Nou hier is het een supergezellige avond geworden. De veertienjarige had al zijn vrienden uitgenodigd en ze kwamen ook nog! De hele overkapping vol pubers met cola en chips en om 12 uur kinderchampagne en vuurwerk op straat. Tussendoor nog spelletjes gedaan en iemand had een switch meegenomen en ik blijk een natuurtalent in racespelletjes te zijn . Al jaren niet meer zo gelachen met oud en nieuw. Het hele spul is nu naar huis en de veertienjarige had de ‘leukste oud en nieuw ever’. En de pieper van mijn man is niet een keer gegaan tijdens zijn dienst. Daarna is er nog wel wat gedoe geweest, maar volgens mij viel het erg mee met wat ze verwacht hadden. Dus eind goed al goed. Ik hoop dat dit een voorbode is voor het nieuwe jaar!
Hier precies andersom pfff. Brand in een slooppand, vuurwerk naar brandweermannen gegooid (wie doet zoiets) en iedereen in de buurt werd tegengehouden door ME met harde hand (wat ik begrijp, zij kunnen immers niet zien wie wat doet). Zoon net veilig thuis en denk voorlopig laatste keer dat ie daar was. Hij vond het toch wel erg spannend zo.
Super! Heerlijk toch een feestje en lekker de kinderen dichtbij. Dit is ook ons plan voor in de toekomst. No way dat ze door het dorp mogen struinen. Dit jaar ook weer gooiden een paar rotjochen vuurwerk naar BOA'S en politie. Wel dom in een klein dorp waar de BOA ook precies weet wie je bent.
Je 17 jarige zou ik zeker laten gaan. Vind ze op die leeftijd thuis op de bank houden best triest. Zou wel duidelijke afspraken maken maar vertrouwen op je kind. Hier zijn mijn 11 en 15 jarige de hele dag en avond op pad geweest. Jongste is in de wijk gebleven, oudste is in de avond even bij een feestje geweest maar was snel terug. Oudste geeft niks om vuurwerk, jongste is er vanaf augustus al mee bezig. Hier de regel dat cat 1 mag worden afgestoken maar cat 2 blijft bewaard tot 18.00 uur. We wonen gelukkig in een hele gezellige wijk met veel feestjes en jeugd met oud en nieuw dus ze zijn non stop buiten maar wel hier in onze wijk
Dat klinkt heel gezellig Bij ons was t ook leuk geweest. Begin van de avond heeft de puber online met zijn vrienden gespeeld. Daarna met ons een potje risk. En om 12 uur ben ik met hem gaan lopen. Zijn langs zijn beste vriend hier in het dorp gegaan. Ik even met vader gekletst, hij met die vriend. Daarna terug naar huis. Man ik en jongste naar bed. Hij nog een hele tijd online met vrienden.