Er zijn zorgverzekeraars die de premie gewoon gelijk houden hoor, ik zou overstappen als ik jou was. Ik zit bij DSW en ik blijf dezelfde premie houden.
Tja, ik vind het systeem niet handig. Ipv de burger het volle pond te laten betalen en middels een toeslag de premie inkomensafhankelijk te maken hadden ze beter iets anders kunnen verzinnen. Ik zou t ook niet weten hoor. De maximale zorgtoeslag is zo'n 70 per maand en de premie ongeveer 100 per maand
Mee eens! Er zijn goddank altijd nog veeeel meer mensen die geen dure zorg nodig hebben dan mensen die het wel nodig hebben. En de kosten van bepaalde bezoekjes... Voor mij bijv. Cyste onder mn perineum. Huisarts vertrouwt het niet en stuurt me naar de gyn. 10minuten binnen geweest. rekening van 90 euro voor het consult, en ook nog eens 90 euro omdat ik eventjes in de stoel moest liggen zodat ze kon beoordelen. 180 euro voor 10minuutjes gyn... Pfff
Wat hier sowieso op de schop moet is het DBC-systeem. Heb gewerkt bij een psychiater. Je hebt dan bijvoorbeeld een DBC voor 200-500 minuten aan verslaglegging/gesprekstijd. Dit betekent dus dat als je nu 200 minuten in een patiënt investeert of 500 minuten. Je krijgt evenveel geld. Begrijpelijkerwijs probeer je dan als behandelaar over die 500 minuten te komen omdat je dan weer in een hogere DBC terecht komt. Je bent anders immers een dief van je eigen portemonnee. Hoe je het ook wendt of keert, er moet geld verdient worden in de zorg om de salarissen te kunnen betalen...