Cake pop vraagjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannebc, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Vanmiddag heb ik met mijn kids cake pops gemaakt.
    'k Had bij de Lidl zo'n doos van 2 euro meegenomen. Ze waren best goed gelukt, maar ik liep tegen een paar dingen aan (deeg bleef erg klef, daardoor vielen de pops snel van het stokje, glazuur werd enorm snel hard)
    Dus:

- welke mix is echt goed voor cakepops? (hoeft niet persé kant en klaar te zijn)
    - werkt een cake pop maker goed en zo ja, van welk merk?
    - welk glazuur wordt niet zo snel hard?

'k Ben benieuwd! :D

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oh ik heb die ook gehad en heb nog een paar doosjes bijgehaald.

Je moet zorgen dat ze goed koud zijn voor je het stokje er aan doet en zorgen dat de chocolade ook goed zorgt dat het vast komt te zitten aan het stokje.

Dat het snel hard wordt had ik ook, maar dat komt denk ik doordat het een soort chocolade is. Ik zet het volgende keer gewoon met bakje en al in een bak heet water.

Ik vond het wel wat weinig chocolade. Dus dat volgende keer ook maar meer maken/halen.

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb de siliconen bakvorm van de blokker/xenos gekocht. Kan je er 20 stuks per keer mee maken. Alleen moet je ze nog wel even bijwerken na het bakken.

Heb gewone cakemix gebruikt.

Glazuur van chocoladereep, maar dat wordt juist helemaal niet snel hard

4. 2jees

2jees Niet meer actief

ik heb ook de siliconenvorm van Blokker met gewone cakmix gedaan en ze zijn gelukt! Ik had smeltchocoa van de bakwinkel maar dat was heel stroperig. gewone chocola ging beter.

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Zo'n siliconevorm is idd ook een idee. Ik hoor overal dat die cakepopmaker zo heet wordt en ik heb ook niet zoveel zin om het zoveelste apparaat weer te gaan kopen.

Waren de cakepops van gewone cakemix droog? Die van de Lidl smaakten heerlijk, maar ik vond ze eigenlijk weer te klef om goed mee te kunnen werken.

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    De glazuur/chocolade constant warm houden met au bain marie.

Het stokje eerst een halve centimeter in de glazuur/chocolade dopen voordat je ze in het balletje stopt. Daarna alle balletjes met stokjes 10 min in de vriezer voordat je ze in de glazuur/chocolade doopt.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik gebruik gewoon chocoladepasta als glazuur, en dip ze dan in de versiering.

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb een elektrische cakepopmaker via bol gekocht. Na een heleboel oefenen werken wij meestal met muffinbeslag deze is lekker luchtig. Verder nadat je het stokje erin hebt gedaan deze even in de koelkast zetten zodat het glazuur goed hard word.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Vond ik niet! Even kijken hoe het zit met de tijd, ik geloof dat ik ze 20min er in had.

10. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Ik heb voor een schaal een gewone cake gebakken en verkruimeld. Deel botercreme gemaakt. De cake door de botercreme mixen en balletjes draaien. Dát is nu echt cakepop deeg :p

En dan door de gesmolten pure chocolade halen bijvoorbeeld, sprinkles of kokossnippers eroverheen. Of versieren met marsepein.

De Leukste Taarten Maak Je Zelf!

Deel Deze Pagina