hoe laat slapen baby 5 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kylain, Aug 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik vroeg me af hoe laat jullie kleintjes de laatste fles krijgen en gaan slapen. Fae drinkt nu om +/- 20.00 (vandaag toevallig al om 19.00 de laatste fles en slaapt dan tot een uurtje of 7.00 ) van mijn zoontje kan ik eigenlijk niet meer herinneren wanneer hij ging doorslapen van 19.00 tot 7.00 maar die was zowieso iets zwaarder fae weegt nog geen 6 kilo en is nu 62 cm lang. Nu vroeg ik mij af of het niet een beetje vroeg is voor haar om al heel de nacht door te halen en vraag me dan ook af hoelaat jullie kindjes gaan slapen....?

Groetjes Lysanne

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt bv en die heeft ook rond 19u haar laatste voeding (sinds 4 maanden) maar die komt eigenlijk altijd nog 's nachts. Als ik de pech heb dat ze 's avonds laat nog wakker wordt, is ze er rond 2 uur al. Anders meestal rond half 5.
    Ik heb geen idee wat de richtlijnen zijn.

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Toen mijn dochter zo oud was ging ze om 1900 uur, nu nog steeds met 1 jaar. Met 5 mnd gaf ik om 2300 uur nog een fles met rijstebloem, dan werd ze om 830 weer wakker.

Ze hebben zoveel te verwerken en moeten zo hard groeien dat ze echt veel slaap nodig hebben. Het verschilt wel per kind! Je kunt letten op wrijven in de ogen, aan de oortjes zitten, gapen en mopperig worden.

Succes en geniet ervan!

4. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Mijn dochter is over een weekje ook 5 maanden, maar slaapt eigenlijk al vanaf dat ze 12 weken was van 20:00u tot 6:00/6:30u. Ze krijgt haar laatste fles (kv) om 19:00u.
    We moesten haar toen al een tijdje wakker maken voor de fles van 23:00u, maar toen we haar eens niet wakker kregen, hebben we haar gewoon laten liggen en hebben we ons voorbereid op een nachtvoeding. Maar mevrouw sliep netjes tot de volgende morgen en heeft dat eigenlijk vanaf toen gedaan. Soms wordt ze nog wel eens eerder wakker, maar dat is echt een uitzondering.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem is bijna 4 maanden en gaat sinds een maandje tussen 19.00 en 20.30 naar bed, een beetje afhankelijk van hoe moe ze is.

Het lijkt me met 5 maanden en 6 kilo geen probleem als ze lekker doorslapen hoor! Fijn juist! Ik maak Irem al tijden niet meer wakker voor een voeding, maar ze krijgt dan ook borstvoeding en komt elke nacht sowieso nog wel 2 keer

6. tulip

tulip Niet meer actief

Met 5 maanden waren we net van de 23.00 uur fles af, toen om 20.00 uur de laatste.

7. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

Nov 14, 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Mijn dochter is nu 4,5 mnd. Zij krijgt al een paar weken haar laatste fles om 19.30 en dan slaapt ze tot 8.30! Dan maak ik haar wakker omdat m'n schema in de war raakt anders!
    Sinds 2 weken doe ik rijstebloem in de fles. Ze vindt het heerlijk!

Mijn dochter is nu 64 cm en weegt ong 6400 gram.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Nou onze dochter sliep bij de 2,5 maanden al 12 uur op een nacht! CB zei zolang ze gewoon opgewekt wakker wordt en niet suf dan kan het geen kwaad!
    Nu slaapt ze soms nog wat langer en volgens het CB is ook dat niet erg!
    Haar laatste fles krijgt ze zo rond 20.00 - 20.30 soms iets later!
    En de volgende dag als ze niet naar het KDV moet krijgt ze rond 9.00 - 9.30 weer een fles, ze doet het hier prima op! (ze krijgt trouwens ook vanaf de 3 maanden 4 flessen op een dag)

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    volgens mij waren wij met 2.5 maand de laatste voeding al kwijt. toen sliep hij ook van 7 tot 7.
    hij heeft nooit te weinig eten gehad. hij haalde het over dag wel in. hij kreeg genoeg voedingen

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt tussen 20u30 en 21u30 zijn laatste avondvoeding en slaapt dan tot +/- half 9. De ene nacht komt hij 2x, soms slaapt hij door.

Share This Page