vraagje voor ouders met een zoon.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missmariska01, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

mijn vraag is vanaf welke leeftijd gaan jongens goed in de wc richten? onze zoon is nu 5,5 jaar, en een jaar geleden ging het veel beter dan nu, het is nu al zo n aantal maanden dat hij telkens over de bril plast of ervoor over de wc mat, en gaan wij erbij staan dan gaat het goed, maar als hij alleen gaat dan gaat het weer mis. vanaf welke leeftijd gaat dit beter? en heeft een van jullie misschien tips?

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    heb geen idee welke leeftijd dat is , onze zoon moet nog 3 worden :)
    Heb wel eens gehoord dat zo'n speciaal stickertje voor in de wc-pot goed helpt , daarmee "leren" ze mikken zeg maar .

succes ermee !

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik wilde hier net een topic over openen!! Alleen zit jouw zoontje nog, of staat hij erbij?
    Mijn zoontje is nog te klein om staand te plassen, zou er niet eens bij kunnen, dus hij zit altijd, alleen als ik zn piemeltje niet naar beneden duw, plast hij 9 van de 10 keer over de rand, met als gevolg dat zn broek nat is. Als hij zn broek helemaal uit trekt gaat het goed, dan kan hij zn benen verder uit elkaar doen en "hangt" ie lager. Toch vind ik dit geen structurele oplossing, ook omdat hij zichzelf nog niet helemaal kan aankleden. En met schoenen aan ( op visite) is hij te laat als hij eerst alles uit moet doen. En als hij zelf zn piemeltje naar beneden duwt plast hij over zn hand (?!). Iemand hier nog tips voor? Ik lees mee!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier is het wel eens gelukt om zijn broek nat te plassen, ernaast te plassen door niet goed op te letten. Maar daar zijn we heel simpel in, dan moet hij dat zelf schoonmaken en zelf schone kleren aandoen. En laat dit nu net iets zijn waar hij een hekel aan heeft... Dus denk dat hij daarom goed oplet, bang dat hij het zelf moet gaan opruimen en zelf een schone broek moet verzorgen ;)

Maar moet zeggen, dat mijn zoon vaker zittend plast dan staand...

En je hebt idd ook stickers voor in de wc te plakken waar je op kan mikken, misschien is dat wel iets voor je zoon!

5. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    gewoon zitten laten plassen, dat is toch veel beter. Dan spetteren ze de boel niet onder, mijn zoontjes mogen niet eens staand plassen van ons.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje presteert het dus wel om er 1 groot waterballet van te maken met zittend plassen ( zie eerdere post):D Daar nog tips voor?

7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    oh dat had ik helemaal niet gelezen, ik heb mijn zoontje geleerd om zn plassertje altijd naar beneden te drukken zodat die in de pot wijst en niet tussen de bril door sproeit haha. Kreeg die heel snel onder de knie gelukkig

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit doe ik nu voor hem :cool: Als hij het zelf doet, plast ie over zn hand heen en vaak duwt hij ook niet op de juiste plek en sproeit ie juist omhoog :x

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Doe jezelf (en zijn toekomstige vriendin) een lol: lekker laten zitten met de beentjes bij elkaar! Staand plassen is volgens mijn moeder 60+ ouderwets, hihi!

10. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hier duwen ze zelf hun

11. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Hier hebben we ze aangeleerd om zelf hun piemeltje naar beneden te duwen. Mijn oudste plast al sinds hij 4 is staand en mijn man heeft hem dat geleerd omdat onze zoon dat zelf graag wilde. Hij heeft weleens staan viespeuken, maar dat was gelukkig snel over. Ik denk dat zo'n dingetje waar ze op moeten richten wel kan helpen.

12. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Quinten plast al sinds hij zindelijk is staand. Hij was vrij vroeg zindelijk en stond dus op zo n op stapje om te plassen.
    We hebben hem geleerd om in het water van de wc te plassen en dat doet hij dus al vanaf het begin. Nauwelijks tot geen ongelukjes op de wc bril of naast de pot.
    Ik vind het prima dat hj staand plast. En juich het zelfs toe.

Deel Deze Pagina