gelukkig kunnen we maandag al in het ziekenhuis terecht! Dokter heeft ook nog even teruggebeld en aangegeven dat er 16 miljoen zaadcellen waren gevonden. Tsja..dan weet je nog niet veel... Gelukkig kunnen we maandag al in het ziekenhuis terecht. ik krijg gelijk ook wat onderzoekjes. Ben blij dat ik al terecht kan, maar gaat ook wel heel erg snel allemaal..
Ja nu komt het dichtbij he....maar je moet ook weten nu waar je aan toe bent.... Ik hoop dat jullie gewoon goed nieuws krijgen!
lov, ik hoop het ook ik weet zowieso nog niet of ik wel een traject wil. We zijn natuurlijk pas twee maanden bezig, misschien moet ik het toch even de tijd geven. Maar goed, eerst maandag maar eens afwachten, als de kans om op een natuurlijke manier zwanger te worden nihil is, kan ik het wel proberen, maar wordt er ook niet jonger op
Ja is ook niet leuk maar als je maar uitiendelijk zwanger kan worden toch? Hoe dat dit gebeurt,....maakt dan toch "niks" uit...met alle respect! Maar wie weet valt het harstikke mee!
Even een update We zijn maandag naar het ziekenhuis geweest voor een intake. Nou ja, voor ons was het gewoon om te willen weten wat die zaaduitslag nou precies inhield, omdat we met het "matige zaad" van de dokter niet veel konden. Ze vonden het in het ziekenhuis nog wel meevallen, 16 miljoen zaadcellen, na bewerking 7 miljoen over en 48% was goed beweegelijk. Wel had het zaad iets de neiging tot klonteren. Zo op het eerste gezicht gaan wij voor inseminatie. Ik kreeg ook gelijk wat onderzoeken. Een echo, die er goed uitzag en er is een uitstrijkje gemaakt. Verder gaven ze aan dat het met dit zaad op zich niet onmogelijk is om op de natuurlijk weg zwanger te worden. Ik heb het idee dat ik nu al helemaal in de molen zit. Op dag 1 van mijn nieuwe cyclus (zit nu op 24 van deze cyclus) moet ik bloed laten prikken en bellen voor een echo op dag 10,11 of 12. Daarna na de eisprong weer bloed laten prikken. Dit is om mijn cyclus in kaart te brengen. Vanaf de cyclus daarna, ervan uitgaande dat uitstrijkje etc allemaal goed is, zal met de IUI gestart worden, dat is dus al eind dec/begin jan. Ik krijg waarschijnlijk eerst 1 of 2 IUI gewoon, zonder verdere hormonen, daarna zullen ze een HSG maken, brrrr...weet niet of ik dat zie zitten.. Verder gaat het me opeens heel erg snel. We hebben natuurlijk pas net 2 maanden geleden besloten dat we een kindje willen, en nu dit al. Geestelijk gaat het gewoon een beetje te snel. Ben dus in dubio of ik niet eerst even het de tijd nog wil geven alvorens te starten...
Oh ja dat is snel allemaal! Ja wat wil je....nog even zo proberen en dan heb je de kans dat je alsnog iui moet.....of gelijk ervoor gaan en misschien volgend jaar al zwanger zijn...
lov23, thanx voor je reactie, ik wil er eigenlijk wel gewoon voor gaan! het gaat gewoon heel erg snel, is even omschakelen maar de artsen zeiden ook, kan wel met dit zaad, maar de kans is gewoon erg verkleind. Tel daar nog onze leeftijden bij op, denk ik dat we er gewoon voor moeten gaan! Eerst maar eens afwachten of bloed en uitstrijkjes bij mij goed zijn
Je topic wel gevolgd maar nog niet eerder gereageerd. Als ik eerlijk ben vind ik de waardes wel meevallen! Gezien de korte duur dat jullie bezig zijn zou ik het persoonlijk nog even aankijken, de mmm is ook alles behalve zaligmakend... Maar mocht je er voor willen gaan, veel succes natuurlijk HSG viel mij reuze mee, niet veel last van gehad!
Tuurlijk is niet niks...laat het eve zakken en kijk wat je dan wilt? Weet ook niet of jullie meer dan een kindje willen? Dan zou ik ook niet te lang wachten namelijk.
eerlijk gezegd vind ik het een beetje misbruik maken van je huisarts/verzekeraar enzo. Onnodige kosten maken terwijl het misschien helemaal niet nodig is. Ik zou het gewoon zowiezo een jaar/2 jaar proberen en dan pas echt actie ondernemen. Zwanger worden is afhankelijk van allerlei factoren, niet alleen van het zaad van je man. Maargoed dit is natuurlijk mijn mening, wat je doet moet je natuurlijk zelf weten succes bij het zwanger raken!! hier zijn we weer aan de volgende ronde begonnen
ik denk dat jou reden echt wel en reden is om je door te sturen. Ik zou zeggen dat een ha je daar best wel even in tegemoet wil komen.
voor de laatse paar posts, ik ben inmiddels door de huisarts doorgestuurd en zaadonderzoek heeft al plaatsgevonden. Was inderdaad niet zoals het zijn moest. Het ziekenhuis heeft ons afgeraden het eerst een jaar/twee jaar zelf te proberen, het wordt moeilijk met het zaad zoals het is. Hooguit een half jaar. Ik denk dat ik het inderdaad even laat bezinken en dan kijk of ik voor de IUI ga of niet inderdaad..