pijn in billen heupen en liezen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jet75, 6 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hallo allemaal,

ik heb sinds een paar dagen last van mijn billen en heupen en liezen.
    Ik hoop maar dat dit bandenpijn is .
    In mijn liezen is het een zeurderig gevoel een beetje ongi achtig maar niet helemaal
    Mijn heup spijkerbroeken doen pijn op mijn heupen, ik kan ze nog wel aan kwa omvang maar het doet een beetje pijn op mijn heupen.
    als ik te lang zit dan heb ik pijn aan mijn billen.
    wie herkent dit?

xxx jet

2. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Jet,

Ik herken een deel van wat je vertelt.
    Sinds eergisteren heb ik last van mijn onderrug, in de buurt van mijn stuitje en mijn billen. Soms weet ik van ellende niet hoe ik op moet staan en ik waggel alsof ik al aan het einde van de zwangerschap zit.

Ik weet nu niet of ik er goed aan doe als ik een paracetamol inneem. Liever niet natuurlijk, maar als het zo nog een paar dagen duurt ga ik het wel proberen.
    In mijn liezen krijg ik regelmatig steken, bijv. bij het niezen. Herken dat wel van eerdere zwangerschappen en is echt te wijten aan de banden.

groeten,

Anja

3. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik heb ook al weken pijn aan mijn heup,bekken,onderrug enz...
    Ik kan ook niet lang éénzelfde houding aannemen.Dus lang zitten of staan gaat niet.

Je mag paracetamol nemen(8 dafalgans per dag)
    Ik neem liever ook niets in maar als ik niet meer kan stappen van de pijn moet het wel...

Ik doe nu 2 keer per week fysio en oefeningen thuis om mijn spieren te versterken.
    Mijn spieren en gewrichten zijn door mijn zwangerschap te laks geworden :(

Bij mij voelt bandenpijn toch echt heel anders dan die pijn aan mijn heup en bekken en ik heb er ook al last van vanaf week 5 ongeveer!

4. Moosie

Moosie Lid

11 aug 2006
    71
    0
    0
    Intercedente
    Sneek
    Ook ik heb last van onderrug, benen, liezen en billen. Zodra ik lang sta dat wordt ik er naar van. Het gevoel dat ik ga flauwvallen. Moet dan ook echt gaan zitten anders komt het niet goed. Morgen ga ik de vk even bellen, want de pijn is niet normaal meer.

5. Daniella

Daniella Lid

19 sep 2006
    46
    0
    0
    Hallo dames, ga eens langs bij een fysiotherapeut. Die kan zo onderzoeken waar deze klachten vandaan komen. Ik heb zelf ook deze klachten en bij mij is een ischias geconstateerd. De Fysio kan je dan behandelen. Bij mij werkt dat prima. Sterkte ermee. Groetjes Daniella

6. Mimi33

Mimi33 Lid

13 okt 2006
    16
    0
    0
    Ja inderdaad! Het is alsof je onwijs gesport hebt en spierpijn in de billen hebt. Ik heb helemaal niet gesport, dus dat kan het niet zijn.

Het voelt bij mij ook raar kramperig bij mijn stuitje...vervelend gevoel met lopen iedergeval.

7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Gisteravond had ik erg last van waarschijnlijk mijn banden een suerend trekkend gevoel, op mijn heupen , liezen en billen.
    Nu heb ik een spierpijn gevoel in mijn billen alsof die spieren zwaar op spanning staan.
    Ik begreep gisteren van de VK dat als je al een paar keer zwanger bent geweest je baarmoeder snel groeit of uit gaat zetten vandaar sneller last van bandenpijn. nou ik ben er klaar mee het doet zeer.

liefs
    Jet

8. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi Jet,

Ik was het ook zo beu, maar ben er nu praktisch vanaf.
    Wat mij goed heeft geholpen is 's avonds voor het naar bed gaan een paracetamol innemen en lekker de electrische deken aan (een kruik zal ook wel helpen). Dat heb ik nu twee avonden gedaan (de paracetamol alleen de eerste avond omdat het toen niet meer uit te houden was) en ik ben nu praktisch van de pijn af. Gelukkig.

Ik zie trouwens dat jij net zo ver bent als ik (mijn banner verandert om de een of andere reden in de loop van de dag naar 11 wkn 1 dag)

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hai Anja,
    Wat grappig dat je net zover bent als mij, dan ben jij ook de 27e juni uitgerekend?
    Ik hoorde van de VK dat het komt omdat mijn baarmoeder uitzet en ik werd vanochtend wakker en waarempel ik krijg een klein buikje.
    Die pijn in mijn billen zal daar wel mee te maken hebben.
    Ik ga sávonds nu eerst lekker in bad en dan naar bed helpt ook wel iets moet ik zeggen.
    Maar vanacht had ik het even niet meer ik wist niet meer hoe ik moest liggen, pijn in mijn heupen en billen en liezen vreselijk. Als ik het vanavond weer heb neem ik even een paratje in.

liefs
    Jet

10. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Ha Jet,

Volgens de gyn. ben ik de 28e uitgerekend, zelf dacht ik de 30e.
    Dat zou op m'n verjaardag zijn. Het wordt nu nog spannend of het niet op m'n verjaardag komt. Fred (mijn man) zou dat niet leuk vinden, maar ik zelf wel. Een mooier cadeau kun je je toch niet wensen.

groet,

Anja

11. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik zou dat ook geweldig vinden hoor op mijn verjaardag ons kindje krijgen is toch prachtig , word je altijd even aan die dag extra herrinerd, maar helaas ik ben van 11-11 dus dat word een beetje moeilijk hahaha.
    Ik ben dan de 27e uitgerekend volgens mijn cycles maar ik heb dinsdag een termijn echo en dan weten we het zeker, ik hoop niet op 1-7 want dan is de ex van mijn man jarig en dat zou ik nou wel weer minder vinden!

xxx jet

Deel Deze Pagina