ik hoop dat iemand me tips kan geven. onze dochter van anderhalf is nooit een moeilijke slaper geweest. ging altijd makkelijk naar bed en sliep goed door. tot ongeveer een week geleden. sindsdien is het elke avond en nacht prijs. ze ligt nog in een ledikant. zodra we haar in bed leggen begint ze te gillen, uit uit uit. complete paniek! als we naar haar toe gaan is het meteen goed , maar zodra we weer weg gaan begint het weer opnieuw. ze valt huilend in slaap. een paar uur later wordt ze wakker en begint het gegil weer van voren af aan, dit gaat de hele nacht door. smorgens is ze gewoon klaar wakker zoals voorheen terwijl ze veel minder slaapt. we zitten er bijna doorheen. het breekt behoorlijk op die slapeloze nachten. herkent iemand dit? wat moeten we doen. misschien een groter bed hebben we al gedacht maar dan ben ik bang dat ze elke vijf minuten aan ons bed staat. ze slaapt trouwens overdag 1 keer twee uurtjes dus dat is ook niet veel. HELP??
Mijne is jonger maar toevallig zat ik lekker topics te lezen en kwam ok hier. Sinds en paar dagen doet ze dit ook, en dan toevallig elk slaapje. Helemaal overstuur, ik heb het net na 1.5 uur voor elkaar gekregen door kiekeboe te spelen en dan stiekem weg te lopen hahaha maar dat is niet de bedoeling elke dag Wat bij ons helpt is: eerder naar bed, geen tv aan, gelijk na de fles naar bed. En ga maar door, je bent in staat alles te proberen
Oh, dat was hier een fase duurde een paar weken en daarna ging het weer goed! Wat een beetje hielp, was overdag veel kiekeboe spelen. Zo weten ze dat mama/papa altijd terugkomt ook als ze je even niet zien. Het is waarschijnlijk verlatingsangst namelijk. Ik kon rond de 18 maanden ook echt niet even naar bv de keuken lopen zonder dat ze om mij riep. Ik heb haar trouwens ook nooit laten huilen in bed.