op 1. En als ik echt zou moeten kiezen, dan staan mijn kinderen op 1. Maar zolang mogelijk zijn de kinderen, mijn man en ik even belangrijk en zorgen we ervoor dat we allemaal goed in ons vel zitten etc. Daarna komt familie en dan komen mijn vrienden. Familie is ook belangrijk, maar ik vind ons gezin belangrijker. Als we dus met kerst niet al onze familie kunnen zien (dat is nogal wat namelijk: 4 verschillende adressen) omdat dat voor de kinderen te heftig is en ik ook met het gezin kerst wil vieren, is dat pech voor hen. Ons gezin gaat voor.
mijn kinderen op 1 mijn man op 2 mijn moeder op 3 ikzelf op 4 deel van familie samen met vrienden op 5 andere deel van familie op 6 en de rest op 7