Ik heb een vraagje. Ons zoontje van 16,5 maand slaapt nog steeds erg veel. Soms slaapt hij 's ochtends 2 uur en 's middags nog 2 uur. Ik zou het wel fijn vinden als hij op 1 slaapje over gaat. Alleen 's ochtends om een uur of 10 is hij vaak al niet meer te genieten. Dan doe ik hem toch maar op bed. Is dit normaal? 's avonds gaat hij meestal tussen 7 en half 8 op bed en valt eigenlijk altijd snel in slaap. In het weekend slaapt hij zo uit tot 8 uur/half 9. En ook dan gaat hij vaak weer tussen 10 uur en half 11 op bed 's ochtends. Iemand ervaring? Geeft je kind zelf aan dat het geen ochtendslaapje meer nodig heeft of moet je daar echt in sturen?
Hier ook zo'n slaapkop. Slaapt sochtend ong 1 uur en smiddags verschillend. Minimaal 2, maar vaker richting 3 uur en soms zelf 4 uur. Hier denk ik; hij zal vanzelf wel naar een gaan, heeft ook heel lang 3 slaapjes gehad. Als ze het nodig hebben, hebben ze het nodig.
Hier ook nog steeds een slaapkop, is het altijd geweest. Ik heb zoiets ze zullen het wel nodig hebben. Hier gaat hij om 19:00/19:30 naar bed en word wakker rond 09:00/10:00 soms 11:00/11:30! Hij slaapt dan ook nog tussen de middag van 12:00 tot 15:00.
Onze oudste heeft tot 1,5 jaar 2 slaapjes gedaan ('s morgens 1-2 uur en 's middags 2-3 uur. Hierna ging hij over op 1 x 3 uur slapen in de middag. Je zoontje heeft het blijkbaar nog nodig!
Hier zat ik ook een beetje mee. Dochterlief van 14 maanden slaapt op mijn vrije dagen uit tot 9 a 10 uur. Vervolgens slaapt ze van 11.30/12.00 tot 13.30/14.00 en smiddags ook nog een uur. Daarna om 19.30 ongeveer weer naar bed. Vind het ook wel erg veel maar als ik het na de middag slaapje er bewust afhou dan is eten een fiasco. Soms als er ergens zijn dan lukt het wel (dierentuin ofzo, zoveel afleiding dat ze er niet aan denkt). Komt vast vanzelf, lijkt me...
Ik zou drvan genieten! Hier een meisje die 's middags maximaal 1 uurtje MAG slapen omdat ze anders voor 22uur 's avonds niet slaapt... Dus rond 12.30 gaat ze naar bed en ik zet de kookwekker want na 1,5 uur slaap is het alweer heel de avond feest.
Ik heb ook zo'n heerlijk slaapkopje (wel iets ouder al) Ze gaat rond half 8 - 8 uur 's avonds naar bed en wordt 's ochtends tussen 8 - 9 uur wakker, soms zelfs half 10 (!) 's middags leg ik haar tussen 1 - 2 uur weer op bed en dan slaapt ze nog zo'n 2,5 - 3 uur. Ik geniet er heerlijk van en ze zal het nodig hebben.
Bedankt voor jullie reacties. Dan maak ik me geen zorgen meer en geniet er gewoon maar van! Het zal vanzelf wel komen.