Fietsstoel voor groter kindje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antares, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoi,

op dit moment hebben wij een bobike voor achterop..maar de been houders zeg maar zijn op hun langst en mijn dochter port nu met haar knieeen in mijn kont. Ook heeft ze weinig ruimte om te zitten, ze zit echt bijna tegen mijn rug aan. De bandjes om haar vast te houden......tsjah die passen zelfs al niet meer!!

Ze komt dus boven de stoel uit, maar dat is het probleem niet. Ik heb een speciale drager voor de bobike omdat hij anders niet op mijn mama fiets pastte, maar die gaat maar tot 25 kg...het zitje trouwens ook!!

Mijn dochter is 3,5 en kan nog niet zelf fietsen. Op een los zitje zitten is geen optie zoals voor oudere kindjes. Ze is qua ontwikkeling nog jonger doro achterstand in ontwikkeling.

Heeft iemand tips voor stoeltjes?

Groetjes,
    Miranda

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat vervelend zeg dat ze niet meer lekker lijkt te passen!

Mijn dochter van 4 (halfjaar terug 105, 17kg) past nog best wel in het stoeltje achterop mijn fiets. Ook Bobike trouwens. Ze kan wel niet meer echt in de gordels en haar benen zitten ietwat ongelukkig, maar gaat eigenlijk prima nog. Knietjes komen ook echt niet in mijn rug..

Wat vervelend trouwens dat het zitje niet op je mama-fiets paste. Gek eigenlijk zeg.. Het is toch een mama-fiets?! Maar wat betreft gewicht moet het toch nog wel even kunnen dan? Of is je dochter 20kg?

Heb je al eens gekeken of het zitje op een andere fiets beter zit? En ze dus ook niet meer met haar knietjes in je rug port?

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ze is bijna 24 kg.... en ook al langer als 110cm....

Ja ze is groot voor haar leeftijd, groter als mijn neefje van 5,5.....

Zelfde probleem met haar wandelwagen ;) Maar daar zijn we al uit, ze mag in de wagen als we ergens ver weg gaan, dan de baby in de draagdoek..... En als het kleine stukjes zijn moet ze zelf lopen.

Maar de fiets, tsjah...moeilijk issue ook weer hahaha.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    en het is een union van de halfords, en die raadde me toen zo een beugel aan dat dat beter zat en ik nog tassen eronder kon doen (heb ik echt nodig voor boodschappen enz) zonder tassen geen probleem!

Maar dan nog zit ze met haar knieeen heel hoog, lijkt me voor haar neit prettig...dat ze in mijn kont porren is niet zo erg hahahaha

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Inderdaad een groot meisje hihi! :)

Denk dat het lastig wordt haar nog knap achterop mee te krijgen met haar lengte eerlijk gezegd. En als de speciale drager ook niet meer gewicht aan kan.. :( Snap je probleem!

In van die 'ouderwetse' zitjes kan ze dan waarschijnlijk ook niet knap zitten.. Zo'n ijzeren frame (ook om de buik) met van die stepjes.. Hopelijk snap je wat ik bedoel..

Wij hebben zelf ook nog een bakfiets, dus dat kan bij ons ook nog nu. Maar om die nu speciaal te gaan kopen omdat ze niet meer achterop kan haha. Beetje overdreven ;) Fietskar anders?

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wat jammer dat ze juist bij een mama fiets zo dicht tegen je aanzit. Wij hebben dit wel als ze bij mijn man achterop zit. Maar op mijn mamafiets voel ik geen benen als mijn dochter achterop zit. Ik heb ook een bobike stoeltje en mijn dochter van 4 is 110 cm en 17 kg en past er nog prima in ook de gordel gaat nog met gemak dicht. Ik heb wel het hogere achterzitje ik weet niet welk model jij hebt ?

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    die hogere, waar je een deel vanaf kan halen om er een lage van te maken (nooit gedaan)

Krijg de riempjes met moeite nu dicht met haar winterjas aan.....het gaat nog net..maar kan niet lekker zitten net zoals met de knieen.

Ik ben zelf ook niet de dunste misschien is dat het verschil met de ruimte!!

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    fietskar...aan gedacht zo een die je ook als wandelwagen kan gebruiken snap je?

Maar euhm, die zijn prijzig hahaha, moeten we ff voor sparen dan.....maar is idd een optie. Al zou ik toch liever een stoeltje achterop hebben....

Maar niemand die stoeltjes merken weet voor grotere kindjes.

En dan idd niet die stalen met steuntjes...de voetjes moeten echt nog vast gezet worden en zijzelf ook....ben anders bang dat madam kijk mama!! en draai draai.....dat ze eraf valt hahaha.

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik heb voor mijn zoon van pas 4 jaar het stoeltje van gmg,met gordel eraan. Het is eigenlijk voor kindjes vanaf 6 jaar,maar aangezien meneertje 1m26 bij nu 24 kilo is is er geen andere optie. Hij is te zwaar en veel te lang voor bobike maxi + stoeltje. Suc6 meid,hoop dat je snel een ander stoeltje kan vinden.

10. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Ik was laatst op de jongegezinnenbeurs en bij de stand van bobike vertelde ze dat ze speciale verlengstukjes hebben voor de voetensteuntjes, misschien is dat een optie, dan kan je dochter goed haar beentjes naar beneden doen.
    Verlengstukjes (maxi, maxi+ en junior) - BOBIKE

Succses ermee.

Gr. Kili

11. Hester

Hester Niet meer actief

Kili dat is een goede tip! Onze zoon past nog net in zijn bobike stoel, riempjes kunnen nog vast maar zo'n verlengstukje zal wel fijn zijn.
    Hier overigens een gazelle bloom en daar zit hij helemaal niet tegen mijn rug aan met zijn knieeen - is nog best wel ruimte. Hij is overigens 4,5 jaar; ruim 115 cm en 21 kilo dus ook groot. Maar ik laat hem niet alleen fietsen: te ver (30 minuten) en te druk in het verkeer.

Deel Deze Pagina