Herinneringen bewaren voor later

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamar69, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik wil graag spulletjes zoals het eerste speentje/pakje/rompertje e.d bewaren voor later. Ik ben op zoek naar een mooie kist met vakjes of iets dergelijks, die je evt zelf (of misschien wel mijn dochter) kan beschilderen. Ik heb al een beetje op internet zitten kijken maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarvan ik denk; "dit is t!"

Nu vroeg ik me af wie van jullie ook de eerste spulletjes/dierbare herinneringen bewaart voor later en waarin jullie dit bewaren.
    Of misschien nog andere leuke, creatieve ideeën om herinneringen in te bewaren en later aan mijn dochter te geven?

2. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik heb bij de Ikea een lijst gehaald en daar zijn rompertje, luiertje (niet gebruikt:)), ziekenhuisarmbandje, eerste truitje, speentje, haarlokje, geboortekaartje in geplakt.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ben toevallig van plan om het eerste geboortepakje in te lijsten in een leuke (foto)lijst en in het kinderkamertje op te hangen. De rest wilde ik graag in plastic zakken bewaren (zo eentje die je met een stofzuiger vacuüm zuigt) Zeg ik het wel goed?
    Ik wilde trouwens die plastic boxen van de Blokker gebruiken om ze te stashen.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ohhh dat is ook een heeeeel goed idee!
    Leuk zeg

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb het eerste pakje ingelijst. Van een collega heb ik een bewaardoos (formaat schoendoos) gekregen waar ik kleine spulletjes zoals eerste schoentjes, eerste flesje, eerste speentjes in doe.
    Van een tante hebben we een grote houten beschilderde (stijl geboortekaartje) speelgoedkist gekregen. Deze kist gebruik ik uiteindelijk om al deze spulletjes te bewaren aangezien er in de loop der jaren nog wel een hoop bij zal komen :D

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Naast foto's , bewaar ik ook teksten en updates van hyves, facebook etc. Verder heb ik een grote, antieke kist in huis, waar ik van alles in bewaar. Tot nu toe vooral tekeningen en knutsels. Die kist is later voor mijn dochter. Het eerste pakje, navelklem, geboortekaartje etc. wil ik in een 3-d lijst gaan doen. Die moet ik nog kopen trouwens.

7. mamaAnna84

31 aug 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Ik heb een heel mooi koffertje, dat is nu echt een herinneringskoffertje geworden.

8. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke ideeën! Erg leuk ook zo'n mooie lijst. Ben alleen meer op zoek naar een kistje oid waar ook een flesje e.d. in kan. Op internet heb ik wel al wat (beschilderde) kistjes gezien, maar die zijn nog best prijzig vind ik. Iemand een idee waar je mooie, goedkopere neutrale kistjes kan vinden? Al bij Xenos gekeken maar niks gevonden..

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    MOPPE Miniladekast - IKEA

Deze misschien? Hij is mss wat groot, ik weet niet hoeveel spullen je wil bewaren, maar mss hebben ze deze ook met vier lades?
    Wel leuk dat je hem kan schilderen, mijn vriendin heeft dit ook gedaan en er stickers met tekst op geplakt.

10. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik heb zijn eerste speentje, gipsvoetafdruk, navelstreng(uitgekookt), en mijn polsband van de ziekenhuis bewaard in een simpel zwart doosje van een luchtje.
    Zijn rompertje en eerste pakje zitten bij de rest van zijn oude kleding in dozen.
    Als ik toevallig weer een zoontje krijg, kab hij die ook aandoen en anders haal ik die weer uit de dozen voor in zijn doosje.

Deel Deze Pagina