Ik het namelijk effe gehad. Hij slaapt na bijna 10 maanden nog niet door. Een paar nachten wel en dan is het weer zover.Wel 1-3 uur lang klaarwakker of te onrustig om in slaap te vallen. Ik ben gewoon doodop. Hij was dus nooit een goede slaper en ik weet nooit wat de nacht zal brengen. Het maakt allemaal niet uit hoeveel hij overdag heeft geslapen, waar hij geweest is, of hoe laat hij gaat slapen! We gaan nooit 's avonds weg dus het zal niet aan onrust of onregelmaat liggen. Het is Altijd even aankijken. En dan het jammeren de hele dag door. In pricipe is het een vroljik kind die van lachen en stoeien houdt, maar sinds hij op z'n knieen kan zitten en nu sinds 1 week kan staan blijft hij jammeren. Om alles. Niets kan lang duren zonder te jammeren weer! Dan gaat hij staan maar jammert omdat hij niet terug kan. En dan doet hij het opnieuw. Ik kan hem nie eens in de box zetten want dan gaat ie weer staan en huilen of vallen. Wil natuurlijk overal bij als ik 'Nee"zeg gaat ie dus weer huilen! En blijft vervelend doen. Ik probeer hem af te leiden maar wil nooit lang lukken. Ik kan werkelijk de kamer nie uit, gaat ie jammeren. Dan geef ik hem een wafeltje of zo, zodra het op is gaat ie weer jammeren want wil hij niet in de stoel. Ook met avondeten, een paar happen en weer is iets niet goed! Ik ben een thuisblijf moeder, dus ik ben er altijd met hem de hele dag door. Ik kan niet eens even zitten dan komt hij naar me toe om te staan en dan weer jammeren. Naar buiten is ook geen pretje want heeft hij geen rust om in de wagen te zitten. Het begint me op te breken!Ben helemaal op! Ik weet niet of het zo'n periode is, maar zeeer vermoeiend! Het lijkt dat hij eigenlijk van alles wil maar wil hem soms niet lukken. Hij kan allang tijgeren, sindskort kruipen en nu ook staan. Lang alleen spelen wil ook niet lukken meer. Help, zijn er lotgenoten?
Jep, hier is een lotgenoot. Mijn mannetje is ook heel vrolijk, maar alleen als hij de volle aandacht krijgt. De box gaat binnenkort de deur uit, want daar wil hij absoluut niet in, dan krijst hij net zolang totdat ik hem eruit haal. Ik ben af en toe erg blij dat ik aan het werk kan, want dan kan ik even een beetje bijkomen. Ook 's nachts gaat het hier nog niet echt goed. Het gaat al wel beter dan eerst, wordt vaak nog maar 1 of 2 keer wakker voor een speentje, maar is wel rond half 6 weer wakker. Ik zit er soms ook helemaal doorheen hoor. Ik begrijp je erg goed. Jesper is een lieverd, maar wel een ontzettend vermoeiend handenbindertje!
Ik kan je niet helpen maar ik ga zeker mee lezen ik wordt op het moment hondsdol van madam! Maar slapen doet mijne " gelukkig" wel!
Hoi, Ik heb iets wat misschien kan helpen. Bij mijn dochter heb ik achter de oorlelletjes een druppeltje lavendelolie gesmeerd, er even bij blijven tot ze in slaap viel en heb ik dan vaak een droomprinses. Ik had het ook weer van iemand gehoord die slaapproblemen had, en dacht baat het niet dan schaadt het niet. Het is verschrikkelijk als je nachten gebroken zijn, want je komt zelf helemaal niet meer op krachten. Veel succes. Groetjes Monique76
vind ik wel interessant van die olie, wat voor een moet ik nemen dan? Ben (stom genoeg )blij dat ik niet de enige ben! Soms heb ik gevoel dat het alleen maar mij gebeurt. En omdat iik zo doorheen zit denk ik soms (heel erg stom), hij gunt het me niet om te slapen, om te eten,naar buiten te gaan want dan is het weer jammeren! Ik speel ook met hem, maar eenmall ik weg ben, je raadt het al! Ik denk dat hij gewend is aan veel aandacht omdat hij veel met mij is. De box wil ik nu nog niet wegdoen, laat hem toch maar staan. Nu is die niet zo bruikbaar omdat hij toch gaat staan en vaak vallen vervolgens en huilen, maar eenmaal hij stabiel gaat staan en zitten gewoon even daarin laten, dan maar huilen. Dan weet ik zeker dat er eigenlijk niets mankeert en dat het uit verveling is!. Wat doen jullie kindjes zo op een dag? hoe spelen ze?Waarmee?
Jeetje meiden... Komt me bekend voor, maar Damani is 6 maanden.. Hij heeft dus zulke periodes, nu ook weer, hij wil overdag niet slapen... Dan is het een drama om hem in slaap te krijgen, en als iets niet lukt kan hij hard schreeuwen... Zal het temperament zijn of een fase ? Ik hoop dat dat lavendelolie helpt, ga het eens proberen voor overdag ! Werkt dat rustgevend ? -X- suc6 mama's leef met jullie mee...
Lavendel werkt inderdaad ontspannend/rustgevend. Ik heb een cosi-bag en daar zit ook lavendel in. Louise werd daar ook altijd een beetje rozig van. Maar als je kindje zoveel jammert zou ik toch even naar het cb/ha gaan om er eens over te praten misschien is er wel een oorzaak voor en kan er iets aan gedaan worden.
Hallo Hier komt het ook heel bekend voor hoor...mijn dochter is 14maanden en nog nooit een nacht doorgeslapen..om de 2uur is ze wakker ...pfff Vanalles al geprobeerd maar helaas...overdag wil ze ook niet slapen en toch is ze hartstikke vrolijk...maar er zijn ook dagen dan is het alleen maar jammeren...doodmoe wordt je daarvan. Heb geen tip voor je...wel succes gewenst haha Groetjes Heidy
Wat bij ons heeft geholpen is het bedje anders neerzetten. Als je de mogelijkheid hebt zou je dat eens kunnen proberen! Een andere hoek slaapt misschien wel prettig. Merel sliep altijd met haar hoofd richting raam (nou ja sliep niet goed dus toen). We hebben na een hele tijd (pas sinds een week of 2) het bed omgedraaid en meteen de hele kamer anders ingericht en ze slaapt als een roosje! Ook voordat ze naar bed gaat in bad samen met mij en daar lavendelbadschuim in. Zelfs tijdens sprongetjes slaapt ze vrij goed, beter in elk geval dan toen het bedje nog anders stond. Baadt het niet, dan schaadt het niet toch :
Gisternacht gelukkig doorgeslapen! Tot 07.30uur. Hopen dat het een paar nachten aanhoudt! Zijn bedje staat ook in de hoek van het raam, maar zijn hoofd niet in die richting. Maar ja wie weet! Ik denk niet dat er een oorzaak is, hij vraagt teveel aandacht van mij denk ik. Hij jammert gewoon om alles wat hem niet zint op dat moment en meestal om iets wat hij niet mag, zoals salontafel. !Daar wil hij de hele tijd naartoe. Het is dat hij ook weinig met 1 iets kan spelen.
Hoi, Wat fijn dat je vannacht tenminste goed geslapen hebt! Het slechte slapen herken ik (gelukkig) niet, maar het jammeren wel! Sverre doet het ook vooral bij mij, en dan ook als ik alleen met hem ben. Ik denk dat het voornamelijk frustratie is; hij wil zoveel maar kan het nog niet. Alleen spelen doet hij ook heel kort. En ik herken het ook dat als je even wil gaan zitten, hij meteen bij je komt staan. Ben ik in de keuken en loop ik naar de kamer, jammeren. Doe ik de koelkast of vaatwasser dicht terwijl hij er net aan komt kruipen/lopen, jammeren. Pff. Maar ik ga er vanuit dat het een fase is. Als ze meer kunnen zullen ze ook wel zelfstandiger worden denk ik (toch? ). Wat je ook moet onthouden is dat met elke nieuwe vaardigheid (kruipen, staan, lopen) hun wereld ook opeens 'groter' wordt, en ze een heel ander perspectief krijgen. Sverre slaapt dan ook altijd onrustiger. Sterkte in ieder geval!
die nachten....ik weet waar je het over hebt...vannacht was het hier ook weer raak. om half 1 werd meneer wakker en viel pas weer om half 3 in slaap . toen kon ik zelf niet slapen en ik sliep dus pas om half 4. heerlijke nacht dus. ik weet alleen niet hoe het komt dat hij zo vaak zo lang wakker is `s nachts... iedere nacht is hij wel een aatal keren wakker, dan moet ik even zijn speentje geven en dan slaapt hij weer maar er zijn dus ook nachten bij dat hij 2 uur wakker is, en dat gaat je echt opbreken. gelukkig kan hij wel goed zelf spelen al heeft hij een hekel aan de box . en helemaal als hij erin moet en ik de kamer uit loop.
Hoi, Mitchell heeft ook soms zijn jammerperiode, wel slaapt hij goed overdag en s'nachts. Ik denk dat het de leeftijd is. Je schreef ook dat hij ineens kan kruipen en staan, dit doet hem veel indrukken op en kost hem veel energie. Misschien is hij hier zo mee bezig en moet hij dit verwerken, waardoor hij slecht slaapt. Misschien hem s'avonds voor het slapen wat rust bieden, door hem op schoot te nemen en boekje te lezen en voor het slapen een lavendelbadje. Wat betreft het jammeren overdag is denk ik frustratie van nog meer willen, maar nog niet kunnen en ook inderdaad boos omdat hij aan bepaalde dingen niet aan mag zitten. Wat ook nog zou kunnen is dat zijn speelgoed hem misschien verveelt. Ik merk dat bij Mitchell ook. Hij kan zich veel beter vermaken met speelgoed bij iemand anders thuis. Je kan bv iets nieuws kopen (hoeft niet duur te zijn) Ik heb vandie gekleurde potjes gekocht waar je een toren van kan maken. Ik bouw hem en hij gooit hem om of hij speelt er alleen mee. Je kan ook iets geven wat je al hebt. Plastic potjes,bekertjes, lepeltjes(als je erbij blijft) oude afstandbediending en hem lekker overal mee laten slaan. Geluiden vinden ze fantastisch. Ik hoop dat je er iets mee kan! Succes!
Het zal inderdaad ook frustratie zijn. Ik merk dat als hij ergens anders is of andere mensen erbij zijn dat hij veel minder jammert in ieder geval. Daar ben ik inmiddels ook aangewend! Ik zal proberen om ander speelgoed te geven ook. Hij heeftal een oud afstandsbediening, en telefoon en die gekleurde potjes en blokjes noem maar op. maar alles is van kort duur.. Hij wil gewoon hele tijd mijn aandacht! Nou maar hopen dat hij tenminste doorslaapt want dan kan ik meer aan!