MRI bij 3 maanden oude baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wortel, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Vorige week is er een te veel aan hersenvocht bij ons drie maanden oude mannetje geconstateerd. Om te kijken wat de oorzaak is en een eventuele behandeling te kunnen starten krijgt hij volgende week een MRI scan.

Zelf heb ik dit ook gehad, maar ik was toen al 18. Ik weet daardoor wel wat ons mannetje misschien allemaal te wachten staat en dat is best heftig.

Zijn er meer ouders waarvan hun baby een MRI heeft gehad? Ik hoor het graag!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ach, wat vervelend!
    Iemand met wie ik klets in het mama's-topic heeft er ervaring mee met haar kindje. Hij was toen volgens mij 2 maanden. Ik weet nog dat ze vertelde dat hij er niets van gemerkt heeft en alleen maar lag te slapen. Ik zal haar vragen of ze op je vraag wil reageren.

Sterkte en succes!

3. natje1984

natje1984 Lid

17 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey mijn zoontje heeft dat ook gehad een mri scan ze doen de babytjes in een lichte slaap die merken er helemaal niks van dus je hoeft u niet ongerust over te maken ze slapen als een roosje eronder mijn zoontje moet zelfs voor een tweede keer eronder

4. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi hoi

Lucas heeft ook een MRI gehad, toen hij twee maanden was. (hij is degene waar Kiwi het over had)
    Hij is niet onder narcose geweest, ook niet in een lichte slaap.
    Het advies was hem een flesje van te voren te geven en daarna is hij samen met mij in de MRI gegaan, en hij is er heerlijk in gaan slapen en heeft er niets van gemerkt. Terwijl de MRI behoorlijk wat herrie maakt.
    Ik weet dat ze het bij het ene ziekenhuis anders doen dan bij de andere. Maar ik ben blij dat een roesje bij hem niet nodig was.

Heel veel sterkte!

5. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik denk wel dat ons mannetje een roesje krijgt, omdat de arts het hier ook over had. Daarbij is hij ook veel wakker en is dan erg alert. Ze zei ook dat als het niet lukte hij narcose kreeg, maar dat deden ze niet in dit streekziekenhuis:(

Mag ik vragen waarom jullie kleintjes een MRI kregen? En hoe lang jullie op de uitslag moesten wachten?

6. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi hoi

Sorrie voor mijn late reactie.
    Lucas heeft zuurstoftekort gehad tijdens de geboorte, ze hebben een MRI scan gedaan om te kijken of ze een hersen beschadiging konden zien. Gelukkig zag alles eruit zoals het uit zou moeten zien. Maar het was een behoorlijk spannende tijd.

Wij moesten een kleine twee weken wachten op de uitslag.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh, dat kan ik me helemaal indenken! Wij moeten straks 3 weken op de uitslag wachten. Alleen als het ernstig is horen we het meteen.
    Maar wat super dat jullie na 2 weken goed nieuws te horen kregen!

8. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij onze middelste bij 4 maandjes een MRI gehad en hij ging onder narcose (invuusje). Is allemaal prima gegaan. Succes.

9. sandra

sandra Fanatiek lid

Poeh ik vond twee weken allang, heel veel sterkte!
    Wat kan dat betekenen eigenlijk een teveel aan hersenvocht?

10. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    trouwens daarna moest hij een uurtje wakker blijven en omdat hij niet misselijk was mochten we daarna naar huis.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ons kindje was bijna 1 jaar, dus wel iets ouder. Hij kreeg wel narcose. We zaten in een academisch zh. Een paar uur later hadden we de uitslag al. Alleen de uitslag van de ruggemergpunctie kregen we een paar dagen later.
    Heel veel succes, vaak lukt mri bij echte kleintjes wel zonder narcose of roesje.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hij is nu een waterhoofdje aan het ontwikkelen. De hersendruk kan toenemen, waardoor hersenbeschadiging kan ontstaan. Zijn hoofdje is nu al iets groter dan gemiddeld.

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Ik hoop het! Eén van de redenen voor deze MRI is zijn vele wakker zijn en dan ook nog eens hyperalert zijn...

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Onze dochter heeft toen ze een week was een mri gehad van haar hoofd vanwege schrikkerigheid en hevige onrust.
    Onze arts assistent is met dichtbij haar gebleven in de scan een ze hebben haar wat zoets (licht verdovend spul) gegeven op een speentje.
    Dit was erg goed gegaan.
    Wat moet je lang wachten zeg!
    Heel veel succes!

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Als het goed is mogen we zelf bij de scan zitten. Mijn man gaat dit doen; ik wil proberen de beelden van de scan te zien. Ik heb zelf op mijn 18de een MRI gehad voor teveel hersenvocht. Deze scans staan nog op mijn netvlies gebrand... Ik wil zelf zien of hij het ook heeft. Natuurlijk ben ik geen expert en kun je op een MRI nog veel meer zien, maar het is een gevoel.
    Overigens is ons mannetje ook erg schrikkerig en onrustig...

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh het lange wachten is omdat de arts op vakantie gaat. Heeft ze alle recht op, maar ik wil niet nog 3 weken met een kindje zitten wat zo enorm veel spuugt. Ik ga dus wel proberen antwoorden te krijgen. 3 weken is zo lang...

17. sandra

sandra Fanatiek lid

Jeetje wat een spanning voor jullie, hopelijk is er geen hersenbeschadiging.
    Ik ben trouwens met Lucas samen de MRI ingegaan, op mijn buik achter hem, met een speentje erbij om hem rustig te kunnen krijgen maar dat was niet nodig.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Gisteren de MRI gehad en het was echt verschrikkelijk!

Na 2 rectale injecties sliep hij slechts 3 kwartier, waardoor hij op het moment van de MRI klaar wakker was. Als laatste strohalm moest ik hem voeden naast de MRI in de hoop dat hij ging slapen. Nou vergeet het maar. Klaar wakker!
    Toch wilden ze de MRI maken. Dus hij ging er wakker in. Maar omdat hij zo vast werd gelegd en echt geen kant op kon heeft hij gehuild, vervolgens gegild en daarna gekrijst om tot slot helemaal stil te worden. Ik zag zijn verdriet, zijn angst, zijn onmacht en ik kon niet meer doen dan over zijn buikje wrijven... Echt verschrikkelijk!

De uitslag was ook heftig. Er is nu een 6 weken durend bloed en urine onderzoek gestart. Misschien komt er nog een MRI, daar heb ik geen probleem mee, maar nooit meer op deze manier.
    Dit doe ik mijn kindje nooit meer aan!

19. sandra

sandra Fanatiek lid

Oh wat moet dat verschrikkelijk geweest zijn voor je mannetje en voor jouw. Ik heb bij het lezen al tranen in mijn ogen.

Maar heb je de uitslag al gehad dan? Dat je schrijft dat ie ook heftig was?

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Er is teveel vocht tussen de hersenen en schedel en in de hersenen. Wat de toekomst gaat brengen weten we niet.
    We gaan nu eerst een weekje op vakantie. Dit was al gepland en is ook even heel goed.

Deel Deze Pagina