Dochter al bijna 3 weken af en aan koorts

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yv86, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Goedenavond,

Misschien helpt het om van me af te schrijven
    Mijn dochter van 8 loopt al sinds 3 weken met koorts rond. Ene moment is het weg om vervolgens weer toe te nemen. Ook heeft ze zware hoofdpijn aanvallen wat. Gepaard gaat met spugen. Van de huisarts moest ik een dagboek bijhouden. Wat ik netjes heb gedaan.
    In de tussentijd ben ik ook nog.bij de huisartsen post.geweest (3x) met een gillende dame die veel pijn had en koorts. Ze heeft diclofenac voorgeschreven gekregen. De kinderarts in het ziekenhuis zei dat ik daar per direct mee moest stoppen.
    En schreef betablokkers voor tegen migraine.
    Ze bleef echter klachten houden. Nog.wel hoofdpijn in mindere mate maar wel steeds spugen. Draaierig het gevoel hebben zoals zei dat omschrijft....mijn hersenen draaien rondjes. Ook de koorts komt en gaat,
    Ze werd ook blauw om haar mond.
    Uiteindelijk gister bij de artSen post geweest. Per direct stoppen mt betablokkers. Dat omdat ze daar ook niet goed.op reageerde. Ze kreeg heeft blaasjes in haar.mond en veel keelpijn. Maar geen verkoudheid.
    De keel zag er ook goed uit.
    Vanacht werd ze ook wakker van de keelpijn. Ze kon niet.meer slikken.
    Na een zetpil werd het minder.
    Verder ligt ze veel op bed is heel rustig en hoe stom het ook klinkt......Dit. is niet mijn kleine meid.
    Ze is 4 kilo afgevallen heeft.blauwe kringen om haar ogen en is.gewoon echt ziek :(
    Ik moet met nog een dagboek over 1.5 week weer naar de kinderarts.... Maar hoeveel kan die kleine meid nog hebben. Ik maak me zorgen
    Nu net ook weer temperatuur van 39 en rillen van de kou . Ik vind het ziekenhuis.waar ze nu heen gaat heel laconiek in hun handelen. Misschien toch maar een ander ziekenhuis zoeken.
    Ik weet het niet meer

2. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Vier kilo afgevallen? en dan zo ziek? Nee, dit had ik niet zo lang laten voortduren denk ik. Wat zegt jullie huisarts hiervan? Duidelijk dat iedere dokter tot nu toe een andere mening heeft. Schiet je niets mee op, je moet toch weten wat ze heeft? Ik zou bloedonderzoek bij de huisarts aanvragen (witte bloedcellen, BSE, hb, dat soort zaken) en dan meteen een second opinion op korte termijn in een academisch ziekenhuis. Zou echt gaan aandringen.

3. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    En misschien, hoe erg het misschien ook klinkt, op leukemie laten testen? Ik zou echt aan de bel gaan trekken, morgen!, bij de huisarts. Vertel hoe lang dit nu is, hoe ERG het is en van de vier kg.

4. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    We gaan morgen bellen als.ze niet nu onderzoek gaan doen stap ik over naar een ander ziekenhuis.
    Mijn huisarts dacht aan spanningshoofpijn.
    Ben er 3 x geweest uiteindelijk verwijzing gekregen voor de kinderarts. 3 keer op de huisartsen post geweest
    En 1 x bij de kinderarts.
    Die gaf betablokkers om te zorgen dat de hoofdpijn verdwijnt om er zo achter te komen wat er over blijft.
    Hij weet het nl ook niet.
    Hij denkt migraine..... Maar daar hoort geen koorts bij

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    nee, het blauwe om de ogen, het afvallen, het duidelijk NIET goed in haar vel zitten (ook zonder hoofdpijn), het af en aan komen van koorts......het heeft echt bloedonderzoek nodig. Wees voorzichtig met bètablokkers, je hartslag daalt er enorm van (ben zelf hartpatiënt). Maar arm kind, zulke pijn en zo ellendig voelen. Sta op je strepen, doe het, volg je gevoel.

6. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Wat een vervelende situatie, het zijn zoveel verschillende soorten klachten die je niet makkelijk in een hokje kunt stoppen. Vervelend dat de afspraak pas over anderhalve week staat. Ik zou in jouw geval ook er proberen alles aan te doen om de afspraak te vervroegen. Sterkte!

7. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Betablokkers zijn gisteren gestopt ivm trage pols en lage bloeddruk. En nog wat andere bijwerkingen die niet zo prettig zijn. Morgen word het ziekenhuis gebeld we eisen een bloedonderzoek want ze is gewoon echt op.
    Het ene uitsluiten Door de medicijnen om vervolgens te kijken wat er overblijft duurd te lang !
    Bedankt voor de reacties. Het lucht op om zo van me af te schrijven.

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Snap niet dat er geen nader onderzoek gedaan is. Dit klinkt niet goed/gezond.
    Ik zou een bloedonderzoek aanbevelen, zorg dat er ieder geval geprikt wordt op bloedbeeld, lever -en nierfuncties, ziekte van lyme en ziekte van pfeiffer.
    En anders gewoon bij het ziekenhuis/huisarts net zo lang blijven zitten tot ze wel degelijk onderzoek doen. Heb ik ook een keer gedaan met mijzelf met resultaat ;)

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het heel gek dat ze betablokkers kreeg zonder dat ze bloed hebben afgenomen voor verder onderzoek. Ja, tegen de hoofdpijn, maar die koorts dan? Vreemd hoor!!

Morgen echt bellen en op je strepen staan, tijd voor meer onderzoek!

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Pffff klinkt heftig. Lijkt me ook dat er wat aan de hand is. Blauwe kringen krijg je ook bij te veel vochtverlies (spuugt ze veel?).
    Hoe is het vandaag gegaan bij de huisarts?

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Hoe gaat het nu? Ben je al wat opgeschoten?

12. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Bloedonderzoek laten doen en eventueel een bloedkweek laten nemen bij koorts. Het kan ook een bacteriologische infectie zijn ergens in je lichaam waardoor dergelijke klachten. Is ook vaak moeilijk om een dergelijke diagnose te stellen voor een arts. Maar mogelijk gevaarlijk als het over het hoofd wordt gezien. Hopelijk knapt ze snel op....

13. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Kinderarts heeft gebeld. Ze moest weer beginnen aan de betablokkers. Eergister avond had ze weer koorts verder lijkt ze nu wel heel langzaam op te knappen. Donderdag moet ik nu weer naar de kinderarts. Met de ingevulde lijsten. Mocht het voor donderdag weer slechter gaan moet ik aan de bel trekken.
    En als ze me dan niet goed helpen stap ik over naar een ander ziekenhuis.

14. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Gelukkig voelt ze zich wat beter....maar vind persoonlijk betablokkers voor een kind echt te heftige medicatie, net als diclofenac trouwens.
    Koorts hoort niet, dat is een signaal dat er iets niet klopt.
    Dat komt zeker niet door een migraine...

Hopelijk knapt ze nu op...maar anders zeker zoals je zegt...aan de bel en desnoods een anders zh.
    Beterschap voor je dochter!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    He jakkes zeg!

Wat sta je dan als moeder machteloos aan de zijkant toe te kijken terwijl je kind zo ziek is!

Hoe gaat het nu?

16. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik ben ook benieuwd. Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ze aan de bètablokkers zit. Maar leef vooral met jullie mee. Hoe ging het bij de kinderarts en hoe gaat het nu met haar? heb je al uitslag van het bloed?

Deel Deze Pagina