Vanmiddag heb ik met mijn kids cake pops gemaakt. 'k Had bij de Lidl zo'n doos van 2 euro meegenomen. Ze waren best goed gelukt, maar ik liep tegen een paar dingen aan (deeg bleef erg klef, daardoor vielen de pops snel van het stokje, glazuur werd enorm snel hard) Dus: - welke mix is echt goed voor cakepops? (hoeft niet persé kant en klaar te zijn) - werkt een cake pop maker goed en zo ja, van welk merk? - welk glazuur wordt niet zo snel hard? 'k Ben benieuwd!
Oh ik heb die ook gehad en heb nog een paar doosjes bijgehaald. Je moet zorgen dat ze goed koud zijn voor je het stokje er aan doet en zorgen dat de chocolade ook goed zorgt dat het vast komt te zitten aan het stokje. Dat het snel hard wordt had ik ook, maar dat komt denk ik doordat het een soort chocolade is. Ik zet het volgende keer gewoon met bakje en al in een bak heet water. Ik vond het wel wat weinig chocolade. Dus dat volgende keer ook maar meer maken/halen.
Ik heb de siliconen bakvorm van de blokker/xenos gekocht. Kan je er 20 stuks per keer mee maken. Alleen moet je ze nog wel even bijwerken na het bakken. Heb gewone cakemix gebruikt. Glazuur van chocoladereep, maar dat wordt juist helemaal niet snel hard
ik heb ook de siliconenvorm van Blokker met gewone cakmix gedaan en ze zijn gelukt! Ik had smeltchocoa van de bakwinkel maar dat was heel stroperig. gewone chocola ging beter.
Zo'n siliconevorm is idd ook een idee. Ik hoor overal dat die cakepopmaker zo heet wordt en ik heb ook niet zoveel zin om het zoveelste apparaat weer te gaan kopen. Waren de cakepops van gewone cakemix droog? Die van de Lidl smaakten heerlijk, maar ik vond ze eigenlijk weer te klef om goed mee te kunnen werken.
De glazuur/chocolade constant warm houden met au bain marie. Het stokje eerst een halve centimeter in de glazuur/chocolade dopen voordat je ze in het balletje stopt. Daarna alle balletjes met stokjes 10 min in de vriezer voordat je ze in de glazuur/chocolade doopt.
Ik heb een elektrische cakepopmaker via bol gekocht. Na een heleboel oefenen werken wij meestal met muffinbeslag deze is lekker luchtig. Verder nadat je het stokje erin hebt gedaan deze even in de koelkast zetten zodat het glazuur goed hard word.
Ik heb voor een schaal een gewone cake gebakken en verkruimeld. Deel botercreme gemaakt. De cake door de botercreme mixen en balletjes draaien. Dát is nu echt cakepop deeg En dan door de gesmolten pure chocolade halen bijvoorbeeld, sprinkles of kokossnippers eroverheen. Of versieren met marsepein. De Leukste Taarten Maak Je Zelf!