Wij heeft er ook pco en hoe is dit na de bevalling? Mijn pco uitte zich in cyclussen van rond de 60 dagen geloof ik. Nu na 2 zwangerschappen heb ik natuurlijk nog steeds pco. Mijn zoontje is 8 maanden en ben nog steeds niet ongesteld geworden en ik heb ongeveer 6,5 maand borstvoeding gegeven (nu niet meer dus). Nou heb ik helemaal geen concrete zwangerschapsplannen ofzo maar ben wel heel erg benieuwd hoe dit bij anderen was...
Ik heb ook pco, ik hoopte er na de bevalling vanaf te zijn. Voor mijn zwangerschap was ik nooit ongesteld. En nu, 5 maand later. Ik ben het nog steeds niet geweest. Dus ik denk niet dat dit iets heeft veranderd bij mij... Mn andere 'klachten' zijn er ook weer. Jammer, ik hoopte er op eigenlijk
Ik had voor mijn eerste zwangerschap ook PCO. Toen mijn zoontje geboren was begon het er op te lijken dat ik een cyclus kreeg wel langer dan 28 dagen maar wel bijna iedere maand hetzelfde. Na onderzoek van de gyn bleek ook dat ik een eisprong had en ben dan ook van ons dochtertje zwanger geworden na 8 maanden zonder medicijnen. Na de zwangerschap en bevalling van Isa heb ik na 1 menstruatie een spiraal gekregen dus hoe het nu is weet ik niet. Hoop voor jullie dat er een beetje regelmaat in komt.
Hoi, Na totaal onverwacht spontaan zwanger te raken van onze eerste (arts leek het zeer onwaarschijnlijk, cyclus eens in de 90 dagen en bijna nooit eisprong) is mijn menstruatie na de bevalling van mijn dochter spontaan op gang gekomen. Heeft wel heel lang geduurd, denk wel een maand of 9 geen menstruatie en daarna eens in de 30 dagen (geen standaard cyclus). Ik heb zelf vanaf toen geen pil meer geslikt, maar we hebben bewust nog wel even gewacht met nr. 2. Toen we er weer voor gingen ben ik eerst nog een paar kilo afgevallen en daarna dus weer spontaan zwanger geraakt, eigenlijk al binnen 2 maanden. Ook na deze bevalling is mijn menstuatie weer op gang gekomen. Moet wel zeggen dat alle andere klachten van pco nog wel spelen hoor.
PCOS = polycysteus ovarium syndroom Hier is het na de eerste bevalling helemaal weg gegaan. Had nooit een regelmatige cyclus en toen we zwanger probeerden te worden kwamen we er dus achter dat ik PCOS had. Maar na de bevalling van mijn oudste heb ik een regelmatige cyclus gekregen van 28 dagen, ik wist niet wat me overkwam Moet wel zeggen dat ik ook ben afgevallen in de periode na de bevalling dus misschien heeft dat ook mee geholpen. Toen we een tweede kindje wilden, was het al in ronde 2 raak! Helaas toen een miskraam geworden maar vrij snel daarna weer zwanger. En na de 2e bevalling ook weer een regelmatige cyclus van 28 dagen.
nou weet inmiddels waarom ik niet ongesteld ben geworden... ben zwanger ondanks anticonceptie... maar helaas is heeft het vruchtje geen hartactie. Heel bizar. Eerst slik je allerlei medicijnen en nu ben ik zomaar door anticonceptie heen zwanger...
Sterkte Debby! Ik heb ook PCO, maar geef borstvoeding. Ik ben benieuwd wanneer mijn cyclus weer begint. We willen graag een tweede!
Hier ook PCO. Vóór mijn zwangerschap was het echt dramatisch gesteld, ik was misschien 3 keer per jaar ongesteld, soms niet eens. Ook geen noemenswaardige eisprong van mijzelf. Na de bevalling ben ik na 5 maanden ongesteld geworden, toen aan de pil gegaan. Na 1,5 jaar ben ik gestopt met de pil, en het afgelopen jaar gaat het hier wel beter. Ik heb een cyclus van ong 6-7 weken. Voor mijn doen is dat echt een wonder! Ik hoop dat het bij jou ook veel beter zal gaan!
Adi, toch bijzonder he.. Dat dat kan veranderen. Mijn cyclussen worden steeds korter, dus heb goede hoop maar ik durf dus niet aan de pil, omdat ik bang ben dat dat mijn cyclus weer om zeep helpt. Maar dat was bij jou dus duidelijk niet?
Ik ben na de bevalling 1 keer ongesteld geworden en ben toen meteen aan de pil gegaan. Maar dat was echt een ramp, ik kreeg constant doorbloedingen en krampen. heel vreemd, want vóór de zwangerschap heb ik 6 jaar de pil gebruikt, zonder problemen. Na het stoppen met de pil is de cyclus zoals het nu is.
meiden pco gaat niet meer weg he???? pco wordt je mee geboren en blijft er zitten hoor!!ik zelf heb ook pco en had altijd een cyclus van 36 dagen. nu na de bevalling ben ik precies 10 weken na bevalling ongi geworden en daarna weer na 45 dagen. echt pco kan VERBETEREN maar verdwijnen nooit hoor...
Hier ook PCO, het uitte zich bij mij dat ik heel veel vloeide en een redelijke cyclus had van tussen de 18 en 38 dagen...maar geen eisprong bewezen door 2 cyclussen te volgen in bloed. Dus tsjah...succes in ieders geval als je er weer voor gaaat!
redelijk hoor! Tis wel de laatste keer.......ECHT WAAR!! Pff, tis zwaar hahaha. Ach houdt redelijk wat binnen, kan soms wel 10 min lopen...en kan nog net mijn dochter op de commode tillen om te verschonen...maar thats it! Nee gaat goed met onze jongen, en ik voel me vast beter als hij er uit is.... Lief dat je het vraagt! En hoe is het met jullie?
miran haha NOOIT MEER!! ik wil ook zo graag weer... maar dinis nog niet hahaha hier gaat het ook allemaal goed ja jolisa groeit als kool en het is idd zoooo leukkk!!tuurlijk vraag ik het maar op de een of anderemanier kanik geen pb-tjes meer sturen op deze comp... met alyssa ook alles goed? het is nog best snel gegaan want ik lees af en toe wel een berichtje van je en kijk dan naar het onderschrift van je kijk ik kan zelfs niet meer op enter klikken hahaha
Volgens mij is mijn inbox vol....misschien kan ik daarom niets ontvangen. Maar kan idd ook al paar dage niet goed versturen. Ach klein probje.... Gaat voor jouw hard idd, voor mij ook!! hahaha, en idd NOOIT MEER!! Vind bijna 8 jaar zwanger willen worden en zwanger zijn wel genoeg.....heb nu straks als alles goed gaat 2 'gezonde' kindertjes...en val elk eentje dus helemaal rijk! Alyssa gaat als een speer! ze zit op een speciale school voor 3 dagen, en dat helpt heeeeeeel goed. Ze is bijzonder, en zal dat altijd blijven maar ze ontwikkeld zich enorm goed op het moment en dat is heel bijzonder om mee te mogen maken!
Fijn dat het met jullie trouwens ook zo goed gaat, en met Jolisa. Tis maar goed dat ze groeit! zou wat zijn als ze altijd klein bleven he.... Gaat hard he.......... Ach als Dinis er weer klaar voor is zal het misscien wel hard gaan meis...dan hoef je niet het hele traject meer door he.... Hoe is je cyclus nu? Had nog niet terug gelezen bij andere reacties.