Na hoelang binnen lopen ook buiten op harde stenen lopen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by humptydumpty, Sep 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Onze jongste loopt nu een dikke drie weken los binnen. Ze loopt redelijk stevig, maar valt ook nog wel regelmatig, maar wel vrijwel altijd gewoon op handjes en knietjes. Vooral als ze moe is valt ze soms wel een paar keer in 5 minuten. Op dit moment vind ik haar daarom totaal nog niet klaar om buiten op stenen te lopen. Bij ons kdv vinden ze het volgens mij maar raar dat ik haar niet buiten op het speelpleintje met harde tegels wil hebben... Ze hebben me al meerdere keren gevraagd om schoenen voor buiten mee te geven, "want ze loopt nu toch?". Ik vind dat ze pas buiten mag lopen als ze binnen bijna niet meer valt en niet meer zo "waggelt". Maar hoelang duurde dit bij jullie kindjes? Ik vraag dit vooral aan de mama's van vroege lopers, omdat vroege lopers volgens mij meer tijd nodig hebben om echt goed stabiel te kunnen lopen dan late lopers. Ze is nu overigens 11 mnd.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Oei tja. Hier was het binnen lopen = buiten lopen.

Als je de oudste ziet stuiteren had ik heeel lang kunnen wachten ;)

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Mijn dochter liep ook met 11 mnd los ... ook gelijk buiten. Wel deed ik altijd een spijkerbroekje, of ander broekje met wat dikkere stof aan, zodat niet gelijk haar knietjes open lagen door vallen. Al moet ik zeggen dat ze als het echt heel warm was wel eens een legging aan had. Tsja, ze moeten het toch leren. Ik vind het zelf juist belangrijk dat ze lekker buiten kunnen spelen en lopen. Nog steeds valt ze vaak genoeg, maar de eerste keer dat ze echt schaafwonden heeft opgelopen op de knieën was ze al ruim anderhalf, dus in die zin denk ik niet dat het veel kwaad kan om haar buiten te laten lopen? Als dat tenminste je angst is? Wij waren zoveel buiten dat het niet in me op is gekomen om haar buiten niet te laten lopen ;)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook gewoon naar buiten. Kan dr moeilijk opsluiten en vallen hoort in mijn ogen nou eenmaal bij t leven. Ze gaat nog wel vaker en harder vallen.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,923
    3,944
    113
    Ze zeggen vaak wel eerst 6 weken los lopen dan schoentjes kopen. Dus dat zou ik afwachten maar daarna lekker buiten stappen!

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij gingen met de babywalker al een halve kilometer ofzo buiten wandelen.
    wel een late loper en mocht ook van de fysio om zelfvertrouwen te kweken. Wel met goede schoentjes

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter loopt nu een week en ook gelijk buiten hoor, ze ging zelf dus ik hou haar niet tegen ;)

8. misiri

misiri Lid

Dec 30, 2013
    82
    3
    6
    Mijn mannetje liep met 10 maanden los en ben er nooit mee bezig geweest of hij wel of niet buiten kon lopen. Hij gaf dat zelf aan en wij vonden dat goed. Tuurlijk valt hij daar ook maar zie binnen net zoveel gevaar met losliggend speelgoed en tafelpunten... loopt nu pas echt stabiel dus weet niet of je het nog ruim een maand tegen wil houden. Maar ik ben ook echt van doen wat goed voelt!! Dus luister vooral naar je eigen mamahart die heeft het altijd goed.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier liepen ze ook meteen buiten als ze konden lopen.
    Ze liepen dan of op bobux buiten of op de echte eerste loopschoentjes.
    Heb er nooit over nagedacht het vallen op straat weten wel hoe ze zich op moeten vangen en met vallen en opstaan worden ze groot 😊

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier ook meteen, op leren slofjes.

11. Rombely

Rombely Niet meer actief

hier ook 11 mnd en heb hem meteen buiten laten lopen. Veel vallen ook nog, maar beter dan kruipen buiten met die knietjes (was het mooi weer dus binnen houden ging zowiezo niet). En volgens mij valt ie buiten echt minder dan binnen.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ze waren toen ze buiten liepen overigens 9, 14 en 12 maanden.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,184
    10,755
    113
    Ja gewoon direct ook buiten stappen hoor! Moet zeggen dat ik zoontje ook rustig buiten laat kruipen in een tuin of speeltuin ofzo, (13 mnd, zet nu net echt meerdere losse stappen) als de ondergrond hem niet bevalt gaat hij als een spinnetje op handjes en voetjes. Hij valt /plotting meestal lekker zacht op zijn luierkont trouwens

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ok, ik ben voor de verandering dus weer eens te voorzichtig :). Ik vind het vooral een eng idee dat ze op haar hoofdje zou kunnen vallen op de harde stenen, maar misschien heeft dat meer met mijn angsten dan met haar lopen te maken. Ik denk dat ik toch nog even een week of drie wacht met echte schoenen kopen, al was het maar vanwege hoe snel voetjes groeien en daarna mag ze dan ook echt buiten lopen.

Ik liet haar trouwens ook wel gewoon op speelpleintjes kruipen hoor. En op gras, zand en van die zachte speeltuin ondegrgronden lopen mag ze ook. Het gaat me echt om het lopen op stenen, omdat je dan zo hard kunt vallen.

Ik hoop dat ze snel wat stabieler loopt. Ik kan me van haar zus niet meer herinneren dat zij zolang zo heeft gewaggeld, maar dat had er wellicht mee te maken dat ze een late loper was.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik snap je gedachten/angst wel.

Hier heb ik alleen ervaren dat ze harder vallen als ze harder kunnen lopen. Ze vallen misschien wel vaker als ze net lopen, maar hier ging dat niet heel hard.
    Pas als ze gaan rennen etc dan vallen ze vaak harder.

Ik liet de oudste eerst nog op slofjes lopen. De jongste heb ik wel schoenen gegeven, maar die ging echt in hardje winter lopen en er moesten gelijk inlegzooltjes in.

16. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hangt van je kind af, denk ik. Ik heb dl pas (los) buiten laten lopen toen ik zag dat ze binnen niet meer op haar hoofd viel (die liet zich als baby gewoon op haar hoofd vallen).
    Tot die tijd mocht ze wel buiten maar dan hield ik haar kraag vast ofzo.

17. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook direct buiten, op Shoesme Babybroof schoentjes, die zitten tussen slofjes en schoentjes in.
    Je kunt kinderen moeilijk inpakken in bubbeltjesfolie of de hele dag een helmpje opzetten, vallen en opstaan hoort voor mij bij het leven. Lekker laten ontdekken :) Ze leren ook van het vallen, bijv dat jezelf van de bank af gooien niet prettig is, en je het beter voorzichtiger kan doen. Zo leren ze uiteindelijk ook hoge klimrekken beklimmen terwijl ze zelf de gevaren steeds beter kunnen inschatten, al is de eerste keer op zo'n klimrek ook doodeng om te zien/vertrouwen, evenals de eerste keer zwabberend losfietsen enz enz enz.

Share This Page