Na een aantal hele nuttige reacties in een ander topic overwegen we om onze vakantie aan het Gardameer in juni te boeken bij een van de volgende parken: Altomincio Family Parc Gasparina Village Beiden lijken ons ideale vakantieparken qua sfeer, indeling en voorzieningen. Het enige nadeel vind ik dat ze allebei niet echt op loofafstand van een gezellig plaatsje liggen. Vooral 's in de vooravond wandelen wij graag ergens naar toe om lekker wat te eten, waarna de kinderen 'thuis' lekker naar bed gaan. Maar om dat nou iedere avond op de camping te doen wordt ook zo eentonig. Bella Italië ligt dan weer wel ideaal, maar die vind ik weer zo erg groot en massaal. Of valt dat mee? Heeft er iemand nog tips voor kindvriendelijke parken met vaste accomodaties (stacaravans, appartementen, oid) die wel op loopafstand van een leuke plaats liggen? Grote kans dat het toch 1 van de 2 genoemde campings wordt, want allebei lijken ze me heerlijk, maar voor ik beslis wil ik nog even verder zoeken.
Bella Italia is idd erg groot, maar ik vond het qua drukte in juni erg meevallen. Veel lege kampeerplekken en stacaravans. Ik vind zelf Du Parc in Lazise erg leuk. Iets kleinere camping, op loopafstand van het leuke dorp. Naast Du Parc liggen ook nog andere campings, misschien zit daar wat tussen?
Ik ben ook niet zo van de massale campings, maar ben 3 keer in Bella Italia geweest (wel in het laagseizoen), en het beviel echt prima. Inderdaad op makkelijke loopafstand van Peschiera (ook een aanrader) - goede eetgelegenheden overal (óók op de camping zelf - superlekker restaurant met mooi uitzicht vanaf het terras) - en meerdere zwembaden/speeltuintjes op de camping, dus je hebt uitwijkmogelijkheden als het ergens te druk is. Enige nadeel vond ik de ellenlange wachtrij bij de receptie om te registreren (dat moet óók wanneer je met bijv. Eurocamp o.i.d. geboekt hebt), maar dat hoeft maar één keer bij aankomst. Even doorbijten dus...
Ik had het in je andere topic ook aangeraden, misschien vind je het niets, maar als je er overheen gelezen had met ik mij nog een keer , san benedetto is ook erg leuk. Ligt naast bella italia, dus leuke wandeling naar peschiera del garda, geen enorme glijbanen enz, maar een prima zwembad. Heerlijke restaurantjes, wij hebben het twee keer erg naar ons zin gehad.
Bella italia! Zijn vorig jaar voor het eerst geweest en gaan dit jaar terug. Erg leuk park! Wij vonden het helemaal niet groot of massaal en hebben er eind juli gezeten...
Ik heb je Gasparina Village aangeraden en wij vinden het daar geweldig maar het enige nadeel is misschien wel dat je inderdaad niet 's avonds even naar het centrum van Peschiera loopt. Voor ons niet erg want wij eten graag op het park, afwisselend in het restaurant, afhalen en zelf koken. En dan de kindjes daarna nog even naar de kinderdisco. Du Parc in Lazise ken ik niet, maar weet wel waar het ligt. Wij komen graag in Lazise, is een leuk plaatsje. En we gaan er ook altijd wel een avond eten als we daar zijn. Wat ik me wel afvraag: Du Parc ligt aan de doorgaande weg. Regelmatig zien we daar dan mensen richting het centrum lopen over een soort van voet-/fietspad waarbij wij dan zoiets hebben 'daar zou ik toch niet echt prettig lopen', zeker met kinderen. Ik vraag me dus af of dat nu de normale route naar het centrum is of dat er toch nog een prettigere (veiligere, rustigere) route is?
Je kunt ook langs het water nasr het centrum lopen. De camping heeft nogal een hoogte verschil. Wellicht dat de mensen op het hogere gedeelte ervoor kiezen om via de drukke weg te lopen, dat is voor hen immers dichterbij. Wij stonden destijds bijna aan het water, dus liepen langs het water naar het centrum.
San Benedetto en Du Parc heb ik bekeken en zien er allebei mooi uit, maar ik heb het idee dat dat net even te veel echte campings zijn, en wij zijn niet zo van die campinggangers. De andere parken die we overwegen zou ik zelf meer als 'vakantiepark' omschrijven (slaat misschien helemaal nergens op, maar ik heb daar meer een gevoel bij dat dat is wat wij zoeken...). Maar ja, qua ligging wel allebei wat fijner. Moeilijk moeilijk.
Oke, dat kan dus wel. Nu zou ik, als ik op het hogere gedeelte zat, nog steeds voor de weg langs het water kiezen zoals ook Molensteen zegt. Zou niet met mijn kinderen langs die weg willen lopen.
Gasparina Village is ook een vakantiepark, daar is geen caravan of tent te vinden. Nou ja, vakantieparkje dan want zo groot is het nu ook weer niet. Camping Gasparina ligt wel vlakbij, maar staat er echt los van. Ik heb eens gekeken naar de andere die je noemde en dat is dan wel weer meer een camping volgens mij. Zag tenminste veel stacaravans op de foto's in ieder geval.
Dat klopt, maar zowel gasparina als altomincio hebben (afgaande op de foto's en reviews iig) niet dat typische campingsfeertje. En zijn geen rommelige velden met caravans en tenten, en grote sanitairgebouwen (allemaal niets mis mee verder, maar ik vind dat gewoon persoonlijk niet zo'n gezellige sfeer).
Hier bella Italia fan gaan dit jaar voor de 8e keer met een groep van bijna 20 volwassenen en dan nog de kinderen. Zodra wij vertrekken boeken we meteen weer voor het jaar erop. En wat betreft je vraag... perfect te doen qua wandelen naar peschiera!
Als je de sanitairgebouwen en kampeervelden niet wil, dan zou ik ook niet naar bella italia gaan, want die heb je daar natuurlijk ook. Du parc en bella Italia zijn wat dat betreft gelijk, alleen is de eerste wat kleiner.
Ik snap het hoor, wij gaan ook niet voor niets naar Gasparina Vorig jaar trouwens voor het eerst naar een camping geweest. Viel niet tegen, maar ik heb er dan ook niet zoveel van de kampeerplekken gezien. En we zaten zelf uiteraard in een (luxe) stacaravan. Ook heb ik niet zoveel met sanitairgebouwen. Ben erg gesteld op een eigen, alleen met mijn gezin te delen, toilet Dat is overigens ook een groot voordeel van Gasparina: als je bij het zwembad ligt en je moet, dan loop je even naar je eigen appartement om naar het toilet te gaan. Of om even iets te pakken bijvoorbeeld, ideaal.