Verjaardagscadeau

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vorige maand was mijn man jarig en kreeg van vrienden een VVV bon van een aardig bedrag, vreemd aangezien hun nooit veel uitgeven aan cadeaus en ik alleen een douchegel kreeg... maar erg lief natuurlijk.
    Nu keek ik net in het boekje waar deze te besteden is en het viel mij op dat de V&D hier nog in vermeldt stond.
    Nu zag ik ook dat het boekje uit juni 2015 komt, de bon dus waarschijnlijk ook, dat betekend dat ze deze niet hebben gekocht maar nog hadden liggen en dit cadeau hebben gedaan.
    Nu verbaasd dit mij eigenlijk niet, zie ze er best voor aan.
    Zo heeft mijn man ook eens voor zijn verjaardag een luchtje gehad, het viel hem op dat hij wel in een doos maar niet meer in de folie zat... achteraf bleek dat luchtje wat hij cadeau kreeg van zijn broer, een luchtje te zijn die zijn broer niet lekker vond ruiken en deze daarom weg deed.
    Persoonlijk zou ik dit echt nooit doen, vooral in het laatste geval zou ik een luchtje die ik niet lekker vind weggeven en niet inpakken en iemand cadeau doen.

Wat vinden jullie hiervan? Wel eens meegemaakt? Of doen jullie het zelf wel eens?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee ik niet, maar zou er geen probleem mee hebben.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee doe ik niet en ook nog niet meegemaakt eigenlijk..voor zover ik dat dan weet he haha

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik vind het not done.

Toevallig twee keer meegemaakt op verjaardagen van mijn kids dat ze een tweedehands boek kregen (van dezelfde mensen) De boeken zagen er op zich nog prima uit, maar roken muf en je kon het toch zien.
    Ik heb dan liever een nieuw boek van bijv de Action o.i.d. want niet iedereen heeft veel te besteden en het gaat niet om het bedrag, maar ik vind gewoon dat je iemand niet iets voor zijn verjaardag geeft dat al gebruikt is of wat je zelf gekregen hebt.

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Het idee om iets door te geven wat je zelf niet gebruikt vind ik helemaal niet gek. Maar dan zou ik het liever gewoon geven, niet per sé met een verjaardag. Of je moet het erbij zeggen. Dat zou misschien wel verschil maken.
    Bij mij komt er ook een gevoel van not-done boven. Aan de andere kant zou het in het kader van duurzaamheid wel een hele goede nieuwe trend zijn!! :)

Loeki82 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou willen dat dit wat meer geaccepteerd was. Zou een hoop schelen. Maar ik zou het (nu het niet gebruikelijk is) zelf nooit doen.

7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vind het een beetje triest van die vrienden. Persoonlijk vind ik het leuk om aandacht te besteden aan cadeautjes. Ik verwacht dat niet van iedereen terug hoor, maar een bon krijgen die ze overduidelijk nog hadden liggen zou ik echt niet leuk vinden. Ze hadden op zn minst de moeite kunnen nemen van die bon een andere bon of cadeaukaart te kopen. Zou me best schamen als vrienden er achter zouden komen. En een luchtje dat al is aangebroken vind ik echt not done, wie weet hoe lang het al open staat. Zoiets is na aanbreken beperkt houdbaar.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Haha ja da's waar.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Ik vind dat echt niet kunnen. Zelf nooit meegemaakt voor zover ik weet.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik vind het prima als mensen dit zouden doen bij mij. Geen probleem mee.

Ze hadden het alleen veel slimmer kunnen doen. Van de bon iets leuks voor zichzelf en ook wat voor je man. Hadden ze er zelf ook nog iets aan en kon je ook niet zien dat het al een oude bon was.
    Maar geld is geld.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Vaak parfum gekregen en niet mijn ding waren geen goedkope maar hier gaan ze dan naar m'n zus maar zeker niet voor der verjaardag.

Het zijn de kleine dingen die het doen, vaak vind ik moeite doen voor een passend cadeau super!

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vrienden van ons geven altijd iets kleins dat nieuw is, en dan nog een 'sigaar uit eigen doos' zoals kleertjes die hun kinderen niet meer passen. Zo houdt je het betaalbaar en nog leuk ook!

13. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik zou het zelf niet doen, maar het zou mij niets uitmaken als ik een doorgegeven bon kreeg oid.
    Mijn vader kreeg een keer van mijn oudste broer verschillende soorten bier in zo'n speciale verpakking.
    Later zag hij dat ze al 5(o_O) jaar over de datum waren, en heeft ze toen weggegooid.
    Ik vroeg of hij het had verteld tegen mijn broer maar dat vond hij lullig..had dus later gezegd dat het heerlijke biertjes waren:rolleyes:
    Ook duidelijk een oud kerstpakket cadeau oid. Dat vind ik dan wel asociaal..

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    Zo doe ik het ook. Maar de staat van de spullen moet dan wel goed zijn. Zo kan ik een stuk groter cadeau geven.

Het zou dan op Mp nog goed verkoopbaar moeten zijn.

@ts. Is de bon nog geldig? Zo ja dan is dat toch een best groot cadeau om iets nieuws moois mee te halen. Wat betreft parfum zou ik het zelf nooit geven. Maar als het nog vers ruikt lijkt mij dat niet echt een probleem. Smaken verschillen.

Deel Deze Pagina