Ik zit te denken om een andere baan te gaan zoeken. Misschien tijdens mijn verlofperiode. Reden is omdat er bij ons door een reorganisatie onzekerheid is. Mijn zwangerschap is natuurlijk niet meer te ontkennen. Maar als het voor een functie is die zou starten na je verlofperiode is dat volgens mij in theorie geen probleem. Ik heb alleen geen idee hoe een eventuele toekomstige werkgever ertegenaan kijkt..... En ik zou me ook wel min of meer wat schuldig voelen t.o.v. mijn huidige werkgever. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Schuldig hoef je je denk ik niet te voelen. Je doet je werkgever misschien juist wel een plezier door zelf iets anders te zoeken. Scheelt hem weer een werknemer waarvoor hij een heel traject moet regelen. (mijn vriendin zit in zo'n traject, dat is een hele toestand) Ook over het geld hoef je je niet druk te maken. Je oude werkgever krijgt tot de dag dat jij uit dienst gaat alles gewoon vergoed door het UWV en jij kunt je contract in laten gaan op de eerste dag na je verlof. Het enige is dan dat je die datum pas weet nadat je bevallen bent. Als je op tijd opzegt heb je ook geen gedoe met uitwerken en kun je na je verlof gewoon beginnen. Als jij in je verlof gaat solliciteren weet je nieuwe werkgever ook waar hij aan toe is, namelijk dat je pas over een maand of 2/3 kunt beginnen. Dat zou een nadeel kunnen zijn, in deze tijd zijn er zoveel mensen op zoek naar een baan. En heb je onverhoopt geen nieuwe baan, dan blijf je gewoon zitten waar je zit en zoek je in de tussentijd iets anders. Succes met je beslissing!
Ik zou me niet schuldig voelen hoor, er is onzekerheid ivm reorganisatie en je werkgever kan dat schijnbaar niet wegnemen, dan ga je toch gewoon solliciteren? Alleen wel rekening houden met het feit dat je volgens mij dan geen ouderschapsverlof op kunt nemen bij je nieuwe werkgever, daar moet je geloof ik een bepaalde tijd voor in dienst zijn geweest.
Zéker niet schuldig voelen. Als jij weggaat, betekent dat misschien zelfs dat iemand anders kan blijven. Ik heb tijdens mijn verlof (na de bevalling) gesolliciteerd en een nieuwe baan gevonden. maar je kunt natuurlijk ook eerder solliciteren, zolang het maar duidelijk is wat dan je startdatum wordt. Werkgevers hebben in het algemeen geen probleem met iemand die na d'r verlof wil komen werken, als je de opvang maar goed geregeld hebt.
Ik zou me ook niet schuldig voelen hoor! Ik wil ook tijdens mijn verlof solliciteren voor een andere baan en hopen dat ik na mijn verlof ergens anders kan beginnen. Voornamelijk omdat ik mijn huidige werk echt zat ben! Leuke collegas, maar het werk komt me de keel uit!
Klopt, indien je bij je huidige werkgever ouderschapsverlof hebt lopen, dan komt dit te vervallen indien je bij een nieuwe werkgever in dienst komt. Bij een nieuwe werkgever moet je minstens een jaar in dienst zijn om het ouderschapsverlof op te mogen nemen. Maar dit is eenvoudig op te lossen door een baan aan te nemen voor het aantal dagen dat ik nu ook werk (excl. de ouderschapsverlof).
Niet schuldig voelen. Ik denk dat ik in mijn verlof ook voor een paar uur op zoek ga naar andere baan. Ik werk gedetacheerd en een werkplek ben ik tot nu toe zo lullig behandeld dat ik er echt niet terug wil. Er werd me zelfs verteld als ik bij hem in dienst was geweest hij me eruit geknikkerd had. Dus geen goede basis om verder te gaan.