Mijn dochter is overdag helemaal zindelijk. 'sNachts eigenlijk ook. De eerste tijd lag ze gewoon zonder luier in bed en plaste dan ook niet. Hield het netjes op. Maar de laatste tijd plast ze elke nacht weer in haar bed (een maand later). Maar doe ik haar een luier aan snachts dan houdt ze het weer op tot de volgende ochtend, doet dan de luier uit en gaat plassen op het potje of in de wc. Wat moet ik hier nou mee? Is dat een bekend iets? Zowiezo kan ze het heel goed. Dus ik heb niks aan opmerkingen dat ze nog te jong is. Zouden jullie de luier aanlaten voor een tijd zodat het weer normaal wordt het op te houden tot sochtends? Of gewoon doorzetten zonder luier. Ik ben zo bang dat als ze dan weer in de luier begint te plassen dat we haar dan onnodig dat aanleren terwijl ze uitstekend op kan houden tot sochtends.
Ik denk dat als je zonder luier blijft doen, het voor zowel haar als jou vervelend wordt. En dan bereik je wellicht helemaal het tegenovergestelde. Misschien een luierbroekje aan doen voor de nacht en savonds 'af spreken' zullen we de luieronderbroek droog houden? En smorgens complimentjes geven als het gelukt was. Dat werkte hier wel. Dat een tijd (maand ofzo) weer vol houden, en het daarna weer eens zonder proberen?
Dat lijkt mij idd wel een oplossing. Broekje of gewone luier maakt niet uit want de gewone luier doet ze ook zelf uit als ze gaat plassen. Denk dat ik dan gewoon ook het potje naast haar bedje zet. En dan natuurlijk extra complimentjes als ze het op het potje heeft gedaan. Aan de andere kant ben ik wel bang dat ze in de luier gaat plassen elke keer. Maar weet niet of deze angst wel gegrond is aangezien ze volledig uit zichzelf altijd droge luiers had sochtends voordat ik hem uit liet.
Anders misschien van die onderleggers als je haar geen luier aan wilt doen? Maar als ze er niet in plast zou ik kiezen voor een luierbroekje.
Hier is het wel aandoen van een luierbroekje nooit een extra stimulans geweest om wel expres in de luier te plassen. Juist niet in de combinatie met de afspraak van droog blijven, de complimentjes etc etc. Zolang het maar consequent was (dus overdag geen luier, in de nacht wel en niet soms wel, soms niet) Succes!
Ja hier gewoon luiers om gedaan en ze is gewoon steeds droog gebleven. Als ze al moet plassen doet ze de luier uit en gaat op het potje.
je zegt het zelf dat ze niet plast als ze een luier aan heeft. waarom wil je dan dat ze zonder luier slaapt? kijk misschien is dat een fase van met veel dromen etc. binnen n paar dagen of weken kun je luier weer weg laten. ik geloof niet dat de kindjes hun plas laten gaan omdat ze op dat moment denken dat ze n luier aan hebben (of niet aan hebben). omdat ze steeds plast wanneer ze geen luier om heeft gaat ze het steeds onaangenamer vinden om zonder luier te slapen.is maar mijn mening...