Even jullie mening gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Ik vroeg me af met welk standpunt jullie het eens zijn, en vooral waarom. Het gaat hier niet zozeer om een goed-fout kwestie, maar mijn smoeder en ik hebben er nogal verschillende opvattingen over.

Mijn mening:
    wanneer babylief 's nachts slaapt en wijzelf ook gaan slapen, zetten we haar deuren en onze deuren open. Dan weet ik vrijwel zeker dat ik haar 's nachts direct hoor als er iets is. Bijvoorbeeld, huilen, hoesten, verslikken, etc. Dat vind ik een prettige gedachte, dat alles zo goed hoorbaar is.

Mening van schoonmoeder:
    Neenee, 's nachts gaat haar deur dicht. Ze vindt dat kinderen hun privacy nodig hebben, ook al zijn ze zo klein (doet ze al sinds onze dochter 5 maanden is). Haar deur open laten vindt ze helemaal niet nodig.

Zoals gezegd ben ik benieuwd achter welke mening jullie staan en vooral waarom. Ik ben geen materiaal aan het verzamelen om een ruzie aan te gaan :p Maar ik wil het erg graag weten!
    Thanks.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben het helemaal met jou eens. De deur van mijn zoontje is dan altijd dicht omdat ik niet wil dat mijn middelste s'ochtends vroeg hem wakker gaat maken, maar die van ons staat open.

3. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Slaapkamer deur hier is dicht bij de baby omdat er 2 (soms meer)
    Pubers rondlopen daar kan ze wakker van worden.
    Wel is de babyfoon aan

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

De deur van mijn dochter is altijd dicht, maar ja, dat komt omdat onze katten er anders binnen komen. Onze deur is wel open. En verder staat de babyfoon naast mijn oor, al hoor ik haar eigenlijk altijd wel door de muur heen. Overigens slaapt mijn dochter wel echt heel licht, haar deur zou ik denk ik niet open laten staan, ook wanneer we geen katten hadden.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    dochter slaapt op onze kamer, maar bij dutjes en als zij 's avonds gaat slapen terwijl wij nog op zijn (kamer komt uit op woonkamer) doen we de deur dicht zodat zij niet wakker wordt van ons. Haar horen we wel als er wat is - heel soms heeft een gehorig huis voordelen...

privacy vind ik geen argument voor een baby... dat je liever niet in t openbaar een luier verwisselt oke, maar om om die reden te slapen te leggen met een dichte deur???

6. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat er niet om of de deur open of dicht moet zijn. Als jij de deur open wilt, moet je schoonmoeder dat gewoon doen.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier is de deur altijd dicht. Tot een maand of 5 wel de babyfoon aangehad, daarna niet meer. Ik hoor hem toch wel als er iets is.

8. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ben het met jou eens. Moet zelfs een beetje lachen om de reen van je moeder, hihi privacy van een baby?!?!?

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik snap 'het punt' niet, als jij de deur open wil, dan gaat hij gewoon open, je schoonmoeder kan wel bazelen over privacy; het is jouw kind, niet het hare. Hier is de deur wel dicht, maar wij hebben een lichte slaper, dus met de deur open wordt ze wakker. Naast mijn bed staan de babyfoon, dus zo hoor ik haar meteen als ze geluid maakt. Regelamtig slaapt mijn dochter overigens bij mij in bed, ben benieuwd wat jouw schoonmoeder daar van zou zeggen; helemaal geen privacy! :D

10. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hier zijn de deuren open maar die van ons meisje op een kiertje. Als mijn man om 4 uur zijn bed uit gaat, wil ik niet dat zij wakker wordt van het licht of de geluidjes. Dat is nl. wel eens voorgekomen. De babyfoon hebben wij ook wel aanstaan maar dan zonder geluid aan zodat we haar via het beeld kunnen zien. Als ze dan geluiden maakt, kunnen we eerst zien of ze echt wakker is voordat wij naar haar toe gaan.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Hier zijn de deuren open, op een kiertje. Geeft mij een fijn gevoel.
    Mijn zoontje wordt niet snel wakker (ik ruim de was op op zijn kamertje, stofzuig de bovenverdieping, boen de badkamer naast zijn kamer. Allemaal als hij slaapt).

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dochter slaapt bij ons op de kamer, maar als ze een eigen kamertje gehad zou hebben, zou ik zeker de deuren open laten. Onze slaapkamerdeur is ook altijd open. Ik denk dat die privacy een beetje een grapje is?

En zonder babyfoon zou ik sowieso de deur openhouden. Jouw kind, jouw gevoel.

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Dit, ik ben namelijk veelste bang dat de kat boven op der gaat liggen... Zeker toen ze nog heel klein was.

14. Lady7

Lady7 Niet meer actief

T is al vaker gezegd :) jouw kind; dus de deur open :)

overigens heb ik de deuren ook altijd open. Wil ook alles kunnen horen, we hebben geen babyfoon aan.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    De deur van onze dochters kamrr is altijd dicht 's nachts,maar om te voorkomen dat ineens onze zoon aan haar bed staat midden in de nacht ...

Mijn slaapkamefdeur staat altijd op een flink grote kier open. De deur van onze zoons kamer is wijdopen die is bang in donker en bang om met dichte deur te slapen.

Mijn schoonouders laten ook hun deur open. Ze zijn veel te bang dat ze beide kinderen niet horen als ze liggen te slapen.

Maar als jij wil dat ze de deur open doen,dan vind ik dat ze dat moeten doen. En anders babyphone naast hun oor zetten ;)

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier beide deuren nu dicht.
    Heb wel heel lang de babyfoon naast me aan gehad.
    Maar sinds dat hij 6/7 mnd is daarmee ook gestopt.
    Ik hoor hem toch wel als hij wakker is of als hij hoest etc.
    Ziek is hij nog niet geweest maar dat zou hier wel een reden zijn de deur open te zetten..
    Zoonlief slaapt wel in de kamer naast ons, dus hoor hem goed en meteen..

17. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Overdag de deur dicht, snachts de deur open omdat we een verdieping hoger dan de kinderen slapen en ik wil ze wel kunnen horen..

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn idee.

Hier overigens onze slaapkamer deur altijd open (houd niet van een dichten deur) en van mijn dochter ook helemaal open (wil ze zelf) en van mijn zoontje op een kiertje. Als zijn deur helemaal open staat, dan schijnt de lamp op de gang precies in zijn gezicht.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Hier staat haar deur open omdat die nogal kraakt en ik wil voorkomen dat ze wakker wordt als wij nog even gaan kijken 's avonds. Haar bedje staat zo dat het licht van de overloop er niet op valt als de deur open gaat.
    Babyfoon staat naast mijn bed, omdat wij beneden slapen en dochtertje boven (wel recht boven ons dus ik hoor het ook wel door het plafond heen, maar toch).

20. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    In de zomer staat onze deur open. Die van haar dicht. Anders gaat het tochten.
    In de winter zijn beide deuren dicht (wij slapen met het raam open en anders is het veel te koud boven) Dan heb ik de babyfoon naast me liggen. Maar denk dat ik haar zonder ook wel zou horen.

Deel Deze Pagina