Naar bed brengen, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

hier is het wassen en verschonen, gelijk in bed en dan geeft papa een theatershow met haar knuffels en gaat ze slapen. ik hou het kort omdat mijn dochter anders eindeloos rekt.

in ons bed wil ze alleen maar springen en dan wordt ze klaarwakker en hyper dus dat doen we niet.

ze slaapt al sinds ze 1 week oud is in haar eigen bed, ook als ze ziek is. ze mag van mij wel als ze ziek is maar ze wil niet, haar eigen bed vindt ze het fijnst.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij gaan rond 7 uur naar boven, dan gaan ze samen onder de douche, tandjes poetsen, pyjamaatjes aan en dan lezen we ze allebei voor, papa bijv. ons zoontje, mama ons dochtertje en de andere dag weer andersom. We zitten dan gewoon in hun bed te lezen. Voor de jongste zingen we soms nog een liedje en daarna gaan ze slapen, meestal is het dan rond half 8.

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    's avonds douchen of wassen, tandenpoetsen en nog wat warme melk drinken. dan naar boven, verhaaltje voorlezen, muziekje van de babyfoon aan en zoonlief slaapt. elke avond hetzelfde ritueel ;)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ons ritueel is wel wat korter dan dat van de meesten. Als ik thuis ben, krijgt onze zoon nog even de borst. Soms doe ik dat beneden op de bank en soms boven. Ligt een beetje aan de omstandigheden. Als er visite is in ieder geval boven, dat is voor hem rustiger. Dan krijgt hij op de commode een schone luier en trek ik zijn pyjama en slaapzak aan. Op de commode probeer ik het altijd gezellig te maken; liedjes zingen, buikje blazen, voetjes kietelen en kusjes geven. Als hij elemaal kant en klaar is, poets ik zijn tandjes en daarna mag hij het licht op de badkamer, overloop en zijn eigen kamer uitdoen. 't Is een knopjes-freak, dus daar doe ik hem een groot plezier mee. Als alles donker is zing ik nog "slaap kindje slaap" voor hem terwijl ik hem in mijn armen wieg. Tijdens de laatste regel geef ik nog een kus en leg ik hem op bed. Dan wens ik hem welterusten en zeg ik dat ik of papa er morgen weer voor hem is als hij wakker wordt. Ik trek nog even aan het koordje van zijn muziekmobiel en dan ga ik weg.

Mijn man doet het ongeveer zo. In ieder geval de volgorde van pyjama+slaapzak aan, tanden poetsen, lichten uit en naar bed. Alleen zingt hij niet en houdt hij het meestal wat rustiger op de commode.

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier douchen/baden wij de kinderen voor het eten. ( ivm flestijd van de jongste).

Daarna rond 19.0 gaat 1 van ons met de oudste naar boven.
    Tanden poetsen, verhaaltje mag hij dan uitkiezen welk boek hij wilt,
    Dan mag hij de lamp uit doen, zet ik een muziekje aan (van de babyfoon) dikke kus en knuffel weltursten wensen en dan leggen we hem neer.
    En horen hem niet meer ;)

6. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    om 7 uur gaan we richting de douche ..
    wassen, tandjes poetsen ..
    en dan aankleden (pyama)
    en dan nog ffies kletsen (zover dat kan )
    en dan naar bed .. haar eigen bed..
    gelukkig kunnen we haar in haar bedje leggen weltruste zeggen
    en weglopen

verder lees ik hier dat de kinderen bij ouders in bed liggen]

hoe zielsveel ik van mijn dochter hou!
    snachts niet in ons bed
    kijk tuurlijk op zzondag lekker luieren met zijn alle in het grote bed

maar snachts zal mijn dochter nooit bij ons liggen !

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij brengen Robyn altijd samen naar bed (tenzij een van ons niet thuis is).
    We gaan rond 19:00 naar boven, pijamaatje aantrekken, plassen, gezicht en handen wassen. Dan mag ze zelf tanden poetsen en poetst een van ons na. Vaak gaat ze ondertussen nog staan dansen (zonder tandenborstel hoor), koprollen en gek doen.
    Ze wil zelf een verhaaltje voorlezen, en papa en mama moeten heb uitblazen.
    Dan mag ze zelf haar licht uitdoen en geeft ze mij een knuffel en een dikke kus. Papa gaat altijd nog even bij haar liggen (ik mag niet haha) en dan gaan ze nog even de dag doorspreken, en hebben ze het over wat ze morgen gaat doen.
    Soms valt ze meteen in slaap (als papa al beneden is, hij blijft niet liggen tot ze slaapt) en een andere keer is ze na een uur nog steeds aan het kletsen/zingen.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Zo dacht ik er ook altijd over; NOOIT in mijn bed. Maar er is genoeg gebeurd met onze dochter om het nu dus wel te doen. Het gebeurd niet elke nacht. Soms wel. Soms niet. Het zijn fases en die gaan vanzelf over. Ik heb er geen enkel probleem mee.

Leuk om te lezen hoe iedereen het anders doet!

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn ligt 'snachts wel eens bij ons. Dan is ze vaak niet lekker, of is wakker geworden van een nare droom ofzo. Het is dan ook maar 1-2 nachtjes en daarna slaapt ze weer de hele nacht in haar eigen bed. Het komt ook niet zo vaak voor dus dan vind ik het niet zo erg.

10. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flesje maken beneden en dan staat finn meestal al bij de trap om zelf naar boven te klimmen (is nu in de fase 'zelluf doen') maar eerst papa en tobias kusje geven. Naar boven, schone luier, pyjama aan, slaapzak aan. Licht uit en in schommelstoel flesje drinken. Flesje op en dan lekker op bed leggen met z'n nijntje muziekje aan. Al met al zijn we een kwartiertje bezig denk ik. Heeft wel een jaar geduurd voordat meneer graag en makkelijk naar bed ging maar met veel geduld en liefde is het toch gelukt :) (en nooit hoeven laten huilen!!!!).

11. adi

adi Niet meer actief

Wij doen de kinderen beneden wassen en pyjama aan, ondertussen lekker spelen/zingen/dollen.
    Dan gaan we naar boven, met zn 5en in ons bed zitten. Kinderen drinken hun melk en wij vertellen een verhaal en zingen slaapliedjes. Na even kroelen gaan we naar de badkamer, tanden poetsen, muziek aan in de gang. En de kinderen 1 voor 1 naar hun kamers, kusjes geven aan papa/mama en elkaar. Instoppen, welterusten zeggen en dan gaan we weg.
    Gelukkig horen we ze niet meer daarna, ze gaan meteen slapen.

12. adi

adi Niet meer actief

Overigens mogen ze hier bij ons in bed slapen als ze willen, ik vind dat juist heerlijk.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat zal toch een hele onderneming zijn bij jullie Adi, klinkt erg gezellig!!!

Hier is het ook erg gemakkelijk. Wij wonen gelijkvloers, gaan binnenkort verhuizen dus dan zal t wel wat veranderen maargoed. Voor nu is het wassen op de commode, schone broek, pyjama en slaapzak aan. Mee naar de woonkamer, daar nog even aan de borst, papa een kus, lopen naar haar kamertje en dan leg ik haar in bed, dekbedje over haar heen, muziekjes aan, nog een kusje en that's it. Dan slaapt ze altijd binnen een minuut of 5 a 10.

14. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier gaan we met de kleine meid rond 19 uur naar boven, soms iets eerder. Dan doen we de pyjama aan, pufjes en longtablet, tandjes poetsen en daarna lekker lezen bij papa en mama in bed. Daarna "jonas in de walvis" en hups in d'r bedje. Dan nog een of twee liedjes, kussie en daarna slaapt ze eigenlijk direct.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier gaan beide dochters naar boven, dan kleed mijn oudste zichzelf uit en gaat haar tanden poetsen, ondertussen was ik mn jongste dochter, schone luier en pyamaatje aan, tandjes poetsen, slokje water drinken en een boekje lezen. dan gaat ze slapen...

dan was ik mn andere dochterlief, dan trekt ze zelf haar pyamaatje aan, poets ik haar tanden nog eens na en een boekje lezen en dan gaat ze ook lekker slapen...

en soms dan gaat mijn jongste eerder slapen en dan mijn oudste een half uurtje later....

een heel feest maak ik er niet van want dan zijn ze zo druk dat ze dan niet lekker in slaap kunnen komen.... hier is het juist een rustm oment bij het boekje lezen en dan lekker slapen!

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Wij doen ook in bad, pyjama aan, klein boekje lezen en dan naar bed. Dan heeft hij nog een kwartiertje zijn mobiel aan met muziek en die gaat vanzelf uit. Nooit problemen gehad ermee.

17. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier duurt t ritueel niet zo lang. Douchen/bad, pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje op kamer van oudste, jongste naar dr eigen bed, instoppen en slapen, oudste instoppen en slapen.

18. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier is het vit. D, tandenpoetsen, wassen (in bad of op commode). Dan slaapwel zeggen tegen de vogeltjes die in zijn kamer geschildert zijn op de muur en tegen Noah*.
    Dan gaan we naar ons bed waar nog twee verhaaltjes worden voorgelezen terwijl hij met papa knuffelt, tenzij hij héél moe is. Dan wil hij alleen maar 'mama dinke'.
    Na het verhaaltje drinkt hij nog bij mij en soms valt hij dan aan de borst in slaap en soms valt hij al knuffelend met mij in slaap. Gemiddeld duurt dit totale ritueel een half uurtje.

19. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier gaat ze om de dag in bad, de andere dag wordt er gewassen. Daarna is ze rond 19.15 uit bad of klaar met wassen, gaat de pyjama aan en mag ze nog even spelen. Rond 19.45 krijgt ze borstvoeding, dan gaan we tandenpoetsen waarna we zeggen dat ze op bedje gaat.

Rond 20.00 is ze er klaar voor en klimt ze de trap op (met 1 van ons erachter natuurlijk ;) ).
    We gaan zo'n beetje om de beurt mee en soms brengen we haar samen op bedje. In de slaapkamer gaan we nog haar nachtgebedje zingen, krijgt ze een kusje, zeggen we nog even 'daaag' en 'tot straks' tegen elkaar en na een 'lekker slapen' gaat de deur dicht.

De tijd vanaf 20.00 uur duurt niet zo lang. Meestal 10 minuten maar soms ook wel eens 20 minuten. Ze zingt zelf vaak nog even een liedje en valt dan al snel in slaap.

20. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Overigens, in bed slapen doen we hier niet.. simpelweg omdat ze dat niet kan ;) Zou het best wel eens gezellig vinden maar ons meisje vindt het veel leuker om te dansen, zich op het matras te laten vallen, bij het frame van het bed op te klimmen, aan mama's haar te frunniken, als je bijna in slaap valt je naam te roepen met 'doeje?' en ga zo maar door... :D dus samen slapen zit er niet in... dat allemaal doen we daarom vaak 's ochtends! Ook leuk maar dan zonder slaaptekort :D

Deel Deze Pagina