Hoi allemaal, Even een vraagje. Onze zoon heeft de waterpokken en heeft er veel last van (jeuk vooral). Wat het beste helpt is afleiding, bezig zijn, zodat hij er niet mee bezig is en geen last van heeft. Nu vroeg ik me af of we met de waterpokken naar Ballorig mogen (staat niets over op de site)? Daarnaast is het misschien not done om het te doen vanwege besmetting? Ik hoor graag wat jullie mening is.. Bedankt!
Als de pokken gedroogd zijn zou ik gaan, anders niet. Niet eens zozeer vanwege de besmetting maar meer vanwege de hygiëne, zowel voor je zoon als voor de andere kinderen. Ik zou hem sowieso niet laten spelen in het baby-dreumes gedeelte. Eerlijk gezegd zou ik met waterpokken niet naar zo'n broeierig, zweterige omgeving gaan. Mijn kinderen krijgen daar al jeuk van de zweet. Misschien eerder naar een dierentuin oid?
Hier sluit ik me bij aan... Je zal niet blij ontvangen worden door andere ouders denk ik (hoewel het mij niet zo uit zou maken hoor) . En idd nog meer warmte door het spelen, betekend nog meer jeuk denk ik..
Vind het geen goede keuze als afleiding. Dit met name vanwege hygiene. Je kind kan daar met actieve waterpokken wel heel makkelijk een nieuwe bron van besmetting zijn. Dat afleiding het beste werkt kan ik me heel goed voorstellen. Ga dan inderdaad naar een dierentuin of naar een kinderboerderij of grote speeltuin ergens in de buurt buiten. Een warme broeierige omgeving zal de jeuk verergeren, dus probeer dat sowieso te vermijden. Beterschap!
Warm en broeierig zal de jeuk verergeren maar ook meerdere blaasjes. Ik zou iets anders zoeken. Ga op avontuur in de bossen op zoek naar kabouters!
Dat zou ik niet doen. Ik denk dat de andere ouders er niet zo happy mee zijn. Ik zou inderdaad naar het bos gaan ofzo zoals hierboven gezegd werd. Dan heeft hij tenminste wel wat afleiding ja. Beterschap
Tja, je kunt niet altijd voorkomen dat andere kinderen besmet raken. Maar ik zou nie blij zijn als iemand nota bene in de zomervakantie haar kind maar een plek brengt waar de kans heel groot is dat vervolgens nog meer kinderen ziek zijn tijdens hun vakantie. Ik zou inderdaad lekker in het bos gaan spelen of andere afleiding zoeken waar je wat minder kinderen tegenkomt en je ook niet zo op elkaar gepakt zit.
Bedankt voor jullie reacties! En inderdaad niet slim nee, om verschillende redenen waar ik niet aan heb gedacht Omdat het vandaag blijkbaar veel gaat regenen was dat even het eerste waar ik aan dacht maar idd veel te warm voor em en het laatste wat ik wil is andere kindjes besmetten in de vakantie We gaan lekker wat anders doen, thanks!
Tja je zal er maar zitten met je kinderen inclusief kleine baby.. Mij, met mn grote kind maakt het niet zo uit maar met kleine babies is het natuurlijk een ander verhaal. Mijn dochter liep ooit roodvonk op tijdens een kinderevenement.. Vraag me af hoeveel ouders nog meer een doodsiek kind hadden daarna... Komen altijd duizenden kinderen op dat evenement af
Ik zou niet gaan; je kan er anderen besmetten, maar het kan ook dat hij bv in contact komt met allerlei bacterien waardoor zijn waterpokken gaan infecteren. Dat wil je echt niet.
Ik zou ook niet gaan. Wel fijn voor je zoontje dat het nu niet zo warm is denk ik? Op de regen na dan..
Ga niet, ivm besmetting andere kids en ivm infectiegevaar. Mijn dochter heeft de vijfde en zesde ziekte gehad en terugkijkend altijd na bezoek ballorig. (Nu likte ze ook wel de ballenbak ballen..)
Tja, maar je wéét als je met je hele kleine baby daarheen gaat, dat er veel kinderen bij elkaar zitten en dat besmetting van wat dan ook, gemakkelijker kan gaan. Dus dat is toch iets waar je zelf ook voor kiest naar mijn idee. Toen mijn afweer sterk verminderd was, ontweek ik dit soort dingen dus ook. Geen grote mensenmassa's etc dus.
Roodvonk is een van de ziektes die je mee kan dragen zonder dat je het zelf weet of ziek bent of wordt. Dus het kan in jullie geval prima zijn dat iemand in de incubatietijd zat (2 tot 7 dagen) en nog nergens last van had. Of zelfs nooit ziek ervan is geworden. Of, even advocaat van de duivel, wie weet waren jullie wel de besmettingsbron. Ik zou niet bewust zoiets opzoeken met een ziek kind, maar waar veel kinderen zijn zitten nu ook eenmaal veel ziektes.
Dat is waar. Mijn oudste is immuun voor waterpokken, hij heeft het nooit gehad terwijl zijn hele klas als gespikkelde tijgers rondliepen. Maar volgens de huisarts kan hij het wel hebben overgedragen. Heel maf..
Ja vind ik ook hoor...ik heb nooit waterpokken gehad dus als zwangere ook hoog risico...toch kan ik al die kinderen die wat onder de leden hebben moeilijk verplichten thuis te blijven...ik moet die plaatsen dan vermijden.
Dat kan zeker...mijn oudste heeft ze ook nooit gehad, terwijl idd bijna haar hele klas besmet was. Heeft een kindje van een vriendin aangestoken terwijl die in een ander dorp woont en het daar helemaal niet heerste?
Haha met dat idee speelde ik ook... Maar de huisarts wist redelijk vast te stellen dat ze besmet is geraakt in de tijd dat we daar waren (Is een meerdaags event en we zijn alle dagen geweest... Daarvoor waren we thuis ivm vakantie.) En ik weet dat diegene nog niet duidelijk ziek hoeft te zijn geweest.. Maar vervelend was het wel. Maar als je weet dat je kind ziek is... Is dat toch subtiel anders denk ik.