wipstoeltje, hoelang gebruiken?

Discussie in 'Verzorging' gestart door mamavanemilie, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanemilie

20 jan 2009
    21
    0
    0
    Hallo Iedereen,

Mijn dochter is nu ruim 7 mnd, en zit regelmatig in haar wipstoeltje, vooral tijdens fruithap en warme maaltijd (Kinderstoel is in bestelling).
    Alleen nou is het zodat ze heel vaak naar de grond gaat "grijpen". Vlogens mij zit ze dan helemaal niet meer veilig in dat wipstoeltje. Ze is er al en keer bijna uitgevallen.... en dat wil ik niet op mijn geweten hebben....!
    Nou is dus mijn vraag tot hoe oud een baby in een wipstoeltje mag zitten, ik kan er op internet weinig over vinden.

Groetjes Dorien

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je kindje gaat omdraaien en dingen probeert te pakken van de grond, dan zou ik het wipstoeltje niet meer gebruiken. Onze meid ging zich op een gegeven moment omdraaien. Ze wroette zich naar boven, wist de beentjes uit de gordeltjes te halen en dan draaide ze zich op haar zij. Met als gevolg dat elke keer het wipstoeltje bijna omviel. Dan is het niet veilig meer! Ik denk dat het meer een kwestie is van logisch nadenken dan van een aangegeven leeftijdsgrens. Als het niet veilig is, dan wipstoeltje eruit! ;) Onze meid was ook ongeveer 7 maanden oud.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi zit er nu nog in, maar idd hij krijgt nu zoveel kracht dat hij zichzelf buiten het stoeltje kan hangen.
    We hebben vanavond de kinderstoel besteld en willen die over een week of 2 gaan gebruiken. Dan is hij 6 maanden en krijgt hij daarin zijn groente en fruit.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inge zit nog steeds wel eens in de wipstoel voor een fruithap of een koekje en dan probeert ze ook te draaien en de grond aan te raken. Maar ik heb niet het idee dat het onveilig is, laat haar dan ook eigenlijk nooit alleen zitten in de wipstoel. Het hangt denk ik ook helemaal af van welke wipstoel je hebt. Wij hebben de babybjorn en daar kunnen ze volgens mij erg lang gebruik van maken, op de site staat zelfs tot 2 jaar.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Ik denk ook dat het afhangt van het soort wipstoel. Wij hebben bij onze Mutsy kinderwagen beugels, waardoor je hem zo in een wipstoel omtovert. Het zitje is dus veel groter, ze zitten hoger en behoorlijk stevig. Mijn dochtertje is wel een wilde, maar ze heeft er tot een maand of 8 goed ingezeten, langer had ook wel gekund, maar toen ging ze gewoon in de kinderstoel.

6. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier zit ze er nog in en is bijna 14 maanden :D Maar goed ze was toen ziek en kon zo lekker in dr wipstoel tv kijken en sindsdien staat ie weer beneden. Stond net een maand of 2 op zolder. Nu gaat ze er zelf weer in zitten en gaat er zelf ook weer uit als ze het beu is.

7. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    oh wij hebben een wipstoel die je in allerlei verschillende standen kan zetten. Uitgebreide uitvoering zal maar zeggen ;)

Deel Deze Pagina