Dochter plast alles onder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjan77, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan77

marjan77 Bekend lid

Onze dochter van 20 maanden loopt met dit weer naakt door de tuin. Heerlijk, zwembadje in en zwembadje uit. Het probleem is alleen dat ze echt overal en nergens gaat plassen. Bij mij op schoot, op het terras en zelfs meerdere malen in de keuken. Gister was het zo erg dat ze op het terras had gepoept. :x
    Ik kan boos worden maar ze doet het zo weer.
    ik kan haar ook wel een zwemluier aantrekken maar ze vind het zo fijn in haar blote kont en wij vinden dat ze maar moet leren dat ze niet overal kan plassen. het potje staat netjes buiten en we wijzen haar er ook op.
    Meer mensen met dit probleem?

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Mijn zoontje is nog niet zo oud als jouw dochter maar ik heb wel de ervaring van oudere kindjes in het zwembad waar ik met mijn zoontje ga zwemmen. Kindjes van 2, 3 jaar die in de kleedruimte rustig ineens staan te plassen. Ik denk dat je misschien nog iets teveel verwacht van je dochtertje. Natuurlijk moet je haar er steeds op wijzen en het proberen te voorkomen maar ik geloof wel dat het erbij hoort. Succes :D

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Voelt ze de plas wel aankomen? Mijn zoontje van 23 maanden niet namelijk. Die meldt hoogstens na een poepbroek dat hij wat gedaan heeft. Maar nooit vooraf. En als je vooraf niks merkt, dan kun je natuurlijk ook niet naar alvast op het potje gaan zitten..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    Vind ook dat je wel een beetje teveel verwacht hoor, ze is nog maar 20 maanden en boos worden zal al helemaal niet helpen! Gewoon lekker laten gaan en opruimen, zoveel moeite is dat toch niet?

Mijn zoontje loopt ook altijd naakt rond met dit weer en plast dan ook, jammer dan hoor, maak me er echt niet druk om. Gisteren zat hij zenuwachtig met zijn piemeltje te spelen en vroeg ik of hij naar de wc moest, hij heeft toen zijn eerste plasje op de wc gedaan. Misschien dat je eens op signalen kan letten?

En het kan heel goed zijn dat ze het nog niet doorheeft hoor, ze is nog zo jong. Als jij dan boos wordt krijg je denk ik nog heel wat te stellen met de zindelijkheidstraining straks..

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Vind ook dat je wel; erg veel verwacht. Je denkt dat ze zonder luier ineens zindelijk is? En boos worden werkt waarschijnlijk alleen maar averechts. Ik denk dat ze het simpelweg nog niet voelt aankomen en het dus zomaar laat lopen. Wil je dat niet, tja dan zul je een luier om moeten doen

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Idd wat al eerder genoemd is: eens opletten of je signalen ziet. Mijn dochter is 2,2 jaar en daar begin ik nu duidelijk te krijgen wanneer ze wat moet. Ze geeft het zelf ook aan, maar dat is echt pas sinds kort. Elk kind is anders, maar pas op dat je er geen negatieve wending aan geeft. Ik ken een kind dat pas op zijn 9e (!!) niet meer in zijn broek poepte, puur omdat het wc-gaan zo'n strijd geworden was. Het komt vanzelf...

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    tja dan maar een zwemluier om. het duurt bij veel kinderen 1 a 2 weken voor ze doorhebben dat ze voor de aandrang moeten gaan zitten op het potje enniet erna. ookhebben niet alle kindjes al het gevoel dat ze moeten mag staan dat ze o-p kunnen houden. Mijn dochter geeft regelmatig aan dat ze moet plassen maar als ze druk is in de tuin vergeet ze het nog wel is en tja dan plast ze wel is. Ik straf der niet dat heeft totaal geen zin en beloon der gewoon als ze op der potje gaat. gaat ze niet op het potje ruimen we samen de plas even op en laat der weer lekker verder spelen.

als je kindje nog niet aangeeft dat ze moet plassen/poepen isze er waarschijnlijk nog niet aan toe om zonder luier rond te lopen. trek der een zwemboekje aan dan blijft tenminste de poep plakken tegen der billen want dat lijkt me lastig van de tegels te halen. ook worden ze ze wat viezer van die plakbillen als dat het op de grond valt en wie weet gaat ze het wel echt vies vinden dat ze dolgraag op het potje gaat zitten omdat het anders niet zo lekker zit.

succes

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Hier ook een kleine meid van 22 maanden die regelmatig op het gras of de tegels plast. Pech dan, ik kan moeilijk van haar verwachten dat ze opeens zindelijk is. Ik word niet boos, ik zeg dat ze plast, zodat ze een beetje leert dat ze op dat moment plast.
    Het potje heb ik in de tuin gezet voor als ze het wel op tijd doorheeft. Gewoon een kwestie van geduld en de een is er eerder aan toe dan de ander.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik maak er samen met Jasmijn een spel van om op het potje te gaan. Potje staat in de tuin en ze zegt zelf dat ze moet plassen en gaat dan op het potje zitten. Natuurlijk gebeurd er niks en staat ze bij wijze van een minuut later binnen te plassen, maar op speel ze wijze probeer ik haar uiteindelijk op de potje te laten gaan. En tja het is uiteindelijk zo opgeruimd. Succes met het zindelijk maken.

10. marjan77

marjan77 Bekend lid

Het aparte is dat ze anders wel aangeeft dat ze aandrang heeft. Als ze moet plassen komt ze naar me toe met het potje in haar handen zodat ik haar broek en luier uit kan doen en als ze moet poepen vermeld ze dat er ook nog bij.
    ik had gedacht dat ze dat ook zou doen nu ze in haar blote kont loopt.
    niet dus, ze geeft zoals gezegd niets aan maar laat het gewoon lopen.
    ik vind het dus zo apart dat ze het wel aangeeft als ze een luier omheeft en niet aangeeft als ze geen luier omheeft. alsof ze er lol in heeft of zo.
    ze hoeft natuurlijk nog helemaal niet zindelijk te zijn, dat geeft ze zelf wel aan. ze kwam ook zelf met het potje en zeggen dat ze moet poepen.
    maar als ik jullie verhalen zo lees is er nog niemand die hetzelfde heeft, aangeven dat je moet plassenof poepen met luier om en in blote kont niets aangeven en laten lopen?
    Ik ben heus niet te beroerd om het op te ruimen hoor, dat zijn dan voorbarige conclusies!

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je 2de stukje verduidelijkt een heleboel, want het eerste stukje vond ik niet heel erg aardig overkomen t.o.v. je dochtertje. Sorry. Dochter geeft het soms aan met haar luier, maar niet altijd. Het liefst kleed ze zich uit en wil dan graag op het potje plassen. Het resultaat is geen plas op het potje en uiteindelijk op de vloer, gras, etc.
    Ze snapt echt niet hoe ze haar plas kan laten komen op het potje. Als ze op de vloer plast vindt ze dat niet leuk en roept beteuterd oho en komt mij halen. Ach wie weet valt het kwartje binnenkort en anders gaan we het proberen na haar 2de verjaardag. Dochter is 18 maanden.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee loopt ook in dr blote billen buiten en zo gaat het goed en gaat ze zelf op de pot of geeft het aan dat ze moet en zo laat ze het weer lopen en dan als ze het voelt lopen zegt ze al van o o.
    straffen doe ik dr niet want tja je kan er niks aan doen, je kan niet verwachten dat ze gelijk als ze bloot lopen alles netjes op de pot doen.
    en plassen ze ergens buiten ,emmer water er over heen en klaar.

13. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    het zou kunnen dat ze het aangeeft als ze een luier omheeft omdat ze het gewoon geen fijn idee meer vind om een vieze luier om te hebben, als ze naakt rondloopt geeft dat hetzelfde idee als op het potje, ze voelt het zelf niet meer, en heeft er dus ook geen last van.

Het kan zijn dat ze de link nog niet heeft gelegd dat ze op het potje moet plassen omdat het niet buiten "hoort". Maar meer dat ze de link heeft van het mag niet in de luier, dus moet het dan in het potje.....zonder luier is de link, luier-potje er ook niet.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Heeft ze het in de tuin niet te druk met spelen en ontdekken?

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien kun je een serie onderbroekjes kopen? Dan voelt ze toch wat van de nattigheid, maar loopt ze niet in de hete luier..
    Gewoon een stapel van de zeeman ofzo, dan kun je tenminste even vooruit ;)

Deel Deze Pagina