Naar bed brengen, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

19:00u : wassen en schoon luiertje + pyamatje alvast aan, aangeven dat hij bijna naar bedje moet, dan lezen we nog even een boekje, of hij wilt nog een slaapfilmpje kijken, zit hij heerlijk bij me op schoot. En na 15min is het afgelopen en zeg ik dat het bed tijd is, dan rent hij vanzelf al naar zn kamertje.

19:30u : Een slokje water drinken, vitamientjes innemen, tanden poetsen. Dag zeggen en zwaaien naar mama, naar beer, naar alles wat er in zn kamertje ligt, doet hij standaard. Muziekje aan, en dan ligt hij er iets voor 20uur in, ik blijf altijd even bij hem, en dan vaak is hij met 10min in dromenland tot de volgende dag.

Het gaat heel relax, en hopelijk blijft het zo. :)

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier is het in bad, pyama aan, nog even wat drinken en dan naar boven.
    Plassen, tanden poetsen, samen in mama's bed een boekje lezen en dan lamp uit. Dan ga ik naast hem liggen tot hij slaapt (tussen 19:30 en 20:00)

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hier zijn we rond 18 uur klaar met eten,dan nog heel even spelen,om half 7 gaan we naar boven om te wassen (bad/douche om de dag),daarna pyjama aan,naar beneden om nog een melkje te drinken en dan weer naar boven,tanden poetsen,dan leggen we eerst dochter op bed en daarna zoon. meestal lezen we nog een boekje op het grote bed maar meestal vind ik het mooi geweest. Ik doe het wel alleen want mijn man is rond 19 uur thuis.

Vind het toch wel een hoop gedoe.;)

4. Storm

Storm Niet meer actief

Hier om half zeven wassen/douchen. Pyjama aan.
    Nog even tv kijken, beker melk (jongste fles) en dan tandenpoetsen en hop naar bed. Kort maar krachtig. Om 19uur liggen ze allebei.
    Dan horen we ze (meestal) niet weer.
    Voorlezen doen we niet 's avonds. De oudste wil niet meer stoppen met lezen (heeft zelfs een tijdje gehad dat hij 's nachts wakker werd en als je dan bij hem kwam was het meteen: lezen!!) We moesten de boeken echt van zijn kamer halen.
    Dus hier echt heel kort, deur open, kind op bed, kus, licht uit, deur weer dicht tot morgen!
    Druk doen en stoeien moeten we bij de oudste ook zeker niet doen. Staat garant voor niet meer kunnen/willen slapen.

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hier gaan we meestal rond kwart voor naar boven om te badderen en pyjama aan te doen. Dan weer naar beneden voor een flesje en soms nog even spelen. Rond half 8 weer naar boven, tandjes poetsen en dan duikt hij ons bed in. Verhaaltje lezen en dan lekker slapen.
    Voor bijna 3 maanden terug hebben we een week in Utrecht in het Ronald McDonald huis gezeten. Hierdoor is onze zoon erg van slag geweest en slaapt hij nog bij ons in bed. Vanaf 1 januari gaat hij weer naar zijn eigen bedje. Eerst nog in ons bed in slaap vallen, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat hij dat in zijn eigen bedje gaat doen.

Deel Deze Pagina