Hallo allemaal, Mijn man en ik, beide bijna 36 zijn sinds 1 maand bezig voor een kindje. Nu hebben wij gegronde redenen dat het zaad van mijn man niet in orde zou zijn. Ik kan dan ook niet gewoon er niet teveel mee bezig zijn en wel zijn wanneer het een keer raak is. Ik houd maar in mijn achterhoofd dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken. Daarom wil ik eigenlijk op voorhand een zaadonderzoek. Mocht alles wel goed zijn, dan kan ik alles loslaten en wel zien wanneer het raak is. Nu twijfel ik alleen of ik eerlijk tegen de dokter zal zeggen dat wij pas een maand bezig zijn. Ik ben bang dat we dan naar huis worden gestuurd met de boodschap van probeer eerst maar even. Ik ben benieuwd naar ervaringen van stellen die ook in een vroeg stadium het zaad van hun partner hebben laten onderzoeken, wellicht op medische indicatie, en hoe de dokter hier tegenover stond. Zouden jullie eerlijk zeggen dat we pas een maand bezig zijn of er een paar maanden "bij smokkelen". Bedankt alvast!
na je 35ste word je na 6mnd al doorgestuurd, maar als jullie gegronde reden hebben om te denken dqat er iets niet goed is lijkt het me dat de ha je gewoon doorstuurd!! Wil je zeker zijn, zeg dan dat je al bijna een jaar bezig bent.
Met een gegronde reden kun je eerlijk zeggen hoe lang je bezig bent. Mag ik vragen wat de reden is? Ik snap namelijk dat je het zaad op voorhand wilt laten onderzoeken vooral als je al vermoed dat het niet goed is... zonde van de tijd om dan zeg maar zelf te klussen als het zaad niet goed zou zijn. Suc6!
ik denk dat ik inderdaad gewoon zeg dat wij ruim een half jaar bezig zijn. Even ter info, mijn man heeft als kind een niet ingedaalde bal gehad. Zijn broer heeft dit ook gehad en hij en zijn partner verwachten nu via icsi hun eerste kindje. Na zaadonderzoek bij mijn zwager bleek namelijk dat het zo belabberd was dat ze gelijk met icsi konden starten. Ook de vader van mijn man heeft dit euvel en heeft er dan ook 4 jaar over gedaan om mijn man te verwekken. Zeker gezien onze leeftijd en een reele kans dat mijn man eventueel verwinderd vruchtbaar is, heb ik geen zin om eerst een jaar te proberen. Ik weet helemaal nog niet of ik de molen in wil, maar het is wel fijn dat ik daar dan over kan denken als het slecht is, of het een beetje loslaten mocht het hopelijk goed zijn. Ik denk dus dat ik maar even jok en zeg dat ik in januari met de pil ben gestopt. Mijn cyclus is voorzover ik na een maand stoppen met de pil kan zeggen, normaal, dus denk dat niemand hier later achter kan komen
dank je wel flippo! ik wil het liefst ook eerlijk zijn, maar ben bang dat ik naar huis wordt gestuurd met de boodschap, kijk het maar even aan. Zie mijn vorige bericht voor de reden.
ik zou gezien je leeftijd en bovenstaande verhaal gewoon een leugentje om bestwil zeggen. zaadonderzoek is geen heel duur onderzoek, en weinig belastend. Zo gepiept en dan heb je duidelijkheid.
even ter geruststelling. mijn man had ook een niet ingedaalde bal, en is daar op jonge leeftijd aan geopereerd. het was bij hem ook zo erg dat hij in een speciaal zknhuis moest worden geholpen, met speciale nieuwe aparatuur. maakte me dus ook zorgen! maar ik was na 4 mnd zwanger! en van mn 2e dochter ook. daarna de eerste mnd(mk) en van mn derde dochter de 2e mnd! dus meid, ik snap dat je je zorgen maakt, maar het hoeft echt niks te betekenen hoor! dat het bij zijn broer zo gaat wil niet zeggen dat t bij jou man ook zo is! misschien was het zaad van je zwager sowieso niet goed of zijn er andere factoren die meespelen. dus relax! ga ff een maandje of 6 aan de slag, haha. veel seksen op je vruchtbare dagen. als t dan nog niet zo is zou ik ff langs je arts gaan. succes!
Je hebt van testpoint ook zelftesten. Vind het niet eerlijk als je er over gaat liegen. Er zijn genoeg mensen die lang moeten wachten. Wacht het eerst een paar maanden af voor je naar de dokter gaat. Begrijp dat wachten niet leuk is, maar heb geduld.
die zelftesten werken niet!! Mijn man teste daarmee normaal vruchtbaar terwijl hij toch echt 100% onvruchtbaar is!!
Ik zou er zeker niet over liegen, maar gewoon aangeven dat het je dwars zit. Als je gaat liegen gaat dat uiteindelijk toch uitkomen. Wij hebben vorige maand een sperma test gekregen, omdat ik ook gewoon die zekerheid nodig had. Gewoon uitleggen, dan komt het vast goed
Ik zou inderdaad geen zelftest doen. Heb verhalen gelezen dat de uitslagen helemaal niet klopten... positef en negatief. En ook ik vind het niet helemaal eerlijk als je er over zou gaan liegen. Zoals een ander al schreef... sommigen zijn op dezelfde leeftijd al veel en veel langer bezig. Het is toch een kwestie van vertrouwen. Zometeen gaat iedereen erover liegen. Hoeveel dames op dit forum zien het na 3 maanden al niet meer zitten (ongeacht de leeftijd) Ik zou gewoon eerlijk je zorgen uitspreken tegenover je arts. Hier: 4 x in 1,5 jaar zwanger geworden en vriendlief heeft ook niet veel zwemmers. Hij is op 8 jarige leeftijd pas geholpen aan een niet ingedaalde bal. Dat het nu niet wil lukken voor een 2e heeft een andere reden.
mijn man is ook pas op 7e en halve jarige leeftijd geholpen. Ik ben in principe ook niet voor liegen. Maar omdat andere ook moeten wachten en op mijn leeftijd al veel langer bezig zijn, hoeft toch niet te beteken dat ik dan ook maar eerst moet wachten Er is een medische indicatie waardoor de kans bestaat dat het allemaal wat moeilijker wordt. Maar misschien wordt er dinsdag niet eens naar gevraagd. Ik hoop dat als we het verhaal van pa, broer en daarbij man met de niet ingedaalde bal vertellen, wij gelijk worden doorverwezen voor een testje. Ik heb inderdaad gehoord dat de thuistesten niet echt betrouwbaar zijn en niet naar alles kijken, dus daar beginnen we maar niet aan
Doe gewoon wat jij denkt dat goed is! Ik zou als ze erom vragen gewoon wat maanden eraan plakken Hoe moet dat ooit uitkomen dan? En wat als het uitkomt? Moet je dan naar de gevangenis? Lijkt me niet. Mensen die er wel voor kiezen om na een half jaar of een jaar pas hulp te vragen kiezen daar ook zelf voor..... Ik moet zelf in november terug naar de gyn omdat ik anderhalf jaar geleden een slecht uitstrijkje had en hiervoor behandeld ben. Een half jaar geleden mochten we eindelijk beginnen. Ik ga toch ook echt in november vragen of hij even wil kijken of ik wel echt eitjes heb. Mijn man heeft al kinderen dus daar is niks mis mee....... Er vanuit gaande dat ik een goed uitstrijkje heb natuurlijk......
Maar als je man een medische indicatie heeft hoeft het toch geen probleem te zijn? Dan hoef je er toch niet een paar maanden bij te liegen? Ik snap wel dat je je bedenkt om dit te doen hoor, zeker! En al helemaal omdat het je een "rust" kan geven als je de uitslag weet. Maar ook dat kan het natuurlijk maanden gaan duren voordat het raak is... Heel veel succes en hopelijk een goede uitslag!
Misschien is het een idee om dan te gaan temperaturen? Hiermee kun je ook zien of je een eisprong hebt gehad. En is veel betrouwbaarder dan ovulatietesten (en goedkoper) W.s. zal je gyn vragen of je hebt getempt. Dan heb je iig een stok achter de deur als je 2 of 3 tempkaartjes kan laten zien Jij ook heel veel succes!
Je zegt een gegronde reden te hebben dus zou ik die aangeven. Wij hebben nog voordat wij begonnen het zaad laten testen ivm een operatie down under toen hij nog jong was. De dokter heeft dit ook zonder moeite laten testen. Vervolgens bleek het zaad niet tip top in orde en zijn we direct doorverwezen naar de gyn. Ik zou dan ook nog onderzocht worden en dan zouden we te horen krijgen hoe verder... maar toen was ik plots zwanger! Whahahaha... dus ja, je kan je gegronde reden ook uitleggen toch? Of zou de dokter dit niet gegrond vinden?
Eerlijk aangeven waarom je dit wilt. Naar mijn idee heb je goede redenen, dus erover liegen lijkt me niet nodig en ook niet eerlijk. Succes!
Als je er mee kan leven: een leugentje om bestwil ! Maar ik hoop dat je een makkelijke ha hebt. Mijn vorige was echt een eikel die heeft mij nooit doorverwezen terwijl ik al vijf jaar bij hem kwam met dezelfde klacht. Nu heb ik een nieuwe en die verwees mijn gelijk door!! Succes ermee!!