ritme kwijt na prikjes.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by madelief78, Feb 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    Mijn zoontje is morgen 10 weken en afgelopen woensdag heeft hij zijn eerste prikjes gehad.
    Hij heeft veel pijn aan zijn beentjes gehad en 2 dagen verhoging.
    vrijdag was de pijn en de verhoging over maar is hij zijn hele ritme kwijt.
    we hadden een super fijn ritme.
    7.30 wakker en fles
    8.30 slapen
    11.30 wakker en fles
    12.30 slapen
    15.30 wakker en fles
    16.30 slapen
    18-19uur huiluurtje
    19.30 fles
    20.00/20.30 slapen
    23.30 wakker maken laatste fles en na de fles meteen naar bed.

als we hem in bed legde ging hij meestal meteen slapen of huilde heel even heel zachtjes.
    soms werd hij even wakker tijdens zijn slaapjes maar dan meestal omdat hij gepoept had en sliep daarna weer verder tot de volgende voeding.

nu gaat hij al twee dagen super slecht slapen. lang huilen. hij heeft ruim 20 minuten nodig om in slaap te komen. dan slaapt hij hooguit een uurtje en is dan weer wakker. als ik dan niet snel genoeg bij hem ben begint hij enorm te krijsen. dit had ik nog niet eerder van hem gehoord. hij komt nu ook om de 3 uur voor zijn flesje en drinkt die ook helemaal leeg. (180 + 6) na de voeding is hij vrolijk en lacht hij veel. ook als ik hem uit zijn bedje oppak is hij meteen stil.

ik weet dat we enorm verwend zijn met zijn eerder ritme want door mijn oudste zoontje weet ik ook dat het heel anders kan zijn.

zou het een oorzaak hebben dat hij zo onrustig is ineens?
    zou het van de prikjes kunnen komen?
    heb je met flesvoeding ook regeldagen?
    zou hij in een groeispurt zitten en daarom zoveel eten en onrustig zijn?
    allemaal vragen die door mijn hoofd spoken.

herkend iemand dit gedrag na het krijgen van een prikje en heeft iemand tips?

2. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Heel herkenbaar!
    Onze dochter is sinds 1,5 week ook helemaal haar regelmaat kwijt. Ook bij haar waren er duidelijke tijden dat ze wakker werd en de fles kreeg.
    Maar ik denk dat het bij haar een sprongetje in de ontwikkeling is.
    Toevallig heeft zij ook een paar dagen ervoor de prikjes gehad en ik was aan het overstappen van bv naar fv. Ik dacht dus dat het aan dat laatste lag, want ze dronk de fles niet meer leeg, wilde slecht slapen, was niet zo tevreden als ze eerst wel was. Ook kwam ze weer 2x in de nacht voor voeding.
    Ik heb de voedingsdeskundige van Friso nog gebeld om te vragen of het aan de voeding lag. Op advies van haar ben ik dus de fles op verzoek gaan aanbieden en ben ik gaan bijhouden wat ze liet staan aan voeding. Dit gaf ik haar dan weer op een ander moment. Zo had ze soms wel 7-8-9x een fles gehad, maar kwam ze niet over de liter heen. Sinds enkele dagen geef ik de fles van 19.00 uur en 22.30 uur met friso extra. Op deze fles slaapt ze zo in en komt ze nu maar 1x op een nacht. Ook overdag komt er nu weer meer regelmaat in (dan krijgt ze gewoon standaard voeding)
    Hier wordt het langzaam aan dus weer beter.
    Wat ik ervan geleerd heb is om naar mijn dochter te luisteren. Ze geeft zelf aan wanneer ze honger heeft en wanneer ze verzadigd is.
    De regelmaat komt vanzelf wel weer.
    Succes!

Share This Page