Hallo, meer mensen hier diet veel te verduren hebben gehad in hun zwangerschapsverlof? Ik heb nog 4,5 week te gaan en ik ben woensdag geopereerd aan een borstabces en heb nu open wonden. Doordat ik me zo zwaar ziek voelde van tevoren is mijn conditie weer ongeveer op het punt van net na de bevalling. Ik denk dat ik na de 10 weken nog onvoldoende opgebouwd heb om weer te kunnen werken. Ik werk in de verpleging in het ziekenhuis overigens. Om te moeten werken op een niveau alsof er niets is gebeurd gaat mij toch ver gaan. Zit er nu alvast over na te denken, zodat ik dadelijk niet voor verrassingen kom te staan. Ben erg benieuwd hoe anderen dit aanpakten en hoe anderen er tegenover staan. Groetjes
Ik zou in elk geval je werkgever op de hoogte houden, dat er complicaties zijn geweest waarvoor je het zkh in hebt moeten gaan en dat je daar nu ook nog van moet herstellen. En naarmate het einde van je verlof dichterbij komt, zul je je een beter beeld kunnen vormen van hoe het herstel verder gaat. Als je niet in staat bent om je werk te hervatten, zul je je ziek moeten melden. Misschien kom je via je werkgever nog wel in aanmerking voor een UWV-uitkering omdat het langere wegblijven nog zwangerschapsgerelateerd is. Ik heb geen lichamelijke complicaties gehad. Wel een 5 dagen durende zkh-opname van mijn toen 11 weken oude baby. Was erg blij dat ik al had gepland om wat vakantie op te nemen na mijn zw-verlof, want ik had er niet aan moeten denken om hem een paar dagen na zijn ontslag uit het zkh al naar een kdv te moeten brengen.