Naar buiten? te koud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door polleke2210, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik zit met mn dochtertje op babyzwemmen, en aangezien we geen auto hebben loop ik dus iedere week ongeveer een half uurtje naar het zwembad. Nou is dat opzich natuurlijk geen probleem.. maar het is nu zo ontzettend koud buiten! Is het verstandig om vandaag thuis te blijven? ..of gewoon goed inpakken en gaan?
    Als we buiten zijn, een klein stukje naar de winkel ofzo, heeft ze een dikke jas aan, muts op, en de voetenzak dicht.. Warm genoeg?

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Gewoon goed zorgen dat haar haartjes helemaal droog zijn
    evt wat langer in het zwembad binnen blijven voor dat je weer naar buiten ga
    als met het normale loopje naar de winkel haar beentjes ook niet koud zijn dan is de zak warm genoeg.
    en lekker dik inpakken ook haar gezichtje....
    en anders gewoon een weekje overslaan...volgende week zou het wel weer minder koud zijn

ik weet het voor de rest niet, heb de luxe van 2 outo's vboor de deur.

suc6 met je beslissing.....

3. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Het is wel koud buiten, maar het waait niet. Dus het voelt niet zo koud aan vind ik (ik kom net terug van mijn dochter naar school brengen en ik vond het meevallen en ik ben een koukleum hoor).

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 't ook best meevallen met de kou, idd omdat het niet echt waait.

Maar... als je toch gaat, zou ik niet meteen vanuit 't zwembad, na het afdrogen, naar buiten gaan. Omdat het in de het zwembad altijd lekker warm is, is het verschil met buiten volgens mij wel heel groot. Ik zou zelf dan even in de kantine wat gaan drinken ofzo voordat ik weer naar buiten zou gaan.

Jas + muts + voetenzak lijkt me iig wel warm genoeg hoor. Milan heeft 't altijd echt heel warm als ik 'm uit de voetenzak haal, en hij heeft dan niet eens een jas aan.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Lekker gaan hoor. En idd wat de anderen ook al zeggen na het zwemmen goed afdrogen, eventueel droogfohnen (in de meeste zwembaden hangt er een fohn aan de muur) en meteen een mutsje op zetten.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Nou waaien doet het vast wel in Leeuwarden ( daar waait het altijd en vaak ook hard, vooral bij de Postbank brrr)

Als je een heel lekker dik pak hebt voor haar met een goede winterzak kan het denk ik wel hoor. Je kunt misschien het regenscherm op zetten tegen de wind. Zo deed ik dat vorig jaar ook.

Nu wil Isabella niet meer achter een scherm zitten.

7. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb uiteindelijk besloten om toch maar een keertje thuis te blijven. Voelde me er niet helemaal lekker bij.. nu maar hopen dat het volgende week wat minder koud is!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb ik ook nu hoor, het zal vast wel kunnen, maar het voelt niet prettig. Ik vind zelf ook, dat je pas als je weer binnen bent, voelt hoe ontzettend koud het is. Het kruipt echt diep in je lichaam, de kou en eenmaal binnen, krijg ik die er moeilijk uit. Misschien heeft m'n kindje daar minder last van, zo in de voetenzak enzo, maar je weet het toch niet, dus ik blijf lekker maar binnen.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik zou wel naar buiten willen, maar hier is het net een ijsbaan. blijf dus maar binnen vandaag.

groetjes, Miranda

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik zou lekker binnen blijven. Het is al koud en iedereen is ziek, dus beter voorkomen dat ze ziek worden

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    gelijk heb je...ben net terug van boodschappen doen ( lopend) en Teun zei halve wegen al heb het koud..toen moesten we dus nog 25 min terug....
    hij zou zo wel lekker rozig worden en dus lekker slapne :)

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zit hier aan de kust, is natuurlijk wel iets warmer dan het binnenland en het oosten/noorden.

Maar ik ben vandaag gewoon naar buiten geweest. Er staat een heerlijk zonnetje en Yelena ligt goed warm in de wagen. Gelukkig ook geen wind dus eigenlijk perfect wandelweer. Nu moest ik ook wel naar het CB hoor haha.

Ik heb wel de wagen voorverwarmd met een kruik. Dat kind leek wel een Michelinpoppetje hahaha zo dik ingepakt was ze :) Maar ze voelde lekker warm aan dus het ging prima!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga met Eva gewoon naar buiten, onder haar broek een maillot aangedaan, muts op, handschoenen aan (wilde ze nooit, maar na vanochtend op de slee zonder handschoenen en daarna huilen van de kou/pijn opeens wel ;)), en lekker in de voetenzak. Voor de zekerheid had ik nog een extra deken meegenomen. Met de kinderwagen is het trouwens makkelijk lopen op gladde stukken!

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yep, ben ook erg fan van de maillotjes. Katoenen mutsje op en een veel te wijde capuchon van haar jas en gaan met die banaan.

Grappig trouwens dat ze nu wel die handschoentjes wil. Lekker eigenwijs haha ;) Schat dat die dame van mij dat soort trekjes ook wel zal hebben.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik ga ook lekker naar buiten, heerlijk gezond dit weer :D

Ik merk ook dat als mijn zoontje in de voentezak zit een vestje aan heeft en muts op dat dat warm genoeg is. Hij krijgt alleen koude wangetjes en valt op de terug weg in slaap :D

Ook is het veel beschutter zo in de wandelwagen.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben vandaag ook met Alyna buiten geweest.Van de kou had ze volgens mij geen last, maar het was me toch glad! :confused:

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook wel met Joris naar buiten willen, maar ik krijg hem zonder te gillen niet naar buiten :( Hij is zo bang voor de sneeuw (hier ligt gewoon onwijs veel sneeuw)

Maar ik ben vandaag dus wel even met hem naar de winkel gelopen, goed ingepakt (muts, sjaal, handschoenen, jas, voetenzak). Heeft wel de hele weg gemopperd en neeuw gezegd en ik heb behoorlijk moeten duwen op sommige stukken, dus niet echt een succes :rolleyes:

Maar ja, dat is een ander verhaal ;)

18. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ik ga ook gewoon naar buiten, timo een sjaal om muts op, en in de wagen met een voetenzak om hem heen gaat t prima

19. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik vond het gister ZO koud (hier was het -7 overdag) dat ik ook niet met mijn kindje naar buiten ben gegaan. We moesten eigenlijk naar een verjaardag, maar dat heb ik vanwege de ijzige koude afgezegd.

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier gaan we eigenlijk elke dag wel eventjes naar buiten toe. We hebben 1 auto en die heeft Manlief in gebruik voor zijn werk, ik ga met t openbaar vervoer naar mijn werk (is in dezelfde plaats als waar ik woon).

Julen krijgt zijn winterjas aan, muts op evt sjaal om, in de winterzak en hij heeft t lekker warm :D ..

Zowel hij als ik worden lichtelijk geirriteerd als we een dag niet eventjes een frisse neus hebben gehaald...

Deel Deze Pagina