Hoi, Mijn acht weken oude baby heeft al een poosje een redelijk goed ritme! Ze krijgt vijf flessen per etmaal, slaapt 's nachts prima alleen overdag voor mijn gevoel wat weinig. Dit is haar schema (tijden kunnen half uurtje afwijken hoor) 7.00: fles en slapen tot volgende fles 11.00: fles en wakker tot volgende fles 15.00: fles en slapen tot de volgende fles 19.00: fles, hele avond wakker tot volgende voeding 23.00: laatste fles, daarna slapen Op zich natuurlijk fantastisch schema voor zo'n ukkie, maar ze is dus de hele avond wakker, maar 's ochtends slaapt ze tot uurtje of elf. Heerlijk voor ons avondmensen, maar mij lijkt het voor haar beter te proberen of ze na de fles van 19u aan de nacht kan beginnen zodat de dag na de ochtendfles van 7u kan beginnen voor haar. Dan zou ik haar denk ik (als het al zou lukken) wakker moeten maken voor de fles van 23u, of afwachten tot ze wakker wordt, wat waarschijnlijk dan ergens midden in de nacht is. Wat vinden jullie, gewoon uitproberen en rommelen aan een schema met kans alles in de war te schoppen of maar zo laten en wachten tot het vanzelf wat veranderd? En, slaapt ze niet te weinig voor zo'n kleintje? (Als ik met haar op pad ga valt ze trouwens wel onderweg in de maxicosi/wandelwagen in slaap voor hazenslaapjes...) Bedankt!
ik zou het even zo laten...geloof me...dat rommelen met het schema gaat ze zelf doen just go with the flow
Zou het ook nog zo laten... Vaak gaat dat vanzelf inderdaad. Hier kwam die laatste voeding ook steeds vroeger, totdat ze nu inderdaad al een hele tijd om 19-19.30u in bed ligt en slaapt tot de volgende ochtend.
Prima schema.. niks aan doen. Ik wilde ook fanatiek een ritme aanbrengen maar door allerlei factoren is dat nog steeds niet gelukt. Mijn dochter is nu 10 weken en ik realiseer me dat ze een meisje is en geen machine. Daarom schik ik me naar haar. Als ze overdag een keer slaapt dan laat ik haar slapen ook al is het tijd voor de fles. Ze slaapt zo weinig overdag dat ik dat belangerijker vind dan de fles op tijd. Die fles krijgt ze wel als ze wakker is en de fles daarna krijgt ze gewoon 3 uur later. Mijn dochter heeft verborgen reflux en huilt daardoor veel en slaapt daardoor slecht. Wat ik wil zeggen is: probeer er ontspannen mee om te gaan. Je kunt een kind niet dwingen... je hebt alleen jezelf er mee.
Wat je zou kunnen proberen (heb ik wel gedaan) om haar na de eerste voeding wel weer in bed te leggen maar dan bv om 9.30 wakker te maken en te spelen/ badderen en dan na de fles van 19uur in bed te leggen en om 23uur dus wakker maken. Bij mij heeft het geholpen maar net wat ze hierboven al zeggen vinden ze ook hun eigen ritme en 8 weken is nog zo jong. Mijn zoontje heeft het zelfde ritme met de voeding alleen met het slapen overdag heeft hij nog niet echt en vast ritme. De ene dag slaapt hij meer dan de ander maar als ik vrij ben gaat hij altijd na de fles van 7uur weer in bed en 's avonds gaat hij altijd na de fles van 19uur naar bed en om 23uur moet ik hem wakker maken voor de fles. Die kleintjes houden een eigen ritme aan en zij zijn daar heel flexibel in haha!