Hallo, Mijn mannetje van 10 maanden is ziek, virusje waarschijnlijk. Zijn al bij hap en ha geweest. Nu ging t gister weer stukken beter. Maar vandaag een half uurtje na zijn melk, Hoppa alles kwam er weer met stralen uit!! Zodra ik dus iets teveel melk (fv) geef, gaat het mis. Hoe kan dit?? Iemand tips?? Kan het kwaad als ik hem voorlopig alleen thee geef??? ipv melk (fv)
ik zou niet alleen thee gaan geven, daar zit helemaal niets in kwa voedingsstoffen. je zou hem elk uur een gedeelte van zn fles kunnen geven. weet niet hoeveel flessen hij normaal krijgt van hoeveel cc maar als je de hoeveelheid deelt door het aantal uur dat hij meestal wakker is krijgt hij elk uur een beetje binnen en is de kans groter dat het wel binnen blijft! hier ook een erg zieke dochter gehad met 11 maanden dus weet wat je mee maakt. heel veel sterkte en beterschap! hopelijk is hij snel opgeknapt.
Als hij thee wel kan hebben dan zou ik hem eerst wat thee geven en 3 uurtjes later 100 cc wateren 2 schepjes voeding doen of elk uur 40 cc aanbieden ... Wil hij wel eten ?? Hou t wel goed in de gaten tis echt een rot virus wat rond gaat onze jongste dochter is 2 weken opgenomen omdat ze geen drinken meer wilde...
Voeding verdunnen en vaker aanbieden. Vocht is het belangrijkste als hij spuugt. En ORS geven is ook verstandig!
Als ik ziek ben hoef ik ook geen voedingsstoffen (in ons geval eten, in baby's geval gedeeltelijk melk). Het belangrijkste is VOCHT liefst met ORS erdoor heen. En anders als het je niet prettig voelt dat je zoon geen melk binnenkrijgt de hoeveelheid verdelen in kleinere porties en geven. Las op internet dat ze bij ziekte 50ml vocht per kilo lichaamsgewicht nodig hebben. Hier op dit moment zieke dreumes. Eet weinig. Krijgt geen opvolgmelk maar gewone melk (dus nog minder voedingsstoffen dan de opvolgmelk), maar daarbij drinkt hij genoeg sap/water/thee/gewone melk wat ik op dit moment veel belangrijker vind dan voedingsstoffen. Zoon is met 10,5 maanden opgenomen geweest wegens RS virus. Is toen een kilo afgevallen. Hij heeft later de schade weer ingehaalt.
Ik hoef zelf ook niks te eten als ik me niet lekker voel. Onze kleine is al een paar keer ziek geweest en wij boden hem dan inderdaad vaak kleine beetjes te drinken aan. We boden hem ook voedsel aan hoor maar pasten dat wel aan aan zijn behoeften. Dus met 10 maanden gaven we hem dan weleens zo'n potje warm eten, voor vier maanden. Dat hield hij dan beter binnen dan gewoon eten.