Hier zijn er trouwens zoveel scholen met zoveel klassen en zoveel KDV's en BSO's met zoveel groepen, dat ze meestal 'helemaal alleen' ergens beginnen. Voor sommige kinderen lastig, voor andere kinderen niet. Voor mij zou meer meespelen dat hij bij een overstap nu opnieuw moet beginnen en dan bij de BSO waarschijnlijk weer, terwijl hij het nu naar zijn zin heeft. Ik zou hem dan liever een lekkere stevige basis op laten doen op het KDV waar hij al zit en hem van daaruit de overstap naar school en BSO laten maken.
Ik zou hem op het huidige kdv houden. Hier is het kdv niet gekoppeld aan de bso dus was het sowieso wennen aan school én aan de bso, maar dit ging prima. Misschien wat onhandig maar hier hebben ze ook een paar jaar op verschillende locaties gezeten, kon ook niet anders en we wisten niet beter, was prima te doen.
Zoveel kinderen gaan eerst naar een kdv niet gekoppeld aan hun basisschool. De jongste kwam vaak op school ivm de oudste en stond te trappelen om ook te gaan. Is meestal ook echt geen probleem.
Helaas, mijn man vertrekt heel vroeg. Ze zullen meestal 2 dagen per week gaan, maar zo'n 12 weken per jaar 4 dagen per week. We kwamen vanmorgen op school en de man van KDV2 was er ook al. Hij brengt 's ochtends namelijk de kinderen van de VSO naar school. In de nieuwe constructie zou hij de KVD kinderen dan meteen mee terug nemen naar de locatie. Vandaag hebben wij geen opvang nodig (man is thuis), maar ik dacht wel bij mezelf: Dat zou nu wel handig zijn, want dan kan ik vanaf hier meteen door naar mijn werk. Ik was er bijna uit. Maar toen sprak ik de moeder van een klasgenootje, die ook een kind op KDV 1 heeft. Zij gaaf aan gekozen te hebben om bij KDV 1 te blijven, omdat ze gewoon heel tevreden zijn met het KDV en de leidsters. En nu neig ik toch naar hetzelfde. Goed punt... alleen als ik hem nu naar de KDV 2 zou doen, zit hij de hele dag alleen met een nieuwe omgeving, onbekende leidsters en kinderen... Als ik het volgend jaar doe, gaat ie in elk geval samen met zijn broer naar de BSO. Mjaaah... dat is nog niet duidelijk. Bij school zou de BSO komen, maar alleen op dagen dat er voldoende kinderen zijn. Op de dagen dat dat niet zo is, is de BSO op dezelfde locatie als het KDV. Maar dan dus alsnog: De jongste zou dan onder schooltijd toch zonder zijn broer zitten. En alleen op dagen, dat er niet genoeg kinderen op het rooster staan voor de BSO op de locatie bij school, komt de oudste naar de locatie van het KDV. Ik ben er denk ik uit, dames. Ik merk dat ik de keuze voor KDV 1 aan het verdedigen ben. Heel erg bedankt!