bedtijd kleuterschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje gaat over 2 maanden naar school,hij gaat nu om 20.30 uur naar bed. beetje laat maar hij slaapt gewoon laat (rond 22 uur)
    hoe laat gaan jullie kindjes naar bed in groep 1 ?

gewoon even nieuwschierig;)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    19.00 uur

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hoe doen jullie dat toch?:)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

dat gaat dadelijk van zelf. Let maar op die gaat snel doodmoe binnen komen de kleuterschool is zo intensief.

Hier mijn zoon voor zijn vierde sliep hij rond 19.30 daarna toen hij net naar school ging werd het 17.30 hij was dan kapot.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ze gingen hier al rond 19.00 uur naar bed en dat is voor Lianna nu niet veranderd.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon om 18.30/19.00 uur.

Wat gaat ie nu laat naar bed zeg, laat je hem nog slapen tussen de middag of veel uitslapen? Dat ie zo laat pas gaat slapen... vind dat echt laat voor een kleintje hoor..

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    tussen 19.00uur en 19.30uur naar boven, douchen en dan naar bed...
    mijn zoontje (nu 6 jaar, groep 3) lag dan wel in bed maar vaak ook nog heel lang wakker....

het dochtertje van mn vriendin is 7 jaar, gaat tussen 19.30uur en 20.00uur naar boven, douchen enzo en slaapt gewoon niet voor 22.00uur en die heeft energie voor 5!!!!

tis maar net hoeveel energie je kindje heeft maar idd zoals al werd gezegd is begin basisschool heel erg intensief....
    net als de 1e dagen na de vakantie....

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dat komt vanzelf. Ze slapen vanzelf wel als ze echt moe zijn. Hier brengen we Sem om 19:00 naar bed, maar soms valt hij pas om 20:30 in slaap. Dan gaat hij nog even lekker lezen ofzo. Maar meestal slaapt hij een kwartier later al.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe laat is je kindje nu wakker dan?

Mijn jochie gaat volgende week voor het eerst naar de basisschool. Hij ligt er nu om 19.30 in, en dan slaapt hij voor 20.30. En meestal is hij dan rond half 8 weer wakker. Ik denk dat hij straks wel vlotter inslaapt, en dus ook wel mooi tussen 7 en half 8 wakker wordt.
    Maar ik denk dat het ook even proberen is..

10. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Sem gaat nu rond 7 uur/half 8 en slaapt meestal binnen 5 minuten. Het wordt wel eens wat later, maar daar heeft hij geen last van..wordt niet chagrijnig oid.

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    19.00 maar dat was altijd al zo

12. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier rond 19.30/20.00 uur en dan slaapt hij na 5 min ongeveer.
    Het was hier ook altijd al zo, is niet veranderd omdat hij nu naar school gaat.

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Mijn stiefzoontje ging altijd rond 20.00/20.30 naar bed en sliep dan tot een uur of 9.00. Als hij naar school moet, gaat hij om 18.30/19.00 uur naar bed, hij moet dan om 7.30 zijn bed uit en we moeten hem meestal wakker maken en in de weekenden rond 19.00/19.30 naar bed en is hij rond 8.00/8.30 wakker net als dochter.

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Toen mijn oudste naar groep 0 ging is ze om 19.00 naar bed gegaan.
    Nu zit ze inmiddels in groep 2 en ik leg haar nu rond half 8 in bed.

15. Yelice

Yelice Niet meer actief

19.30 gaan ze beiden naar bed.
    maar voor mijn zoontje is dit eigenlijk te laat.
    Het probleem is alleen mijn zoon en dochter slapen samen en ik hoef me dochter niet al om 19 uur op bed te leggen want dan slaapt ze gewoon niet en mijn zoontje eerder op bed leggen doet hij niet want dan weigert hij te slapen.

16. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa zitten nu voor de 2de week in groep 1.Voorheen gingen ze om 19 uur naar bed.Nu is het om 18 uurr naar boven en liggen ze om 18.30 in bed.En slapen vrijwel meteen.Ze hebben de slaap echt nodig hoor.Soms hoor ik ouders die laat eten(kan wel aan het werk liggen natuurlijk) en dat de kleinde kinderen dan pas om 20 uur in bed liggen.Dan kunnen ze niet eens de klok rond slapen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Tussen 19.00 en 19.30 uur, maar dat gaat al jaren zo, dus daar hoefde ze niet aan te wennen.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ach hier zie ik kinderen van die leeftijd gewoon nog rond half 9 buiten spelen en in het weekend om half 12 dus sommige mensen hebben totaal niet gehoord van het woord opvoeding :p ik vind het wel sneu voor die kindjes want vaak zijn dat echt stoorzenders in de klas (druk , logisch ze zijn eigen moe, vaak dwars e.d.) Dean zit gelukkig in een klas waarbij dat niet echt gebeurd, heel soms merk je het na het weekend op maandag.

Zelfs in het weekend gaan ze bij ons voor 20 uur vaak naar bed (uitzonderingen van hele bijzondere dagen daar gelaten maar dan zijn we in elk geval onderweg naar huis al en bijna thuis :D )

Ritme is zo belangrijk en dat begint echt al vanaf week 1, als je ze aanleert elke dag zelfde tijd naar bed en zelfde tijd op (ik heb ze ook altijd wakker gemaakt tussen half 8 en 8 uur sochtends) heb je ook amper problemen met niet slapen of te vroeg uit bed e.d. hier wachten ze gewoon op me omdat ik toch wel kom, sinds een paar weken komt de oudste me wel eens halen maar dat is dus precies rond die tijd dus dan mag het natuurlijk ook.

Je kan niet verwachten als je je kindje altijd om 22 uur naar bed heb gedaan en dan als het ineens naar school toe moet vroeg naar bed doen dan krijg je vaak problemen daarmee.. zelfde geld voor uitslapen ik vind uitslapen voor een kind van 2 echt onzin, gewoon normale tijd uit bed en niet pas rond 10 uur ofzo, maar wel uit bed halen als je moet werken houd dan gewoon 1 vaste tijd aan en geef bv een half uurtje langer op vrije dagen maar blijf in dat zelfde uur. Het is gewoon verwarrend.

In het weekend mogen ze iets uitslapen en dan is het meestal half 9 / 9 uur, vind ik ook al laat zat , ook voor mezelf, je kan beter wat vroeger naar bed toegaan als je moe bent als uitslapen...

19. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Onze oudste (nov 2006) ging om half acht en gaat nu om half zeven naar boven en slaapt dan binnen een paar minuten. Hij heeft het echt nodig om ruim de klok rond te slapen. Hij slaapt samen met zijn broertje van twee, die zit nu in de fase dat hij zijn middagslaapje nog echt nodig heeft, maar 's avonds dan wat langer wakker is. Hij ligt dan om acht uur echt plat.
    ik denk dat je het beste naar je kindje zelf kan kijken. De ene heeft gewoon meer slaap nodig dan de ander. Als ik mijn oudste niet op tijd naar bed breng heeft hij de dagen daarna de ene huilbui na de andere en heeft hij erg veel ruzie met zijn broertje, niet echt een optie dus.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier gaan ze alle drie inmiddels alweer een behoorlijk tijdje om rond 19.00-20.00 naar bed en zijn ergens tussen 05.00-07.00 smorgens weer wakker.

Over ruim 4 weken gaan de oudste twee naar groep 1 en heb geen idee of het vroeger zal worden. We kijken wel waar ze aan toe zijn, al hoop ik niet dat het vroeger zal worden want vind bijv 18.30 zo vroeg, dan zitten we vaak zat nog aan tafel. Maar we zien wel hoe het loopt.

Liefs Hanneke.

Deel Deze Pagina