jeeh krijg een kuurtje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fionaaa, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    Zo ik ben blij ik ben vorig jaar gestopt met de prikpil, ik moest de nieuwe begin december. Maar voorals nog niet ongesteld geworden.
    Gisteren toch maar naar de dokter geweest en ik krijg nu een opwek kuurtje. Dus ik ben heel benieuwt.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik hier van verwachten?

Ik hoop wel dat er eindelijk schot in komt want wachten op ongesteld worden is irritant!:):)

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Bedoel je te zeggen dat je al een jaar niet ongi bent geweest?! Voor de zekerheid ff een zwangerschapstest doe voor je de kuur begint:(

Wbt de kuur zelf heb ik geen ervaring mee dus kan je geen tips geven, ja haal genoeg maandverband in huis;)

3. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Goedemorgen,

Ik heb wel ervaring met een opwekkings kuur (primolut N). Heb hem zelf gehad omdat ik naar 7maand nog niet ongesteld werd. De eerste dagen had ik geen klachten tot dat ik bij dag 5 was. Toen kwamen de klachten echt op zetten. Zoals buikkrampen, misselijkheid, rugpijn en hoofdpijn. Na de laatste pil duurde het 2dagen voordat ik ongesteld werd. En nu zit ik weer op het wachtbankje of ik spontaan ongesteld ga worden...

Hopelijk heb je er wat aan. En heb je nog vragen laat het maar horen.

4. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Wanneer had je die kuur gehad dan? En hoe lang zit er nu alweer tussen die menstruatie?
    Ik hoop dat ik daarna gewoon ongesteld blijf, en dan de regelmaat er in komt

Met de prik pil duurd het bijna altijd langer voor je ongesteld word

5. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi,

Ik heb nu 2x een Primolut kuur gehad.
    In juli 1, en daardoor heb ik 1 bloeding gehad.
    Daarna is m'n cyclus helaas niet meer op gang gekomen/gebleven.

In oktober bij de gyn geweest. Ik heb geen eisprong, dus daarom wordt ik niet ongesteld.
    Heb nu weer een kuur gehad, vorige week ongesteld geweest (4dagen na het laatste tabletje). Nu heb ik ook een ander medicijn gekregen om het eitje te laten rijpen en te laten springen. (clomid)

Nu is het dus weer afwachten of mijn cyclus wel vanzelf doorgaat..

Succes!!

6. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Ik ben op 2 oktober met de kuur gestart en werd netjes 11oktober ongesteld. Zit nu dus op 15 dagen :). Dus nog maar verder afwachten...
    Wanneer ga jij starten met de tabletten dan?

7. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Ik ben vandaag gestart met de kuur dus ben benieuwt.
    Ok dus ook spannend of je gauw weer ongesteld word. Maar dat duurd dan nog wel een week toch? Of Ben je je eisprong in de gaten aan het houden?

Hoeveel dagen was je toen ongesteld
    en had jij ook de prikpil voor je stopte of had je een ander anticonceptie?

En word het je eerste kindje of heb je al een (of meer :)) kleine?

Ik hoop wel echt dat het nu op gang gaat komen. Duurd me nu al lang genoeg

8. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook PP gehad. Moest in januari een nieuwe halen maar niet gedaan. Ik ben na 7 maanden ongi geworden. Primolut gehad heeft niet geholpen, orgametril gebruikt, niet geholpen. Mocht dit wel helpen bij je dan is het maar eenmalig, het is de bedoeling dat je lichaam het daarna zelf weer oppakt. Het kan helpen maar is geen garantie. als ik dit niet helpt zou ik een echo aanvragen. dan kunnen ze zien hoe groot je eitjes zijn en hoe dik je baarmoederslijmvlies is. ik wist daardoor dat ik snel mijn eerste eisprong zou krijgen. zit nu in ronde vier. succes :)

9. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    zo ben jaloers :) na 7 maanden ongesteld!wat fijn dat het nu goed gaat bij jou.

ik hoop dat het bij mij nu ook echt gaat komen

10. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    hadden jullie ook al na een dag last van je onderbuik? steken en kleine krampen en meer last van afscheiding? (gewoon wit/doorzichtig)

11. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had nergens last van..

12. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Nee we hebben nog geen kids. We zijn dus bezig met de eerste.Ben 5 dagen ongesteld geweest. De arts adviseerde om het niet in de gaten te gaan houden of je eisprong hebt omdat je niet weet hoelang er eventueel tussen gaat zitten. En nee ik slikte gewoon de pil.

Jullie ook bezig met de eerste??

13. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    ja idd wij gaan ook voor de eerste.

ik snap niet helemaal waarom je je eisprong niet in de gaten moet houden? kan je dat uitleggen.

ik ben nu sinds vrijdag begonnen met de pillen en heb nu regelmatig last van steken links onderin en in mijn onder buik (net of ik ongesteld moet worden) of kan er dan nog een ei sprong door de pillen heen komen?
    ik lees er niets over in de bijsluiter

14. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Omdat je niet weet hoelang er tussen de menstruaties gaat zitten en of het wel echt terug komt. Daarom nu eerst afwachten of het komt. Dan heb je de opvolgende maanden een beetje een idee wanneer je kunt gaan testen. Want anders moet je gokken wanneer ongeveer je eisprong is. Kan dan dus al zijn geweest of een week later wezen.

En dat had ik ook tijdens het slikken dat je al een gevoel kreeg van menstruatie !

15. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt nu ook geen eisprong! Er wordt alleen een ongi opgewekt. Iets wat eenmalig is. Als het al werkt. Mocht je ongi worden door de primolut dan is het afwachten of je het weer gaat worden. Kan zomaar een paar maanden duren. Ik heb zelf nu pas drie ongi achter de rug. Allemaal verschillende lengtes. Je zal geduld moeten hebben. Ik weet hoe je je voelt.

16. bolcol

bolcol Actief lid

28 sep 2012
    109
    0
    16
    Dat bedoelde ik dus te zeggen. Maar wist even niet goed hoe ik het uit moest leggen. Je voelt je zo machteloos :).

17. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    De prikpil is echt verschrikkelijk. kan soms tot twee jaar duren voordat alles weer opgang komt maar meestal wordt je na een jaar wel geholpen.

18. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Ok nou ja afwachten dan maar hè!

Als het niet opgang komt ga ik weer naar de dokter en laat me door verwijzen. Maar ik hoop dat het opgang komt.

Als ik het had geweten was ik nooit aan de prikpil gegaan

19. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan soms wel twee jaar duren voordat alles weer opgang komt. Maar ik zou idd een doorverwijzing vragen. Ik had om andere redenen een doorverwijzing maar was er wel blij om wist wil meteen waar ik aan toe was.
    Zie dat je handtekening is gelukt ;)

20. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    ja idd het is gelukt!
    ja presies als ik weet waar ik aan toe ben is er misschien ook weer meer rust.

Deel Deze Pagina