Terug op geboortegewicht, of bij het verliezen van de navelstomp, zijn idd vuistregels. Bij ons beide op dag 8. Wij gingen op dag 9 even in de auto naar oma, op dag 12 paradeerde papa met dochter over het winkelcentrum.
Ze was een week oud. We hadden de gesprekken met vk en kraamzorg afgesloten, zijn even 2 uurtjes gaan slapen en toen samen naar de winkel gegaan. Kraamzorg had gewaarschuwd dat niet te doen, omdat dat te vermoeiend zou zijn (ze wist de afstand naar de winkel). We hebben gewoon op mijn tempo gelopen omdat het daar beneden nog zwaar aanvoelde, maar uiteindelijk(de volgende dag) bleek het meer dan waard te zijn geweest. Ik kon zoveel beter lopen, heerlijk gewoon.
Bij de eerste toen de kraam weg ging was dag 8 geloof ik. Bij de 2e op dag 6. Hier zeiden ze dat je het beste kon wachten tot ze goed op temperatuur konden blijven en het navelstompje eraf was ivm infectie gevaar. Anders had ik op dag 2 al buiten gelopen denk ik.
Ik heb nog een week in het ziekenhuis gelegen omdat het met ons beide niet zo goed ging, maar toen ik eenmaal thuis was heb zijn we na een paar dagen wel naar buiten gegaan. Een heel klein stukje gewandeld, maar toch
Hier vandaag voor het eerst gewandeld, 8 dagen na de geboorte. We zijn vanmiddag na z'n middagslaapje even een rondje wezen doen. Ik voel het wel "van onderen", maar het valt allemaal nog mee. Morgen ga ik weer en dan probeer ik weer een stukje verder. Vond het heerlijk weer naar buiten, na een week binnen te hebben gezeten.
Met mijn februari baby was het ijskoud ('10) en ben ik met 14 dagen voor het eerst naar buiten geweest. Met mijn juni kindje was het lekker warm, en ben ik nog in de kraamweek met de kraamhulp mijn eerste wandelingetje gaan maken. Zij droeg de baby, en ik schuifelde heel dapper over straat. Ik hield het wel 100 m vol haha! Had veel bloed verloren bij de bevalling en mijn bekken had een dreun gehad, dus echt van harte ging het niet. Maar het was wel heerlijk! Nu wandel ik rustig 7 km of meer
Hier op dag vier naar buiten was heerlijk weer mannetje terug op geboorten gewicht en ik voelde me goed