Naar buik draaien in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suus84, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Als onze kleine moet gaan slapen dan draait ze altijd op haar buik en begint ze keihard te huilen. Dan denk ik: draai dan terug. Ze is hardstikke moe. Oogjes draaien alle kanten op. Maar om een onduidelijke reden draait ze dan op haar buik. Op een gegeven moment valt ze wel in slaap. Ze slaapt in een trappelzak. Nu zag ik op het net een puck a bag. Er stond bij dat ze wat minder makkelijk naar de buik kunnen rollen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bag of die andere tips hebben?

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

#2 Josie88, 24 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2014
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ben ook wat huiverig daarvoor wanneer ze kunnen rollen. Minder makkelijk naar de buik rollen, betekent niet dat het onmogelijk is. Dat betekent wel dat als het lukt, terug naar de rug rollen ook minder makkelijk gaat...

Slaapt ze ook op haar buik of draait ze wel om/leg je haar op de rug? Even huilen is zo'n probleem niet? Of iets eerder op bed leggen, wanneer ze nog niet doodop is?

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    misschien wil ze wel lekker op der buik slapen?
    met de puckababy kunnen ze net zo goed draaien hoor, eigenlijk een gewone slaapzak. dus daarvoor hoef je hem niet te kopen. hij is wel heerlijk warm!

als je haar op der buik meteen in bed legt? gaat ze dan niet meteen lekker slapen?

4. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Eerder naar bed heb ik al geprobeerd maar hielp ook niet. Slapen op haar buik wil ze niet. Ze gaat dan gelijk op haar handjes steunen en pakt steeds vaker het bedrand vast. Dan begint ze te huilen. Leg haar altijd op haar rug. Ze heeft het ook s nachts dat ze omdraait op haar buik en heel hard gaat huilen totdat wij haar terugdraaien. Ze gaat dan ook weer staan op haar handjes en pakt dan bedrand vast. Terwijl ze overdag door het hele huis rolt.

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier rolt ze echt niet terug van de buik naar de rug. Ze vind het veel te leuk op haar buik en gaat dan spelen.

Wij leggen haar in slaapzakje en dan strak onder een dekentje. Dan blijft ze netjes op haar rug liggen :)

En heb een camera hangen, dan kan ik het zien als ik het niet vertrouw.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze is nu bijna 8 maanden oud! Het is weer een fase in het groeien die ze doormaken.
    Ik zou haar op deze leeftijd niet meer "vast" leggen zodat ze op haar rug moet blijven liggen en opeens minder bewegingsvrijheid heeft!

Ik neem aan dat jij ook niet de hele tijd op je rug ligt te slapen? Waarom moet je kindje dat dan wel?

Het is uiteraard vervelend dat ze dan even gaat huilen en dat je er af en toe naar toe moet, maar je schrijft vervolgens "op een gegeven moment valt ze wel in slaap".
    Wat is dan precies het probleem?

Op een gegeven moment leert ze vanzelf dat het niet erg is om op haar buik te slapen. Want als ze het echt erg vond, viel ze ook niet in slaap!

Finley maakt hetzelfde door. Moppert, jengelt, huilt even als hij op zijn buikje in slaap valt (voordien lag hij ook altijd op zijn rug), maar ligt vervolgens heerlijk te slapen.
    Ik had van de week zelfs dat hij opeens midden in de nacht op zijn knietjes zat, halfslapend mij aankeek, vervolgens weer op zijn buik ging liggen en verder sliep. :p

Je krijgt straks ook nog de fase dat ze gaan staan in bed en dat ze niet meer weten hoe te gaan liggen. Dan moet je er dus telkens weer heen om ze neer te leggen. Net zo lang totdat ze zelf begrijpen hoe ze van staan naar liggen moeten gaan.

Nogmaals, niet gaan vastleggen hoor op deze leeftijd en ze in hun beweging beperken. Dat is nog hartstikke gevaarlijk ook!

Deel Deze Pagina