Naar de basisschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lucky, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of niet hele dagen naar school.

1. Ja

2. Nee

3. Kijken wat mijn kind aankan.

4. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier geen wendagen en meteen hele dagen naar school, dus denk ook dat ze snel went. Juf belde net dat het goed ging, Eva stopte snel met huilen en keek lekker mee. Ze was wel wat stil, maar dat is logisch natuurlijk. Denk dat ze over een paar weken graag zou willen dat ze stil was ;). Op mijn rapporten stond altijd:: Vera is een lief meisje en babbelt graag, soms iets teveel. Ik vermoed dat we straks Vera kunnen vervangen door Eva :).
    Ik vond het wel lief dat de juf belde, echt super!

Is het al 12 uur? :p

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat rapportverhaaltje klinkt herkenbaar :)

Overigens wat misschien wel een idee is... Hier keek vaak een andere ouder nog even door het raampje van de klas.
    Vaak zat ze dan bij juf en was alweer stil.
    Het is echt puur het afscheid wat ze vervelend vond.

3. luuus

luuus Niet meer actief

onze dochter is ook voor het eerst vandaag... ze had er helemaal zin in :D toen we vanochtend weg gingen vond ze het wel ff spannend maar ze ging al lekker bij de kindjes in de kring zitten... net gebeld en het gaat helemaal goed gelukkig!

wou dr eerst ook smiddags al halen maar denk dat ik dr toch de hele dag laat gaan nu het zo goed gaat..

vinden jullie het zelf ook moeilijk? zit zelf echt de uren weg te kijken op de klok voordat ik dr kan halen!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Inmiddels niet meer... Dat went echt :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op jullie school is dan zeker continuerooster? Hier dus niet en ik ga haar zo halen. Geen idee hoe lang ik er zonder kinderen over loop dus ik ga alvast. Heb flink kunnen opruimen (de zolder moest weer eens gebeuren) dus heb geen tijd gehad haar te missen en de uren weg te kijken. Net snel nog een appel op en zo met Eva een boterhammetje eten en weer naar school.

Leuk trouwens dat er zoveel kindjes hier zijn die vandaag voor het eerst naar school gaan :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou Eva was heel vrolijk en druk toen ik haar van school haalde en ze had volop praatjes, ben helemaal op de hoogte, wel leuk, want over het kdv vertelde ze haast niets. De juf vond het ook goed gegaan, ze was wel wat stil maar moest op het eind af en toe wel lachen, dus ze komt al wat los. Volgens mij heeft ze wel zin om zo weer naar school te gaan. Alleen Lars was wel vervelend, want die ging de hele tijd kusjes geven en ze wilde er maar 1 ;). Heb gezegd dat als hij door blijft gaan ze maar een beetje boos moet worden. 'En dan zeg ik het ook tegen de juf!'

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Spannend verder he.

De tijd komt dat je bijvoorbeeld na de kerstvakantie zo als nu s morgens zegt zo de vlag gaat uit en je zegt een twee drie lekker naar school jij en je denkt zo deze vakantie hebben we ook weer overleefd haha.

;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen is vandaag ook voor het eerst naar school :) Hij heeft begin december wel een paar keer gewend en dat had hij ook wel nodig om een beetje ehh te wennen :)
    Vanmorgen zei hij wel dat ie geen zin had om naar school te gaan, maar verder ook geen drama's. Onderweg vond ie het wel weer ok en hij ging ook netjes in de kring zitten.
    Hij gaat wel meteen hele dagen (hier ook continu rooster) en op dinsdag, donderdag en vrijdag 's middags ook naar de BSO. Denk dat het ook niet zo'n drama zal zijn, want hij is ook gewend om hele dagen naar het kdv te gaan.
    Ik vind het zelf nog wel een beetje spannend, weer zo'n nieuwe fase :)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha dat denk ik ook wel ;). Heb met wat moeders gesproken en die zeiden al dat ze flink zal veranderen. Eva is nu namelijk meestal een heel lief en schattig meisje, maar ik bereid me alvast voor op minder nette woorden en minder lief gedrag :).
    Het weg brengen net ging heel goed, ze ging uiteindelijk zelf zitten en hoefde niet te huilen. Toen ik voor het raam nog even zwaaide lachte ze zelfs :)

10. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Hij is vandaag dus voor de eerste keer geweest en toen ik hem ophaalde vroeg ik of hij weer wilde om 13.00 of niet. Nou, hij wilde toch wel weer heel graag. Toen ik hem om 15.00 ophaalde had hij het hoogste woord. Mama ik word nu groot, toch? Ik heb ook aan de juf gevraagd hoe het was gegaan, prima. Dus ik ben al blij dat het zo goed gaat, het is natuurlijk wel de eerste dag, maar die is alvast goed gegaan. Groetjes lucky.

11. luuus

luuus Niet meer actief

haha hier hetzelfde lucky, onze dochter had ook grote praatjes van nu ben ik echt heeeel groot he. wij hebben indd ook een continurooster elke dag van half 9 tot 14.45 en woensdag middag vrij dan:D

12. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ikzelf zou kijken naar het kind, maar heb je er uberhoubt wel iets over te zeggen dan vraag ik me af?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe hele dagen en wanneer nodig kan ik hem altijd nog een keertje thuishouden. Ik ga er niet gelijk van uit dat het niet zal gaan.

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dochter ging eerst halve dagen en nu mag ze zelf kiezen of ze 's middags wil. Op maandag moet ze sowieso een hele dag, op dinsdag en donderdag mag ze het van ons zelf aangeven.

Ik vind het wel prima om zo te starten. Ze is een enthousiast meisje dat overal vol in duikt en veel indrukken op doet. Voor haar is het prettig om rustmomenten te hebben. Zelf vind ik het ook prettig om in het schoolritme te groeien.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier helaas geen keuze, ik werk 3 dagen per week, dus in die dagen gaat ze de hele dag. Op woensdag en vrijdag ben ik vrij, en dan gaat ze dus alleen 's morgens. Als ze een middagje thuis zou blijven, moet ik er een vrije dag voor opnemen dus dat is alleen als t echt niet anders kan...helaas..

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ga uit van hele dagen, maar heb geantwoord: kijken wat m'n kind aankan. Dat moet wat mij betreft altijd het vertrekpunt zijn. En ik denk dat zoonlief het aankan om hele dagen te gaan (continurooster, dus van 8.30 tot 14.30).

De eerste twee weken nog geen BSO. Daarna zullen we zien, of hij naar BSO gaat of dat we dat echt nog too much voor hem vinden (dat wordt een lastige voor me: na die eerste 2 weken zit ik een week in de VS voor m'n werk, dus moet papa die afweging maken...).

Deel Deze Pagina