Hoi hoi! Sinds donderdag viel mij op dat ons meisje geregeld haar hoofdje naar links houd, net of ze nieuwsgierig is en wat wil zien zeg maar.. Gisteravond zat ze bij me op schoot en deed ze het wel 5 min. Er hing een klok voor ons en daarin scheen licht, dus als je dan je hoofd heen en weer doet gaat het licht heen en weer.. Maar ook als ze in de kinderstoel zit of op schoot doet ze dit. In de kinderstoel leek ze net om een schoenendoos, die op tafel stond, heen te kijken en op m'n schoot om de box... Dus elke keer staat er wat voor haar als ze dit doet.. Toch maak ik me zorgen; gisteravond zei een kennis van me: 'ze moet hier geen gewoonte van maken hoor, straks verkrampt alles!' Herkent iemand dit als je kindje dit doet? Is dit 'zomaar', of kan er een reden achter zitten?
Hoi hoi... Wat vervelend dat je meisje dat doet ineens...heeft ze ook klachten erbij? Kan ook gwoon een voorkeur zijn miss... Ik las namelijk wat over het kiss-syndroom...weet niet of je daar bekend mee bent..ik verder niet dus miss zou je daar wat info over op kunne zoeken want ik weet dus wel dat hoofd scheef houden daar ook onder valt...maar ook meerdere symptomen... Anders bel je toch even met CB...die kunnen je vast meer vertellen.. Suc 6
Het zoontje van een vriendin deed dat ook en zij is met hem naar een chiropractor geweest en na 1 behandeling was het al over! Hij had z'n nek vast zitten en die man heeft toen met een speciaal apparaatje dat "los "gemaakt. Misschien ook een idee succes ermee!
Oeps verkeerd gelezen sorry ik zou er even mee naar de huisarts gaan misschien heeft ze wel wat vast zitten en kan de huisarts je doorverwijzen
Heb dit ook gelezen als kenmerk bij het kiss-syndroom in het laatste nr. van Wij Jonge Ouders moest er meteen aan denken. Misschien even uit voorzorg naar een chiropractor of kinderosteopaat? Er stond niet bij dat het scheeftrekken gepaard gaat met pijn trouwens.
Mijn zoontje doet dit ook sinds een maandje ongeveer, geen idee wat die ermee wilt maar het is precies zoals jij schrijft! Dus lees graag even mee Moeten binnenkort terug naar KA dus wil het daar ook eens even vragen! Mijn zoontje heeft wel verborgen reflux en toen we gestopt zijn met de medicijnen begon die dit te doen! Kan dat hier mee te maken hebben ?
Toen mijn dochtertje 4,5 maand was deed zij dit ook, maar dan naar rechts. Als ze lag deed ze het niet, als ze rechtop zat wel. Op gegeven moment deed ze het steeds vaker en begon het ook andere mensen op te vallen. Ik ben uiteindelijk met haar naar de fysio geweest, en heb daar oefeningen voor mee gekregen. Ondertussen ben ik ook met haar naar een osteopaat geweest en na die behandeling was het gelijk over. De osteopaat had een vaag verhaal over dat er iets met haar darmen was, het fijne weet ik er niet meer van maar het heeft in ieder geval geholpen! Toen ik daarna weer bij de fysio kwam stond ze helemaal versteld Sinds die tijd is het over en nu houdt ze haar hoofdje keurig recht!
En als je dat ineteressante aan de rechterkant zet? Doet ze dat ook met rechts? Mijn dochtertje keek met een maand of 3-4 alleen maar naar rechts. Ze kon haar hoofd niet naar links draaien. Ik ben toen naar Meinie van der Stoel ( http://www.fmtslochteren.nl/fmt_kissenkiddsyndroom.html )geweest (waar het artikel in de laatst WiIJ over ging) en na 3 behandelingen was het over.
En als je dat ineteressante aan de rechterkant zet? Doet ze dat ook met rechts? Mijn dochtertje keek met een maand of 3-4 alleen maar naar rechts. Ze kon haar hoofd niet naar links draaien. Ik ben toen naar Meinie van der Stoel ( http://www.fmtslochteren.nl/fmt_kissenkiddsyndroom.html )geweest (waar het artikel in de laatst WIJ over ging) en na 3 behandelingen was het over. Zoek een orthopedisch manueeltherapeut bij jou in de beurt.