Elektrische tandenborstel baby 10 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie enig idee of zo'n elektrische tandenborstel voor kinderen ook gebruikt kan worden voor een baby van 10 maand (die zijn gebit al half compleet heeft)? Mijn zoontje heeft namelijk een hekel aan de gewone tandenborstel, maar toen ik van de week mijn tanden stond te poetsen met mijn elektrische tandenborstel keek hij zo nieuwsgierig! Dus ik testte het even bij hem en hij liet het helemaal toe. Het zou dus echt een uitkomst zijn, maar mag het ook? Is zo'n kindertandenborstel ook geschikt voor zo'n kleintje?

2. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
  3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben contact gehad met de tandarts en het is in principe geen probleem. Ze hebben liever dat je elektrisch poetst, dan niet :). Bij het kruidvat heb je een elektrische tandenborstel met een sensitive stand. Deze is speciaal voor kinderen. Zitten heel zachte borsteltjes bij. Deze bevalt hier heel goed.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik weet ook niet beter dan vanaf een jaar of 3...
    Net als op de cb's zal ook hierin overal verschillende adviezen gegeven worden... Komt t dus ( weer) aan op je eigen gevoel er over..

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik heb een dochter van 1 1/2 en mijn tandarts raad het mij juist aan. Ja, hij zegt ook dat het vanaf 3 jaar wordt aangeraden maar dat dat eigenlijk onzin is. Het kan dus geen kwaad volgens hem.

Deel Deze Pagina