Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door BabyD, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanaf 14 weken al af en toe harde buiken. Week 15 bijna niet, maar na week 16 zijn het eerder wel dan geen harde buiken. Ik ben vandaag 19 weken zwanger en sinds week 18 krijg ik meerdere harde buiken op een dag. Maandag had ik bijv. overdag minstens 5 harde buiken, in bed die avond nog 2.

Nu heb ik het gisteren gemeld bij de gynaecoloog (zelfs in de auto had ik 2 harde buiken mijn man reed), maar hij maakte er niets van en ik kreeg ook geen advies of wanneer ik wel aan de bel moet trekken. Wel zei hij dat het van een blaasontsteking zou kunnen komen, maar ik plas normaal en goed. Normaal voel ik een blaasontsteking ook heel snel opkomen nog voordat de huisarts het kan zien met een test, dus het lijkt me niet dat ik een blaasontsteking heb.

Onze dochter is geboren in week 34 (bleek 1cm ontsluiting te hebben nadat ik de vk gebeld had ivm bloedverlies). Ik had van mijn dochter toen ookal vroeg harde buiken (wel nà week20).

Achteraf vind ik het dus erg vreemd dat er verder niets van gezegd is.

Heeft u misschien tips voor mij (ik doe het al vanaf week 14 rustig aan met het huishouden) of wanneer ik bijvoorbeeld wel echt de gynaecoloog moet bellen? Ik voel me namelijk al snel vervelend wanneer ik voor niets aan de bel trek, maar mijn zorgen blijven er wel ipv de vroeggeboorte van onze dochter.

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

harde buiken in een tweede zwangerschap komen vaak voor.
    Ik zou toch urine na laten kijken, in de zwangerschap heb je meestal niet de typische klachten van een blaasontsteking en kun je er toch 1 hebben!
    Dus laat dat even nakijken, is het het niet, prima. Is het het wel, dan even een kuur.

Mirjam

Deel Deze Pagina